• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

عدد نوشت

رشد قيمت مسكن  در ارديبهشت ۹۴

حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه ارديبهشت سال آينده ماه طلايي بازار مسكن است، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم سال آينده قيمت مسكن كمتر از ۵ درصد افزايش يابد. نمي‌توان از هم‌اكنون در رابطه با وضعيت بازار مسكن در سال 95 پيش‌بيني انجام داد اما آنچه مسلم است پيش‌بيني مي‌كنيم تعداد مبايعه‌نامه‌ها از ارديبهشت‌ماه سال آينده افزايش خواهد يافت. وي با بيان اينكه سال آينده شاهد افزايش قيمت زيادي نخواهيم بود، تصريح كرد: بازار مسكن در سال 94 كمتر از 5 درصد افزايش قيمت خواهد داشت و اتفاق قيمتي در آن روي نخواهد داد.

رشد  توليد  فولاد  ايران

انجمن جهاني فولاد در جديدترين گزارش خود از افزايش 7/19 درصدي توليد فولاد ايران در ماه نخست 2015 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اعلام كرد كه ايران در اين ماه 366/1 ميليون تن فولاد توليد كرده است. ايران در ماه ژانويه سال 2015 بالغ بر 366/1 ميليون تن فولاد توليد كرده است كه نسبت به ژانويه 2014 از افزايش 7/19 درصدي برخوردار شده است. توليد فولاد ايران در ژانويه سال گذشته 141/1 ميليون تن برآورد شده است. ايران در دسامبر 2014 بالغ بر 362/1 ميليون و در مجموع در سال گذشته ميلادي 331/16 ميليون تن فولاد توليد كرده است.

اتمام  پروژه  مسكن  مهر

احمد اصغري مهرآبادي، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر گفت: در سال جاري يك ميليون و ۴۰۰ هزار واحد مسكن مهر در كشور ساخته شده كه اتمام پرونده مسكن مهر به اوايل سال ۹۵ موكول مي‌شود. 59 هزار واحد در كل استان قزوين وجود دارد كه امروز با افتتاح 10 هزار واحد حدود 42 هزار واحد افتتاح شده است. وي در ادامه گفت: قول و قرارهايي با مسوولان استان داريم كه تا آذر ماه سال آينده در شهرهاي زير و بالاي 25 هزار نفر كل پرونده مسكن مهر در استان قزوين بسته شود.

درآمدزايي آزادراه حرم تا حرم

 حسن احمدي نوري، معاون ساخت آزادراه شركت ساخت و توسعه زيربناهاي كشور اعلام كرد: آزادراه حرم تا حرم در طول 20 سال بهره‌برداري نزديك به 4400 ميليارد تومان درآمد به كشور اضافه مي‌كند. بحث كاهش مصرف سوخت، كاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي، ‌افزايش امنيت، كاهش مسير و افزايش سرعت تردد اصلي‌ترين شاخصه‌هاي اين طرح به حساب مي‌آيد كه با توجه به درآمدها و صرفه جويي حاصل از آن مي‌توان اميد داشت در طول 20 سال بيش از چهار هزار ميليارد تومان عايد كشور كند.

مجوز استخدام  در سال آينده

 بالاخره انتظارات براي تعيين تكليف پذيرفته‌شدگان در آزمون‌هاي استخدامي كه اغلب از سال 1390 و در دولت گذشته بلاتكليف مانده بودند به پايان رسيد و دولت بر استخدام بيش از 15 هزار نفر از آنها در سال آينده راي داد. علي صفدري، معاون نوسازي و اداري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، با اشاره به برنامه دولت براي تعيين تكليف پذيرفته‌شدگان آزمون‌هاي استخدامي و تعهدات ايجاد شده از دولت قبل اظهار كرد: اكنون در تلاشيم تا از تمامي استان‌ها گزارش‌هاي لازم و دقيقي را دريافت كرده و به جمع‌بندي نهايي برسيم تا با توجه به تعهدي كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي دارد بتوان نيروهاي مشمول قانون را در سال آينده استخدام كرد.

هر كيلو سي‌ان‌جي
 
طرح عرضه گاز طبيعي فشرده (سي‌ان‌جي) بر مبناي واحد فروش كيلوگرم، از روز اول اسفند ماه در جايگاه‌هاي سراسر كشور اجرايي شد. به گزارش ايسنا، وكيل‌زاده، مدير طرح احداث جايگاه سي‌ان‌جي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، در اين زمينه تاكيد كرد: از اول اسفندماه امسال، اندازه‌گيري فروش گاز طبيعي فشرده در جايگاه‌ها بر حسب كيلوگرم شده و هيچ تغييري در نرخ فروش گازبها ايجاد نخواهد شد. از ابتداي امسال نرخ فروش سي‌ان‌جي بر حسب كيلوگرم 600 تومان اعلام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها