• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3959 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

رييس سازمان هلال‌احمر در پاسخ به «اعتماد»:

هلال احمر به مردم گزارش مالي مي‌دهد

علي‌اصغر پيوندي در حاشيه نشست خبري روز گذشته خود به اين سوال «اعتماد» پاسخ داد: صحبت از كم شدن اعتماد مردمي و از دست رفتن سرمايه اجتماعي هلال‌احمر را چه‌قدر واقعي مي‌دانيد؟
سرمايه اجتماعي هلال احمر از دست نرفته؛ 37 ميليارد تومان كمكي كه جمع شده 5/1 برابر كل كمك‌هاي مردم به زلزله‌زدگان ورزقان است. اين را بگذاريد كنار 20 هزار تن كالايي كه به هلال‌احمر رسيد. موضوع هجوم مردم به منطقه زلزله‌زده به خاطر ارسال فوري خبرها توسط شبكه‌هاي اجتماعي بود، اين باعث شد كه مردم فكر كنند مي‌توانند خودشان به صورت مستقيم بهتر اين كار را انجام بدهند و البته در عمل ايجاد مشكل كردند. اما اين اصلا به معناي كم شدن اعتماد نيست. در بدنه جامعه هلال‌احمر همچنان سازماني معتمد است و به نظرم اين اعتماد روز به روز بيشتر مي‌شود.
ما اطلاعات را در اختيار مردم مي‌گذاريم و داريم اعلام مي‌كنيم كه اين كمك‌ها را صرف چه چيزي مي‌كنيم. شفاف‌سازي انجام مي‌شود و مي‌گوييم كه اين پول كجا دارد هزينه مي‌شود به زلزله‌زده چه مي‌دهم و تا تمام پولي كه هزينه بكنيم با ذكر جزييات عدد و رقم را اعلام مي‌كنيم. كه مردم بدانند پولي كه دادند در چه جهتي مصرف شده تا خيال‌شان راحت باشد كه صرف موضوع ديگري نشده. هلال‌احمر از اين به بعد گزارش مالي به مردم خواهد داد و اين باعث مي‌شود اين حس اعتمادي كه شما نگران از دست رفتنش هستيد، تقويت شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون