• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3965 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

بار مجرمانه اظهارات احمدي‌نژاد

نعمت احمدي

از بدایع و بدعت‌های محمود احمدی‌نژاد و اعمال خارق‌العاده‌ای که هرازگاهی از وی سر می‌زند، نامه سرگشاده نوشتن به رهبر انقلاب است که در نوع خود بی نظیر است، این نامه از نظر شکلی، نگارش ویژه‌ای دارد. وي با به کار بردن عناویني مانند حضرت عالی، عزیز گرامی و ... به گونه اي القا ميكند که جایگاه ویژه‌اي به عنوان گزارش دهنده مسائل به رهبری دارد مثلا وقتی مي‌نويسد« بارها به صورت حضوری یا مکتوب شرایط کشور، مردم نظام و مشکلات و خطرات پیش رو را در حد مقدور به عرض جنابعالی رسانده ام».
از نظر محتوائی، نويسنده مصلح بی عیب و نقصي است كه در گزارشش مجموعه حاکمیت اعم از قوه مقننه– قضائیه و مجریه مسبب نابساماني هاي موجودند. شرایط کشور را بسیار خطیر ميداند و نقشه دشمنان برای ضربه زدن به کیان ملت و خدشه دار كردن استقلال و عظمت کشور را جدي و پيچيده توصيف مي‌كند.
 خروجی این گزارش این است که تخلف مسئولین باعث این وضع شده است ... احمدی نژاد که خود 8 سال رييس جمهور بوده، هنگامي كه سکان اداره کشور را در دست داشت از موهبت خزانه ای پر، بازاری پرمشتری براي نفت و گاز و میعانات گازی و تولیدات داخلی با دلاری زیر یکهزار تومان برخوردار بود اما در پايان دوره دولت را با قطع نامه هاي شورای امنیت و سازمان ملل و با اقتصادی از هم گسسته تحویل داد. حالا او از فشار سنگین و بی سابقه اقتصادی، تبلیغی و عاطفی در کنار فشارهای سیاسی، روحی و روانی سخن مي‌گويد كه بسیاری از مردم و خانواده ها را در معرض آسیب جدی و در هم شکستگی قرار داده و فضای آینده را در ذهن عموم مردم به خصوص جوانان عزیز تیره ساخته است...احمدي نژاد فراموش می‌کند که همه این اتفاقات به نحوه مدیریت به اصطلاح جهانی ایشان که کشور را در مقابل تمام دنیا قرار داد برمي‌گردد.
 یکی از ایرادات آقای احمدی نژاد به قوه قضائیه عدم توجه این قوه به اعتراض مالباختگان مؤسسات مالی است که در مقابل قوه قضائیه و مجلس دست به اعتراض زدند و به گفته ایشان با رفتار تند ضابطین مواجه شدند و حتی یک نفر از مقامات مجلس نیز حاضر به گفتگو و شنیدن سخنان آنان نمی‌شود... اما آقای احمدی نژاد نمی گوید این مؤسسات مالی که عملکرد آنان باعث اعتراض سپرده گذاران شده است در 8 ساله ریاست جمهوری ایشان به تاخت و تاز مشغول و به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده بودند.
 نقطه ثقل انتقاد آقای احمدی نژاد به برجام است که « مقامات قوه مجریه با امید و اعتنای بیش از اندازه به نتایج توافق موسوم به برجام و یا تمرکز بیش از حد بر آن تقریبأ سایر امور کشور را رها کرده اند و با بازی با آمار و اطلاعات غیر واقعی از وضع کشور نیز مانند پاشیدن نمک بر زخم های عمیق مردم شده است» حال اینکه برکسی پوشیده نیست که عملکرد آقای احمدی نژاد و ورق پاره خواندن قطع نامه ها باعث به وجود آمدن شرایطی شد که اگر کل نظام در صدد برون رفت از آن شرایط پیچیده بر نمی آمد امروزه معلوم نبود از نظر اقتصادی و سیاسی در چه جایگاهی بودیم.
آیا به کار بردن این ادبیات که «اعتماد عمومی به صداقت و توانائی برخی مدیران ارشد و دستگاههای گوناگون برای مدیریت بحران و عبور دادن کشور از این شرایط مدتهاست از خطوط قرمز عبور کرده و به صفر نزدیک شده است « سیاه نمایی از ناحیه فردی که هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و 8 سال هم رئیس جمهور بوده نيست؟ او تبعا دارای اطلاعاتی است که دیگران ندارند به همين دليل گفتن اين حرفها باعث نگرانی مردم شده و آنها را به این باور می رساند که مدیریت اجرائی، قضائی و تقنینی کشور به بن بست رسیده است.
وي در نامه اش خود را مبرا از هر عیب و نزدیک به رهبری و دلسوز مردم و مورد اعتماد آنان فرض مي‌كند و سران 3 قوه را مسبب اوضاع بهم ریخته ای که براي شرح دادنش دست به قلم شده است. به باور آقای احمدی نژاد « نابسامانی و کار نابلدی مقامات قضائی و اشکالات اساسی آن دستگاه است که باعث نارضایتی عمومی از وضع کشور است» ... نامه او مشحون از سیاه‌نمائی است كه دولتي سركوبگر را توصيف مي‌كند، از كارگراني سخن ميگويد كه با تحمل سختی و فقر، ماه‌ها از دریافت همان حداقل حقوق ماهیانه نیز محروم بوده و از پیگیری های مستمر از مسئولان مأیوس شده و صداي اعتراضشان به آسمان بلند شده اما مورد ضرب و شتم و دستگیری و بازداشت قرار می گیرند.
ترسيم تصویری چنین از مدیرانی که منتخب مردم هستند بار مجرمانه دارد مهم‌تر از آن احمدي ن‍ژاد با به داوری طلبیدن رهبري می‌خواهد بگويد كشور به بن‌بست رسيده و نیاز به حکم حکومتی در همه زمینه‌ها دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون