• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4009 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي جوانان جهت حل معضلات

فريد موسوي

ميان جوانان نسل اول انقلاب و جوانان امروز شكاف نسلي عميقي وجود دارد؛ حضور جوانان در دوره دهم مجلس شوراي اسلامي و دوره پنجم شوراهاي شهر فرصتي را فراهم آورد تا ضمن كاهش خلأ در فرآيند انتقال قدرت، هم جوانان بتوانند نمايندگاني از بين خودشان در نهادهاي تصميم‌گيري داشته باشند و هم نسل جديد تجربه خوبي براي آينده به دست آورد. بطور كلي نگاه به جوانان جهت استفاده از آنها در مديريت در ايران كمي مشكل است زيرا احزاب كشور، نه به لحاظ قدمت فرصت كادرسازي داشته‌اند و نه در چهره‌هاي محوري اين احزاب اعتقاد چنداني به واسپاري لايه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير تشكيلاتي به جوانان دارند. نگاهي كه البته تا ساختار مديريتي و اجرايي كشور ادامه يافته است.
اين در حالي است كه در بخش مديريت تخصصي و كلان ما امروزه با چالش‌هاي جدي روبه رو هستيم و رفع اين چالش‌ها نيازمند نگاه نو و مبتني بر داده‌هاي امروزين و اتخاد تصميمات جسورانه و استوار بر بايسته‌هاي شرايط روز است و اين همان چيزي است كه ما در فراكسيون جوانان مجلس تلاش داريم آن را به اركان مديريت كشور تزريق كنيم.
حدود 40 نفر از نمايندگان اين دوره مجلس زير 40 سال سن دارند كه فراكسيون جوانان را تشكيل مي‌دهند، هدف اصلي ما در اين فراكسيون بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي جوانان جهت حل معضلات كشور است.
حضور جوانان در عرصه‌هاي تصميم‌گيري مانند مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر منجر به مطالبه‌گري از نهادهاي مختلف براي رفع معضلات حوزه جوانان مي‌شود و يكي از اهداف ما در فراكسيون جوانان از روز اول باز كردن نگاه بسته به حلقه مديريتي است. امري كه به نظر مي‌رسد با مقاومت‌هاي سرسختانه‌اي از سوي نسل‌هاي پيشين مديران كشور مواجه شده و فرآيند دستيابي به آن بيش از آنچه مي‌پنداشتيم دشوار است، اما مي‌دانيم كه چاره‌اي جز تحميل اين باور به بدنه مديريت سنتي كشور نداريم و با همه مقاومت‌ها و سنگ‌اندازي‌ها، همچنان در اين مسير گام برخواهيم داشت.
 رييس فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون