• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

تشكل‌ها

عرضه نامحدود مرغ به قيمت پنج هزار و500 تومان | وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد: با توجه به برخي خبرهاي منتشره مبني بر كمبود مرغ، روابط عمومي اين وزارتخانه اعلام مي‌دارد در اجراي سياست تنظيم بازار به اندازه كافي ذخيره‌سازي مرغ در كشور صورت گرفته است و همان طور كه در اطلاعيه‌هاي قبلي و از سوي مديران اين وزارتخانه اعلام و اطلاع‌رساني شده است، شركت پشتيباني امور دام كشور آمادگي لازم جهت عرضه نامحدود مرغ به قيمت 55000 ريال به تمامي شركت‌هاي تعاوني، اتحاديه‌ها، ميادين ميوه و تربار و مراكز عمده عرضه اين كالا از طريق اين شركت درتهران و استان‌ها را دارد. لذا تمامي متقاضيان اعم از شركت‌هاي تعاوني، ميادين و مراكز عمده عرضه مي‌توانند تقاضاهاي خود را بدون هيچ‌گونه محدوديتي به شركت پشتيباني امور دام در تهران و استان‌ها ارايه كرده، تا از اين طريق نسبت به تامين اين كالا و عرضه آن به جامعه مصرف‌كننده اقدام كنند.

رشد 14 درصدي صادرات فرش | سرپرست مركز ملي فرش دستباف كشور با اشاره به صادرات فرش به بيش از 80 كشور جهان، گفت: اين روند رو به رشد هرچند خوب و خوشحال‌كننده است اما از جهتي هم رضايتبخش نيست چرا كه سال گذشته بدترين سال صادراتي براي فرش دستباف ايران بود. حميد كارگر در خصوص وضعيت توليد و صادرات فرشباف، به ايلنا گفت: براساس آخرين آمار اعلام شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران در 10 ماهه سال جاري، بيش از پنج هزار و 400 تن فرش دستبافت به ارزش بيش از 284ميليون دلار از كشور صادر شده است. بر اين اساس از نظر وزني شاهد رشد بيش از 32 درصد و از نظر ارزشي شاهد رشد بيش از 14 درصد بوده‌ايم.

رتبه يكم تا هفتم ايران در توليدات باغي | سيد رضا نوراني، رييس كنفدراسيون صادرات، در قالب يك گفت‌وگوي راديويي، با اشاره به آمار سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد فائو، گفت: اين سازمان بارها اعلام كرده است كه ايران داراي پتانسيل بسيار بالايي در توليد محصولات كشاورزي و غذايي است و مي‌تواند علاوه بر رفع نيازهاي داخلي خود، نياز كشورهاي حوزه خليج فارس را نيز تامين كند. وي گفت: ايران همچنين در ميان كشورهايي كه به توليد محصولات باغي اقدام مي‌كنند، رتبه اول تا هفتم جهان را به خودش اختصاص داده است كه به طور مثال در پسته و خرما رتبه نخست را داريم و در انار رتبه دو يا سوم را در اختيار داريم.

سرانه مصرف آبزي در ايران، 5/8 كيلوگرم | مديركل دفتر بهبود و كيفيت فرآوري و توسعه آبزيان شيلات با بيان اينكه براي پاسخگويي به ذايقه مردم بايد تنوع توليد آبزيان را افزايش داد، گفت: تيلاپيا گونه‌اي است كه به دليل توليد ارزان و آسان مي‌‌توان روي توليدش كار كرد. عيسي گلشاهي در مورد اينكه موضوع پرورش ماهي تيلاپيا و اختلاف با سازمان محيط زيست به كجا رسيد، به فارس گفت: اگر مخالفت‌ها در مورد پرورش ماهي تيلاپيا مستند و علمي باشد، هيچ فردي در سازمان شيلات حاضر به پرورش اين گونه از ماهي و به مخاطره انداختن ذخاير آب‌هاي كشور نيست.  مديركل دفتر بهبود كيفيت فرآوري و توسعه آبزيان شيلات تصريح كرد: كل مصرف آبزيان در كشور 730 هزار تن و سرانه مصرف نزديك 5/8 كيلوگرم يعني تقريبا نصف مصرف جهاني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون