• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3996 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ دي

نگاه رسانه‌ها به كتاب تازه منتشر شده عليه ترامپ

ايندين اكسپرس در خصوص اين كتاب مي‌نويسد، زماني كه مايكل وولف كتاب «آتش و خشم» در داخل كاخ سفيد را روز جمعه و پيش از روزي كه برنامه‌ريزي شده بود به فروش رساند، به سرعت تبديل به يكي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي امريكا شد. اين كتاب تفسيري جنجالي را در مورد انتخاب دونالد ترامپ، رييس‌جمهور فعلي ايالات متحده و سال اول دوره رياست‌جمهوري او ارايه مي‌دهد. اين كتاب بر اساس 200 مصاحبه با رييس‌جمهور و نزديكان وي و كمك‌هاي كليدي در داخل و خارج از دولت ايالات متحده تهيه شده است تا درك دقيقي را از كاخ سفيد دونالد ترامپ ارايه دهد. طبق گزارشي كه وولف مطرح كرده است حتي دونالد ترامپ و ملانيا ترامپ اتاق‌هايي جدا از هم دارند. اين نخستين‌بار از زمان رياست‌جمهوري كندي است كه رييس‌جمهور و بانوي اول اتاق‌هاي مجزا از يكديگر دارند. بنن نيز در اين كتاب پسر ترامپ را به اقدام خيانتكارانه پس از جلسه با وكيل روسي متهم كرده است. وكلاي ترامپ نيز اعلام كرده‌اند كه در آينده‌اي نزديك اقدامات قانوني عليه بنن اتخاذ خواهند كرد. در پايان اين كتاب نيز نويسنده انتقادهاي جدي را عليه رييس‌جمهور مطرح مي‌كند. با اين وجود دونالد ترامپ، رييس‌جمهور ايالات متحده منكر بسياري از اتهامات شده است. وولف روز شنبه مدعي شد كه اين كتاب سوالاتي را درباره عدم انطباق ترامپ با اداره دولت مطرح كرده كه ممكن است منجر به سقوط وي شود. وولف در مصاحبه مي‌گويد: من فكر مي‌كنم يكي از اثرات اين كتاب شفاف شدن اتفاقات درون كاخ سفيد است. داستان كتاب رياست‌جمهوري را به گونه‌اي نشان مي‌دهد كه او نمي‌تواند كارش را انجام دهد و در همه جاي اين كتاب واقعا مردم مي‌گويند، اوه خداي من. ترامپ نيز در واكنش به انتشار اين كتاب خطاب به نويسنده گفت: مايكل وولف يك بازنده است كه داستان‌هايي را براي فروش اين كتاب ساخته كه همگي بسيار خسته‌كننده و نادرست هستند. ترامپ حتي در خصوص استيو بنن گفت، زماني كه او اخراج شد گريه كرد و حالا او به مانند يك سگ مي‌ماند و اين خيلي بد است. وولف مدعي است كه بسياري از افرادي كه در داخل كاخ سفيد حضور داشتند در خصوص شايستگي ترامپ براي رياست‌جمهوري مورد سوال قرار گرفتند. همه بر اين موضوع اتفاق نظر دارند كه ترامپ دايما سخنان خود را تكرار مي‌كند. به طور مثال سخنراني دونالد ترامپ براي موضوع و تعريف داستاني كه تنها 10 دقيقه لازم است با تكرار كلمه به كلمه و تكرار آنها حدود 30 دقيقه به طول مي‌انجامد. اين كتاب همچنين اضافه مي‌كند ترامپ شب‌ها در رختخواب خود چيز‌برگر مي‌خورد و به تماشاي تلويزيون مي‌پردازد و با دوستان قديمي خود به صورت تلفني صحبت مي‌كند.

مايكل وولف در مصاحبه با ديلي ميل مصاحبه عنوان كرد كه دونالد ترامپ يك ناتواني جدي در خواندن يك صفحه يا پاراگراف داشته است. او حتي نمي‌تواند يك پاورپوينت را ارايه دهد و با آن همراهي كند كه آن را بخواند. حتي برخي نگران آن بودند كه ترامپ ناتواني در يادگيري دارد يا اينكه آنها فكر مي‌كردند شايد او نمي‌تواند بخواند يا اينكه به صورت كامل با‌سواد نيست. اين در حالي است كه دونالد ترامپ در پاسخ به منتقدانش در توييتر اتهامات مبني بر اينكه او درست نمي‌تواند رهبري كند، عنوان كرده بود كه او به صورت واقعا هوشمندانه ثبات خود را حفظ كرده است. او در توييتر خود در ادامه تاكيد كرد در حالي كه حدود يك سال است بحث دخالت روسيه در انتخابات مطرح است و تحقيقات شديدي صورت گرفته و ثابت شد كل موضوع مربوط به دموكرات‌هاست و رسانه‌هاي جعلي اين اخبار را دنبال كردند، حالا نوبت به بازي كتاب رسيده است تا در خصوص ثبات ذهني و هوشي صحبت كنند. وي در ادامه عنوان كرد كه من در زندگي دو چيز داشتم؛ ثبات ذهني و ثبات ثروت كه نشان مي‌دهد بسيار باهوش هستم. همه مي‌دانند كه هيلاري كلينتون سخت كار كرد ولي همانطور كه همه مي‌دانستند شكست خورد. ترامپ براي اثبات خود عنوان كرد من از بازرگانان بسيار موفق بودم و در اولين تلاش خود به رياست‌جمهوري ايالات متحده رسيدم و اين نشان مي‌دهد من يك نبوغ بسيار پايدار دارم. وولف در مصاحبه خود عنوان كرد كه كاخ سفيد در حال بررسي است كه دونالد ترامپ مراحل اوليه زوال عقل را دارد يا خير. اما به نظر مي‌رسد اين موضوع به دليل كمبود خواب، كهولت سن يا برخي اختلالات در ذهن او وجود دارد كه اين از‌جمله موضوعاتي است كه اطرافيان او در خصوص آن مشغول بحث هستند. وي افزود: هركس كه در اطراف او در طول يك سال گذشته حضور داشته عنوان مي‌كند كه علايم زوال عقل بدتر شده است. فاصله عدم توجه او به مسائل بيشتر شده و الگوهاي كلامي عجيب غريب او نيز افزايش يافته است.

وب‌سايت وريتي نيز در نوشته‌اي به نكاتي مختلف از كتاب پرداخته است. اولين نكته مهم در اين كتاب مربوط به اختلافات ميان استيو بنن با جرد كوشنر و ايوانكا ترامپ است. نكته بعدي اين است كه بنن دوست داشته كه كمپين ترامپ را يك كمپين شكست خورده بخواند. از طرفي ديگر هنگامي كه بنن توانست ترامپ را متقاعد كند كه امريكا را از توافقنامه آب و هوايي پاريس خارج كند او يك پيروزي شخصي در برابر ايوانكا ترامپ به دست آورده بود. گفتني است كه ايوانكا ترامپ هيچگاه به وولف به اندازه‌اي اطمينان نداشته است كه با او يك گفت‌وگوي مستقيم داشته باشد. اما وولف مي‌نويسد كه ايوانكا از بمباران سوريه توسط پدرش حمايت كرده بود. وولف در بخش ديگري از نوشته‌هاي خود عنوان مي‌كند كه ايوانكا مدت‌ها پيش فهميد كه چگونه مي‌تواند از نوع رفتارهاي پدرش الگو بگيرد تا چهره موفق و بزرگ را به نمايش بگذارد. او نام‌هاي بزرگ را دوست داشت. او تصويرهاي بزرگ را دوست داشت. او دوست داشت تا آنها را ببيند و از آنها تاثير بگيرد. دونالد ترامپ همچنين احساسات عجيب و غريبي درباره جرد كوشنر و يهودي بودن او داشت. وولف مي‌نويسد براي ترامپ دادن اسراييل به كوشنر نه فقط يك آزمون بود بلكه يك آزمون يهودي براي خود او بود. چرا كه رييس‌جمهور تنها به دليل اينكه كوشنر يهودي بود اين اقدام را انجام داد و بحث اسراييل را در حيطه اختيار او قرار داد. چرا كه دونالد ترامپ را به عنوان فردي ضد يهود معرفي مي‌كردند. از سوي ديگر دونالد ترامپ همواره مك‌دونالد مي‌خورد زيرا او از لحاظ پاتولوژيك از مسموميت مي‌ترسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون