• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3983 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

ويژه

تماس صوتي بر بستر واي‌فاي رسما راه‌اندازي شد

مكالمه تلفني بر بستر واي‌فاي (واي‌فاي كالينگ) كه پيش از اين به صورت پايلوت راه‌اندازي شده بود، به صورت تجاري و رسمي در كشور راه‌اندازي شد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اين سرويس با نام «تلفاي» خدمتي نوآورانه و بسيار جديد است كه همراه اول نخستين اپراتور ارايه‌دهنده اين سرويس در كشور است. با استفاده از سرويس تلفاي، مشتركين همراه اول نيازي به پوشش شبكه تلفن همراه براي برقراري تماس نخواهند داشت، بلكه تنها با دريافت و نصب اپليكيشن تلفاي، فعال‌سازي سرويس واتصال به هر شبكه واي‌فاي مي‌توانند مكالمه كنند و براي اين كار نيازي به استفاده از هيچ اپليكيشن واسط ديگري ندارند. همراه اول در پياده روي اربعين امسال اين سرويس را براي زايرين ارايه كرده بود.
مشتركين مي‌توانند پس از فعال‌سازي تلفاي، تماس را با استفاده از شماره گير تلفن همراه خود و همانند تماس عادي برقرار و دريافت كنند. هزينه برقراري تماس نيز كاملا مشابه تماس عادي بوده و با استفاده از اين سرويس اتصال به هر شبكه واي‌فاي، مشابه اتصال به آنتن همراه اول است.
از مزاياي تلفاي همراه اول تماس روي واي‌فاي بدون نياز به اپليكيشن واسط، برقراري و دريافت تماس در نقاط با آنتن‌دهي ناپايدار يا با ازدحام بالا بوده و مشكل ناپايداري آنتن‌دهي شبكه تلفن همراه در اين نقاط يا داخل برخي ساختمان‌ها حل خواهد شد. همچنين در هنگام تماس، مخاطب تفاوتي بين تماس تلفاي و تماس عادي مشاهده نمي‌كند و برخلاف ساير اپليكيشن‌هاي تماس اينترنتي كه لازم است طرف ديگر مكالمه نيز اپليكيشن را نصب كرده باشد، براي تماس از طريق تلفاي طرف ديگر مكالمه نيازي به فعال‌سازي اين سرويس ندارد.
مشتركيني كه سيمكارت يوسيم دارند و گوشي همراه آنها اندرويد 4/4 به بالا باشد، مي‌توانند از اين سرويس استفاده كنند و براي براي سيستم عامل ios نيز به زودي ارايه مي‌شود. مشتركين ۴G كه گوشي همراه آنها اندرويد 4/4 به بالا باشد، مي‌توانند از اين سرويس استفاده كنند و براي سيستم عامل ios نيز به زودي ارايه مي‌شود. همراه اولي‌ها مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در اين خصوص و چگونگي استفاده از سرويس تلفاي به صفحه پرتال اين اپراتور به نشاني www.mci.ir مراجعه كنند.

 

IFRS، ظرفيت‌هاي پنهان و آشكار سازمان‌ها را نمايان مي‌كند

عضو هيات‌مديره بانك ملت بر لزوم كسب هوشمندي لازم و لحظه‌اي براي درك درست از وضعيت مالي و نقدينگي سازمان‌ها، تاكيد كرد و گفت: بانك ملت هميشه در متدولوژي‌ها و نوآوري‌ها سرآمد و پيشگام بوده است و انتظار مي‌رود درخصوصIFRS  نيز پيشرو باشد. حميد تاجيك افزود: جريان سرمايه‌گذاري‌ها و شراكت‌هاي استراتژيك كه در سطح بين‌المللي براي هم افزا كردن منابع و قابليت‌ها بايد مورد استفاده قرار گيرد، باعث بهره‌وري پايدار، كاهش قيمت تمام شده و به تبع آن كاهش هزينه‌ها و افزايش توليد، ارتقاي فعاليت‌ها، حصول اطمينان از حيات بنگاه و سازمان در بلندمدت، پايدار بودن، كارايي و اثربخشي مي‌شود. رييس كميته حسابرسي بانك ملت با تاكيد بر اين نكته كه IFRS  با افشا، احصا و شفاف‌سازي تمام فعاليت‌ها و روندها در بحث‌هاي EPS، سود و زيان خالص و صورت‌هاي مالي و ترازنامه، مي‌تواند آينه تمام‌نمايي از ظرفيت‌هاي پنهان و آشكار سازمان را براي تمامي ذي‌نفعان و مديران ارشد بانك فراهم كند، تصريح كرد: با توجه به مهاجرت نظام بانكي كشور از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ناظر و تبديل ساختار به محتوا، نهادينه شدن اين موضوع مهم‌ترين مطلبي است كه بايد اتفاق بيفتد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون