• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

واكنش كاربران به آتش‌سوزي برج هشتادطبقه در دوبي

ساختمان‌هاي دوبي مجهز نيست

آتش‌سوزي در يكي از برج‌هاي بلند جهان در دوبي در شبكه‌هاي اجتماعي سر و صداي زيادي به پا كرده است. برج تورچ يكي از بلندترين ساختمان‌هاي مسكوني جهان است. اين ساختمان در منطقه مارينا قراردارد كه محل سكونت بسياري از ثروتمندان دنيا در امارات است. اين حريق باعث شد تا آژير خطر به صدا درآمده و صدها نفر از ساكنان تخليه شوند. در تمام شبكه‌هاي اجتماعي هشتگ (marina torch) درباره اين آتش‌سوزي نوشته‌اند. ايراني‌ها هم در شبكه‌هاي اجتماعي به خصوص كساني كه در امارات زندگي مي‌كنند نسبت به اين خبر واكنش‌هاي زيادي نشان دادند. برخي از ايراني‌ها نوشته‌اند كه بر خلاف ظاهر خيلي مدرن اين برج‌ها، آنها به راحتي آتش مي‌گيرند. يكي از كاربران ايراني درباره اين آتش‌سوزي نوشته كه بيش از صدها نفر از اين برج وقتي متوجه آتش‌سوزي شدند خارج شدند، حتي كساني كه در برج‌هاي مجاور هم زندگي مي‌كردند برج‌هاي خودشان را تخليه كردند. پس از اين اتفاق بالافاصله عكس‌ها و ويديوهايي در شبكه‌هاي اجتماعي درباره اين آتش‌سوزي منتشر شد كه توجه رسانه‌هاي بين‌المللي را به خود جلب كرد. اين برج كه 80 طبقه دارد در طبقه پنجاهم آن آتش‌سوزي آغاز شده است. يكي ديگر از كاربران كه در دوبي زندگي مي‌كند نوشته است كه در سال 2012 يكي ديگر از اين برج‌ها به علت آتش يك سيگار آتش گرفته بود كه باعث شده بود صدها نفر تا چند روز دسترسي به خانه‌هاي خودشان نداشته باشند. اكثر كاربران ايراني و خارجي كه در دوبي زندگي مي‌كنند، معتقدند كه رسيدگي و بررسي اين گونه مشكلات در اين كشور ضعيف است و معمولا تا چند روز طول مي‌كشد كه علت حادثه و رسيدگي به اين ماجرا مشخص شود. هشتگ‌هاي دوبي و مارينا تورچ بيش از20 هزار توييت و پست در شبكه‌هاي اجتماعي دريافت كرده كه عكس‌هاي مختلفي از اين آتش‌سوزي هم منتشر شده است. براساس نوشته‌هاي كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي اين آتش‌سوزي از مهم‌ترين آتش‌سوزي‌هاي چند سال اخير در دنيا بوده است كه يك برج 80 طبقه اين گونه در آتش بسوزد. در تصاوير ويديويي كه از اين آتش‌سوزي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است، شيشه‌هاي مذاب و مصالح ساختماني در حال سقوط ديده مي‌شود كه باعث نگراني مردم اين ناحيه شده است. اما نكته ديگري كه درباره اين آتش سوزي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد اين است كه زماني كه آتش‌سوزي در اين ساختمان شروع شده باد به‌شدت تندي در حال وزيدن بوده كه باعث شد تا به تفريحگاه ساحلي كه در 300 متري اين برج بود آسيب وارد شود. همچنان عكس‌ها و ويديوهاي زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي از اين حادثه در حال بازنشر شدن است.

 

كامنت‌هاي منتخب

ميثم: برج‌هاي دوبي امكانات خوبي دارند اما از نظر آتش‌سوزي برج‌هاي حساسي به حساب مي‌آينده و معمولا يكي از مشكلات اين برج‌هاست. در اين حادثه يكي از ايرانيان در برج حضور داشته است.
علي: صحنه ترسناكي بود كه طبقه پنجاهم اين برج آتش گرفت. من در نزديكي مارينا بودم كه اين اتفاق افتاد. آتش‌نشاني دوبي هميشه ضعيف عمل مي‌كند.

مينو: پرتاب شدن شيشه‌ها و مصالح ساختماني در زمان آتش‌سوزي بسيار خطرناك بود كه باعث شده تا خيلي از ساختمان‌هاي كناري اين برج هم تخليه كنند، عجيب‌تر اين است كه علت آتش‌سوزي معلوم نيست.
ديويد : دوبي يك شهر تفريحي به حساب مي‌آيد و به همين خاطر برج‌ها و مكان‌هاي تفريحي‌اش بايد امكانات لازم را داشته باشد كه اينگونه نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها