• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

طوطي كه حرف مي‌زند

ويديوي مربوط به حرف زدن يك طوطي و جر و بحث كردن با صاحب خودش در شبكه‌هاي اجتماعي بيش از پنج ميليون بازديد‌كننده داشته است. اين طوطي به دو زبان حرف مي‌زند و به همين خاطر براي كاربران بسيار جالب به نظر مي‌رسد. كاربران اكثر از ديدن اين ويديو استقبال زيادي كرده‌اند. اين ويديو بيش از هزار مرتبه بازنشر شده است. برخي كاربران به صورت داوطلبانه خودشان براي حرف‌هاي اين طوطي زيرنويس گذاشته‌اند تا كاربران مختلف دنيا متوجه جر و بحث‌هاي اين طوطي با صاحبانش مي‌شوند. اين دسته از ويديو‌ها معمولا مدت زمان زيادي روي تايم‌لاين‌ها مي‌ماند و براي مردم جذاب است. 

در حمايت از حيوانات و عليه شكار

ويديويي اين روزها در شبكه‌هاي اجتماعي در حال پخش است كه براي بسياري از مردم جهان جالب به نظر مي‌رسد. در اين ويديو زني كه پالتو پوستي به تن دارد در حال گذر از خيابان است كه ناگهان مردي با يك ميله به سمت اين زن حمله مي‌كند و او را مي‌كشد و سپس پالتوي او را از تنش خارج مي‌كند اما در پايان كليپ مي‌نويسد كه تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه وقتي حيواني را شكار مي‌كنيد و پوست او را مي‌كنيد همچنين حالتي دارد؟ اين ويديو بيش از 10 ميليون بار در شبكه‌هاي اجتماعي ديده شده است و بيش از هزار مرتبه بازنشر شده است. پيام‌هاي تبليغاتي براي دفاع از حقوق حيوانات اين روزها در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار آپلود شده است.

هك كمپاني سيم‌كارت هلندي توسط امريكا

تيمي متشكل از آژانس امنيت ملي امريكا/NSA و جي‌سي‌اچ‌كيوي انگليس سيم‌كارت‌هاي ساخت كمپاني هلندي Gmalto را هك كردند. اين خبر در شبكه‌هاي اجتماعي باعث واكنش‌هاي زيادي شده است و كاربران اين كار را محكوم كرده‌اند. براساس سند فاش شده مربوط به سال 2010 سازمان‌هاي جاسوسي توانسته‌اند دارنده تمام سيم‌كارت‌هاي ساخت اين كمپاني را در جهان رديابي كرده و هم صوت و هم ديتا (مكالمه تلفني و پيامك‌هاي آنها) را مانيتور كنند. كمپاني هلندي كه مقر آن در آمستردام است به انتشار بيانيه‌اي كه نشان مي‌دهد كلا باخته است! بسنده كرده و نوشته موضوع در دست پيگيري است. درآمد سالانه اين كمپاني بيش از دو ميليارد دلار است و نه‌فقط سيم‌كارت، بلكه نسل آينده كارت‌هاي اعتباري بانكي نيز توليد و روانه بازار مي‌كند. هشتگ مربوط به اين كمپاني هلندي در توييتر و شبكه‌هاي اجتماعي بيش از 200 هزار پست دريافت كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها