• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3961 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

خبر ورزشي

كفش طلا به مسي رسيد

ليونل مسي ديروز جمعه كفش طلاي اروپا را در بارسلونا دريافت كرد. مهاجم آرژانتيني بارسا در فصل ۱۷‌-‌۲۰۱۶ توانست ۳۷ گل به ثمر برساند. او اين ركورد را در ۳۴ بازي به ثبت رساند و توانست جايزه پيچيچي (بهترين گلزن لاليگا) را هم بگيرد.  مسي در ديگر رقابت‌ها (ليگ قهرمانان اروپا، كوپا‌دل‌ري و تيم‌ ‌ملي آرژانتين) ۱۷ بار ديگر گلزني كرد و در مجموع يك فصل ركورد ۵۴ گل را به ثبت رساند. بازيكن شماره ۱۰ بارسلونا پيش از اين در فصل ۱۰ – ۲۰۰۹ (۳۴ گل)، فصل ۱‌۲ – ۲۰۱۱ (۵۰ گل) و ۱۳ – ۲۰۱۲ (۴۶ گل) توانسته بود كفش طلاي اروپا را به دست بياورد. فصل گذشته اين جايزه به لوييس سوارس رسيد. او ۴۰ گل براي تيمش به ثمر رسانده بود.

 

احتمال كناره‌گيري مشكي‌پوشان از ليگ برتر

اين روزها خبر درباره فوتبال مشهد زياد است. مهم‌ترينش بي‌شك تغيير نام باشگاه سياه‌جامگان به مشكي‌پوشان است. اما حالا يك‌بار ديگر نام اين باشگاه به صدر اخبار آمده. پنجشنبه كميته اخلاق فدراسيون فوتبال اعلام كرد چنانچه باشگاه مشكي‌پوشان نسبت به اجراي راي اين كميته درباره تغيير مديرعامل خود اقدام نكند، از انجام بازي‌هاي اين تيم جلوگيري خواهد كرد. ظاهرا راي كميته اخلاق قطعي است و ضمانت اجراي مناسب براي اجرايي شدن آن وجود دارد. ايسنا گزارش داده كه در روزهاي گذشته علي عباسي، مديرعامل اين باشگاه كه فرزند مالك باشگاه است، متهم به ارتباط با رمالي و جادوگري شده بود. اما واكنش مالك باشگاه (پدر مديرعامل) به اين ماجرا هم جالب است. محمدرضا عباسي، مالك باشگاه مشكي‌پوشان در اين باره مي‌گويد: «نمي‌دانم چه اتفاقاتي در حال رخ دادن است. آن از بحث رمالي و جادوگري و اجبار به تغيير اسم و اين هم از تهديد به عوض كردن مديرعامل. فكر مي‌كنم مشخص است چرا باشگاه ديگري به جز مشكي‌پوشان خصوصي نيست. البته اين حكم هنوز به دست ما نرسيده است ولي اگر هم به ما ابلاغ شود، مديرعامل باشگاه ما تنها علي عباسي خواهد بود؛ در غير اين صورت حاضر نيستيم در ليگ فعاليت كنيم و انصراف خواهيم داد. به هيچ عنوان حاضر نيستيم بدون علي عباسي فعاليت خود را ادامه دهيم و اين اجبار به تغيير مديرعامل را نخواهيم پذيرفت.»

 

نتيجه عكس فرجام‌خواهي پيستوريوس

ديروز سايت نشريه آ.‌اس گزارش داد كه دادگاه تجديدنظري در آفريقاي جنوبي با تغيير حكم پرونده اسكار پيستوريوس، مجازات او به خاطر قتل نامزدش را افزايش داد. دارنده مدال طلاي پارالمپيك كه سال 2013 در منزل خود، نامزدش ريوا استين‌كمپ را با ضربه گلوله به قتل رساند، در ابتدا به 6 سال حبس محكوم شده بود اما با اعتراض خانواده مقتول به اين حكم، دادگاه تجديد‌نظر شهر بلوم‌فونتين مجازات پيستوريوس را دو برابر افزايش داد و آن را به 13 سال و 5 ماه رساند. يكي از دلايلي كه سبب شده بود مجازات اوليه پيستوريوس كمتر از حد انتظار باشد، ادعاي او در خصوص غيرعمدي بودن قتل بود اما دادستانان پرونده در ابتداي ماه جاري مدعي شدند كه پيستوريوس پس از اين اتفاق آن‌طور كه بايد و شايد ابراز پشيماني و ندامت نكرده و رفتار او با ادعاهايش در تضاد است. پيستوريوس نامزد خود را در ساعات اوليه روز 14 فوريه سال 2013 به ضرب 4 گلوله از پشت درِ سرويس بهداشتي‌اش به قتل رساند و در جلسه محاكمه خود ادعا كرد كه تصور كرده يك دزد به خانه او رفته و در سرويس بهداشتي پنهان شده و به همين دليل به سمت او شليك كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون