• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

فعاليت در حوزه ريزگردها به وزارت كشور واگذار شد

وزير كشور گفت: براساس گزارشي كه آقاي شمخاني و شوراي عالي امنيت ملي داشته‌اند مقرر شد در حوزه سياستگذاري و هماهنگي و نظارت در زمينه ريزگردها مسووليت كار به وزارت كشور واگذار شود. به گزارش تسنيم، عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور عصر ديروز شنبه در جلسه ستاد هماهنگي مقابله با پديده ريزگردها با بيان اينكه آقاي شمخاني و شوراي عالي امنيت ملي كشور در حوزه سياستگذاري، هماهنگي و نظارت مسووليت را در زمينه ريزگردها به وزارت كشور واگذار كرده است، گفت: در دولت نيز اين بحث مطرح شد و قرار شد اين كار را ما پيش ببريم و از مجموعه اقداماتي كه تاكنون صورت گرفته موجب شده شرايط فعلي حاكم باشد، البته ما در مقام ارزيابي اين موضوع نيستيم و مساله را از الان به بعد پيگيري خواهيم كرد. وي افزود: بايد از مصوباتي كه تاكنون در اين زمينه صورت گرفته استفاده كنيم و كارآيي اين مصوبات را بالا ببريم و نياز است كه اين مصوبات را مجددا به دسته‌هاي اجرايي ابلاغ كنيم و اگر تصميم جديدي را داشته‌اند آن را در قالب مصوبه به مجموعه مصوبات پيشين اضافه كنيم.
وزير كشور گفت: سازمان مديريت بحران كشور مسووليت مستقيم پيگيري، سياستگذاري و نظارت را بر عهده دارد و تلاش داريم آقاي خندان‌دل، معاون عمراني و آقاي ذوالفقاري معاونت امنيتي را نيز عضو اين ستاد كنيم. رحماني‌فضلي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال آينده اظهار داشت: سالي كه پيش رو داريم، سال حساسي است، چرا كه انتخابات مجلس را خواهيم داشت و به تبع آن ممكن است هيجانات سياسي در كشور فراگير شود.
وي خاطرنشان كرد: ما قطعا سياست‌هاي تبليغاتي و نحوه فعاليت‌هاي انتخاباتي را تدوين خواهيم كرد و مسائلي كه باعث بحران و تنش در كشور شود آن را جزو خطوط قرمز خود خواهيم گذاشت تا ان‌شاءالله مشكلي پيش نيايد. وزير كشور با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم تا كارها و برنامه‌هاي خود را در ثبات و آرامش پيش ببريم و در اين بين تسليم فشارهاي دشمنان و تحريم‌هاي آنان نخواهيم شد، گفت: مردم ما مردم نجيبي هستند و اين نجابت خود را حفظ كرده‌اند. به عنوان مثال براساس اطلاعات عيني كه داريم ما شاهد همراهي مردم در اهواز در مقابله با پديده ريزگردها بوديم، البته اين همراهي و نجابت نبايد باعث اين شود كه مسوولان به فكر حل مشكل آنان نباشند، البته اگر اعتراضاتي هم بوده كه اين اعتراضات در سطح وسيعي صورت نگرفته نيز بايد رسيدگي شود.
رحماني‌فضلي با تاكيد بر اينكه در مقابله با مشكلات بايد مديريت و تدبير داشته باشيم، گفت: وزارت كشور در خصوص ريزگردها كار سياستگذاري، هماهنگي و نظارت را انجام مي‌دهد و بقيه دستگاه‌ها نيز بايد مسووليت خود را انجام بدهند، البته در حل مشكلات نيز بايد از دسترس‌ترين امكانات شروع كنيم، اگر پديده ريزگردها منشأ داخلي دارد، اولويت اول را بر حل اين منشأ داخلي كنيم و سپس به سمت كشورهاي همسايه برويم. وي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هلال‌احمر و بسيج مستضعفين گفت: بنده در جايي از آقاي نقدي مصاحبه‌اي ديده‌ام كه گفته‌اند حاضرند بسيجيان را پاي كار بياورند و كمك كنند. خب اگر مي‌توانند در اين موارد كمك كنند خوب است و ما آمادگي داريم طرح‌هاي بسيج را مطالعه كنيم و قطعا مي‌شود از ظرفيت 50 تا 60 هزار بسيجي استفاده كنيم.
 وزير كشور اعلام كرد: ما منتظريم آقاي نجار، رييس سازمان مديريت نامه‌اي براي تخصيص مصوبه‌اي جدا براي پديده ريزگردها بنويسند و بنده آن را به رييس‌جمهور و آقاي نوبخت تقديم كنم تا مصوبه‌اي خارج از نوبت براي اين موضوع تدوين شود. رحماني‌فضلي در بخش پاياني سخنانش با بيان اينكه سازمان محيط زيست بايد مطالعات خود را با نگاهي واقع‌بينانه در خصوص ريزگردها تهيه كند، خاطرنشان كرد: ما تلاش مي‌كنيم گزارشي مجددي را از وضعيت موجود آماده و آن را تحويل دولت دهيم و اگر در اين بين به عنوان مثال پالايشگاهي مضر محيط زيست است آن را به دولت اعلام خواهيم كرد و دولت نيز قطعا تصميمي به نفع مردم خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها