• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3111 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان

قوه قضاييه

توضيحات محسني‌اژه‌يي در رابطه با حكم دادستان سابق تهران

سخنگوي قوه قضاييه اعتراض مرتضوي به راي ديوان عالي كشور را امري طبيعي دانست. به گزارش ميزان، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌يي در حاشيه مراسم توديع و معارفه معاون جديد پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه در رابطه با اعتراض سعيد مرتضوي به راي صادره از سوي ديوان عالي كشور گفت: اعتراض محكوم‌ عليه به حكم صادره موضوعي طبيعي است و اينكه محكوم عليه اعتراض داشته باشد چيز جديدي نيست. وي در رابطه با اينكه دادستان سابق تهران عنوان كرده كه پرونده‌اش از شعبه‌يي به شعبه ديگر رفته است، افزود: اينكه يك پرونده از شعبه‌يي به شعبه ديگر ارجاع شود بديهي است و مصاديق زيادي دارد. معاون اول قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال كه آيا درست است ديوان عالي كشور به دو متهم ديگر اين پرونده يعني حيدري‌فر و حداد تخفيف داده است، تصريح كرد: بله، من هم شنيده‌ام. البته حكم را نديده‌ام ولي شنيده‌ام كه نسبت به آن دو نفر مقداري تخفيف داده شده است. حجت‌الاسلام محسني‌‌اژه‌يي در رابطه به اينكه آيا ديوان عالي كشور مي‌تواند رسيدگي ماهوي انجام دهد، گفت: من هنوز حكم را نديده‌ام ولي كاري كه انجام شده بر اساس اختيارات بوده و خلاف قانون نبوده است. وي در رابطه با اين موضوع كه گفته شده پس از اعلام ختم رسيدگي در شعبه 9 ديوان عالي پرونده او به شعبه 38 ارجاع شده است، اظهار كرد: اصلا در ديوان عالي كشور ختم رسيدگي معنا ندارد و چنين چيزي نيست. حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌يي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا كيفرخواست بابك زنجاني صادر نشده است، گفت: بعيد مي‌دانم صادر شده باشد.

 

اطلاعيه دادستاني تهران درباره «غنچه قوامي»

دادستاني تهران با صدور اطلاعيه‌يي اعلام كرد كه پرونده‌ اتهامي غنچه قوامي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد.  به گزارش ايلنا، متن اطلاعيه دادستاني تهران به شرح زير است:  «در پي بازداشت فردي به نام غنچه قوامي از سوي دادسراي عمومي تهران و تشكيل پرونده براي نامبرده و انعكاس سوء اين موضوع در رسانه‌هاي معاند، اين دادستاني با اعلام اينكه مطالب منتشره برخلاف محتويات پرونده مي‌باشد، در راستاي تنوير افكار عمومي، بخشي از اقدامات متهم را به شرح زير اعلام مي‌نمايد:
1- در تاريخ 30/ 3/ 1393 متهم كه واجد سابقه‌ بازداشت قبلي بوده، به طور اتفاقي توسط ماموران پليس مستقر در ورزشگاه، بازداشت مي‌گردد. وي پس از بازداشت، مبادرت به عكسبرداري از مقر پليس و افراد حاضر در آنجا مي‌نمايد. نامبرده در همان روز بدون قيد آزاد مي‌شود و در تاريخ 31/ 3/ 1393 كه جهت دريافت اوراق هويتي خود مراجعه نموده بود، اين‌بار از وي يك دستگاه تلفن همراه كشف مي‌شود كه حاوي تصاوير و فيلم‌هاي متعدد مرتبط با عوامل جريان فتنه بوده است.
2- در تاريخ 8/ 4/ 1393 با احضار متهم و برخي تحقيقات صورت گرفته، معلوم گرديد نامبرده در فعاليت‌هاي تبليغي عليه نظام مشاركت داشته و ضمن ارتباط با دست‌اندركاران و مرتبطين شبكه‌هاي ماهواره‌يي از جمله شبكه‌ بي‌بي‌سي فارسي و اپوزيسيون خارج از كشور، در تجمعات و راهپيمايي‌هاي ضدنظام حضور داشته است.
3- با تحقيقات مقدماتي و صدور كيفرخواست براي متهم، پرونده‌ به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد و پس از ارجاع به يكي از شعب و نقض بخشي از قرار صادره از سوي دادسرا، پرونده جهت رسيدگي مجدد به دادسرا اعاده گرديد و با اظهارنظر بازپرس، معد اعاده به دادگاه شده است.  با توجه به مراتب فوق‌الذكر، دستگيري و تشكيل پرونده‌ اتهامي براي غنچه قوامي، ارتباطي به موضوع حضور نامبرده در ورزشگاه آزادي و تماشاي مسابقات واليبال نداشته و نامبرده صرفا از جهت اتهامات منعكس در پرونده تحت تعقيب قرار گرفته است. ضمنا در اين پرونده متهم دو وكيل دادگستري را براي دفاع از خود، معرفي نموده كه وكلاي مذكور و خانواده‌ متهم در چندين نوبت با وي ملاقات حضوري داشته‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون