• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3111 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان

پر دادن سرباز در حفاظت از وزير

شهرام شهيدي


وزير پيشنهادي اخير حسن روحاني به مجلس باز هم نتوانست راي اعتماد بگيرد. اين معرفي و راي‌گيري و عدم راي اعتمادها مي‌تواند حاوي دستاوردهايي هم باشد.
1- دفعه بعد كه رييس‌جمهور وزير پيشنهادي علوم را به مجلس معرفي كرد از نماينده كتاب گينس دعوت كنيم به ايران بيايد و در فرآيند عدم راي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي بعدي شركت و با ثبت ركورد نام ايران را به عنوان پيشتاز عرصه رد صلاحيت و عدم‌اعتماد در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كند.
2- نحوه تعامل مجلس و دولت و پروسه جست‌وجو، تعامل، معرفي، بررسي و در نهايت راي اعتماد به وزير معرفي شده داراي پروسه‌يي است كه مي‌توان با جمع كردن اسناد و مدارك و ثبت آن در فرمت‌هاي استاندارد، اين روند باشكوه را در سازمان ميراث فرهنگي ايران ثبت كرد.
3- پس از ثبت اين سند مي‌توان سند چشم‌انداز 20 ساله معرفي وزير پيشنهادي علوم را نيز تهيه و اصلا انتخاب وزير علوم را از اختيارات دولت خارج و در چارچوب برنامه جامع كشور گنجاند .
4- ثبت روند انتخاب وزير در سازمان فرهنگي يونسكو نيز مي‌تواند باعث ثبت اين سند پر افتخار به نام كشور عزيزمان در جهان شود و از اين پس هر كشوري بخواهد از اين روش استفاده كند به ما حق كپي رايت‌پرداخت كند.
5- با تعامل با سازمان‌هاي فضانوردي معتبر در جهان مي‌توان پروسه انتخاب وزير را به چند زبان زنده دنيا ترجمه و با فضاپيماهاي كاوشگر به فضا فرستاد تا در صورت دستيابي بشقاب پرنده‌ها و آدم فضايي‌ها به اين اسناد خدمت ارزنده‌يي به جهان كرده و آدم فضايي‌ها را آموزش داد.
6- مي‌توان با شبيه‌سازي اين فرآيند با بازي دست رشته و تلفيق اين دو با بازي گرگم به هوا يك بازي سياسي جهاني توليد كرد و به قيمت بالا به جهان فروخت
7- همچنين مي‌توان محمد علي نجفي را به عنوان جايگزين‌ترين نفر دنيا معرفي و ثبت كرد. او تاكنون به جاي چند نفر سكان هدايت وزارت علوم را در دست گرفته كه در نوع خود بي‌نظير است.
8- اگر اين پروسه همين طور طول بكشد به زودي به شعار «هر ايراني يك بار راي عدم اعتماد» نزديك مي‌شويم. خوبي اين طرح اين است كه هر ايراني با يك بار معرفي به عنوان وزير پيشنهادي با حال و هواي سياست آشنا مي‌شود و مزه حضور در بهارستان را مي‌چشد. تنها عيب اين روش اين است كه به زودي اثبات مي‌شود در اين كشورهيچ كس شايستگي نشستن بر صندلي وزارت علوم را ندارد.
9- حسن ديگر ادامه اين فرآيند اين است كه مجلس از ديگر وزارتخانه‌ها غافل مي‌شود و وزيران آن وزارتخانه‌ها استيضاح نمي‌شوند. اين پولتيك سياسي مثل بازي شطرنج است كه براي حفظ وزير گاهي بايد سربازت را بسوزاني.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون