• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

دست‌هاي رجوي قطع شد

جزييات كشف خانه تيمي در تهران و كشته شدن موسي خياباني و اشرف ربيعي

  تهران درگير جنگ مسلحانه‌اي ميان منافقين و نيروهاي انقلاب اسلامي است، همزمان كشور با دشمن خارجي متجاوز مي‌جنگد و شرايط حاد امنيتي و نظامي از هر سو ايران را در محاصره خود دارد تا اينكه يك خبر مي‌رسد؛ «موسي خياباني و اشرف ربيعي كشته شدند». 19 بهمن 1360، كشف
خانه تيمي اعضاي رده بالاي منافقين در تهران كه در عمل با خروج مسعود رجوي از كشور، فرماندهي اين نيروها در داخل را بر عهده داشتند و عمليات ضربتي نيروهاي امنيتي انقلاب اسلامي، سبب مي‌شود تا نظام تازه تاسيس جمهوري اسلامي يك گام ديگر به سوي ايجاد يك امنيت داخلي براي تمركز كافي در جنگ با دشمن خارجي پيدا كند. اين گزارش چهارشنبه 21 بهمن 1360 در روزنامه «اطلاعات» به چاپ رسيده كه شرح جزييات يكي از رويدادهاي مهم آن سال را به دست مي‌دهد.

اطلاعات- سرويس خبري| خبرنگاران ما مطالب تازه‌اي از جريان كشف خانه امن اعضاي مركزيت سازمان منافقين به دست آوردند:
طي تماس تلفني با روابط عمومي كميته مركزي انقلاب اسلامي كسب اطلاع شد:
قبل از كشف مخفيگاه رهبران سازمان منافقين خلق در خيابان زعفرانيه كوي بن، پلاك 7 پاسداران كميته‌هاي انقلاب اسلامي موفق شدند يك خانه تيمي متعلق به رهبر عمليات نظامي  تهران را در خيابان ظفر كه از چندي پيش زير نظر گرفته شده بود، محاصره كنند. پاسداران پس از محاصره اين خانه از افراد ساكن خانه خواستند بدون درگيري خود را تسليم كنند، ولي آنها به سوي پاسداران آتش گشودند و متقابلا پاسداران نيز به سوي آنها تيراندازي كردند در همين هنگام رهبر عمليات نظامي از يك فرصت كوتاه استفاده كرد و سعي كرد با پژو ضد گلوله از منطقه متواري بشود. پاسداران متوجه شدند و با پرتاب يك نارنجك او را به هلاكت رساندند. ضمنا در اين عمليات پاسداران موفق شدند چندين نفر از افراد سازمان منافقين كه نقش بسيار مهمي در سازمان داشتند را  دستگير كنند. پاسداران براي بازرسي وارد  خانه  تيمي شدند و با جنازه چند تن از تروريست‌ها روبه‌رو شدند. از بازرسي كه از اين ساختمان‌ به عمل آمد، مقاديري اسناد و مدارك درون گروهي، اسلحه كمري، مسلسل يوزي و مواد منفجره كشف و ضبط شد. اموال ضبط شده تحويل دادستاني انقلاب اسلامي مركز داده شده است.در خانه ديگري نيز كه متعلق به اين منافقين بود و در خيابان خردمند شمالي، خيابان پاسداران قرار داشت كشف شد. در بازرسي از اين منازل تعداد زيادي از انواع سلاح‌ها و جزوات و كروكي و غيره كشف و ضبط شد.
اسامي معدومين
روابط عمومي ستاد مركزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي اطلاعيه‌اي اسامي معدومين و دستگيرشدگان درگيري مسلحانه خيابان زعفرانيه و لانه  تيمي رهبران كادر مركزي سازمان منافقين را اعلام كرد. به دنبال به هلاكت رسيدن سردمداران سازمان ارتجاعي و ضد اسلامي منافقين و مسوول شوراي به اصطلاح مقاومت ملي در ايران يعني موسي خياباني، اشرف ربيعي (همسر مسعود رجوي فراري) و عضو مركزيت آن سازمان و همچنين آذر رضائي همسر موسي خياباني عضو كادر مركزيت اسامي ديگر معدومين اين درگيري كه توسط غرورآفرينان پاسدار انقلاب اسلامي به هلاكت رسيدند به شرح زير اعلام مي‌گردد:
1- محمد معيني با نام مستعار حسين كريمي و افشين محافظ موسي خياباني
2- كاظم مرتضوي با نام مستعار مالك محافظ موسي خياباني
3- خسرو ميرصادقي با نام مستعار خسرو جنگلي مسوول حفاظت خانه تيمي
4- تهمينه رحيم‌نژاد همسر خسرو ميرصادقي عضو تيم  حفاظت خانه  تيمي
همچنين تعداد هشت تن ديگر از اعضاي نظامي  سازمان در اين عمليات معدوم يا دستگير شده‌اند كه عبارت بودند از: 1- محمود سيفي‌نژاد 2- فرزانه عموئي 3- فرخ ترابي 4- حسن قندهاري 5- بهمن جوادي 6- الهه عروجي 7- فرزانه چيت‌ساز 8- بيژن مهرابي
جزييات تازه از حادثه
خبرنگار اطلاعات مي‌نويسد: يكي از ماموراني كه حفاظت خانه تيمي موسي خياباني و محافظانش را به عهده گرفته است در رابطه با به هلاكت رسيدن موسي خياباني و ديگر اعضاي خانه تيمي گفت: برادران سپاه ساعت 12 شب حادثه اطراف خانه را كه يك ساختمان دوطبقه بسيار مجلل است محاصره كردند و به افراد خانه اعلام كردند بدون مقاومت تسليم شوند، ولي آنها به سوي پاسداران تيراندازي كردند. در نتيجه بين پاسداران و اعضاي خانه تيمي درگيري شروع شد. در اين بين از قسمت سالن طبقه اول ساختمان دود بلند شد كه پاسداران متوجه شدند آنها در حال سوزاندن و از بين بردن مدارك سازمان هستند. دو تن از برادران پاسدار، علي‌رغم تيراندازي از سوي منافقين وارد منزل شدند. اشرف ربيعي همسر مسعود رجوي با ديدن برادران پاسدار به قصد فرار از پنجره يكي از اتاق‌ها  خود را به داخل حياط منزل انداخت، ولي قبل از اينكه بتواند از طريق ديوار حياط به طرف خيابان فرار كند، هدف گلوله يكي از پاسداران قرار گرفت و به سختي مجروح شد. وي مجددا به داخل منزل بازگشت، ولي بر اثر خونريزي شديد ناشي از اصابت گلوله به هلاكت رسيد. لحظاتي بعد موسي خياباني همراه همسرش آذر رضائي و يكي از محافظانش كه قصد فرار داشتند، از مخفيگاه خود خارج شدند و به طرف اتومبيل پژو ضد گلوله طوسي‌رنگي كه در داخل حياط منزل پارك شده بود رفتند، ولي آنها نيز قبل از اينكه وارد اتومبيل بشوند، هدف گلوله قرار گرفتند و به زمين افتادند. احتمالا موسي خياباني پس از مجروح شدن به خاطر اينكه دستگير نشود از قرص سيانور استفاده كرده و به هلاكت رسيده است.
 پاسداران كه در اين درگيري از همه طرف مراقب ساختمان بودند تا اعضاي خانه تيمي فرار نكنند، متوجه شدند در داخل خانه صداي بچه به گوش مي‌رسد، ابوالقاسم دهنوي يكي از پاسداران براي نجات جان بچه‌ها وارد منزل شد كه هدف گلوله قرار گرفت و به شهات رسيد. اين درگيري در ساعت 5 صبح با به هلاكت رسيدن كليه اعضاي خانه تيمي خاتمه پيدا كرد. پس از خارج كردن اجساد از منزل، پاسداران براي بررسي و جمع‌آوري مدراك تحقيقات خود را آغاز كردند.
قسمتي از ديوار زيرزمين اين خانه براي مخفي كردن اسلحه و مهمات جاسازي شده بود كه از داخل آن مقدار زيادي اسلحه و مهمات جنگي و يك دستگاه بي‌سيم با برد بسيار قوي و مقداري طناب كلفت كه ظاهرا براي فرار از پشت‌بام مورد استفاده قرار مي‌گيرد كشف شد. بي‌سيم كشف شده با دستگاه گيرنده قادر است روي موج بي‌سيم كميته‌ها و سپاه و نيروهاي انتظامي برود. منافقين در همه اتاق‌هاي منزل اسلحه مخفي كرده بودند و به طور كلي همه آنها به جز سه كودك مسلح بودند. در داخل آشپزخانه اين منزل مقدار زيادي مواد غدايي از قبيل گوشت، مرغ، ميگو، كمپوت، تخم‌مرغ، پنير، مربا، نان لواش و مقدار زيادي ميوه ذخيره شده بود.
 مامور محافظ منزل اضافه كرد: اين منزل متعلق به يكي از وزراي زمان طاغوت است كه در ازاي هر ماه 19 هزار تومان منزل را در اختيار موسي خياباني و اطرافيانش قرار داده بود و طبق مدارك به دست آمده مدت قرارداد اجاره اين خانه از دو روز قبل تمام شده بود، ولي قرارداد جديدي براي مدت يك سال با منافقين بسته شده  بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها