• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4009 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

پيشخوان

اجازه نمي‌دهيم برخي جريان‌ها هزينه آشوب را كم كنند

آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با اشاره به ميزان هزينه دولت امريكا براي ايجاد آشوب در ايران گفت: چنين اقدامي ناشي از جهل آنها و نشناختن مردم و نظام جمهوري اسلامي است.
رييس قوه قضاييه با تاكيد بر لزوم شناسايي نقاط نفوذ دشمن توسط مردم، اظهار كرد: مردم نبايد اجازه دهند كه انتقادات و اعتراضات‌شان با آشوبگري عده‌اي تغيير چهره دهد. متاسفانه در جريان حوادث اخير برخي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و افراد اينگونه القا مي‌كردند كه وقوع اين حوادث در جامعه اشكالي ندارد. آيا واقعا آشوب و تخريب و ساختار‌شكني اشكالي ندارد؟
وي افزود: ما از ابتدا به دادستان‌هاي سراسر كشور توصيه كرديم كه ميان فريب‌خوردگان و آشوبگران تفكيك قائل شوند. بر همين اساس عده زيادي از بازداشت‌شدگان كه فريب‌خورده و مرتكب اقدامات آشوبگرانه و تخريب اموال نشده بودند از رأفت اسلامي برخوردار شدند، منتها نبايد مساله به اين سمت سوق داده شود كه به اصل برخورد با افراد شرور، تخريبگران و مرتبطان با بيگانه، اشكال بگيرند. ما قاطعانه و در چارچوب قانون با اين گروه‌ها برخورد خواهيم كرد و اجازه نمي‌دهيم كه برخي افراد و جريان‌ها هزينه آشوب‌ها را كم كنند زيرا معتقديم كه پايين آمدن هزينه آشوب‌ها براي آشوبگران، امنيت، اقتدار و حقوق مردم را تهديد خواهد كرد. ايسنا

اعتراضات اخير به خاطر فاصله بين مسوولان و مردم است
بهروز بنيادي، عضو فراكسيون اميد با اشاره به ديدار جمعي از اعضاي اين فراكسيون با حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري گفت: اين ديدار در راستاي گفت‌وگوي ملي و اخوت بيشتر صورت گفت. ما به دنبال استفاده از نظرات و ظرفيت‌هاي همه بزرگان نظام چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا هستيم تا از اين طريق بتوان از ظرفيت‌هاي آنها براي حل مشكلات، پيشبرد امور و گفت‌وگوي ملي استفاده كرد.
بنيادي با اشاره به اينكه در اين ديدار در مورد مسائل روز كشور و ناآرامي‌هاي اخير صحبت شد، گفت: آقاي ناطق‌نوري در اين باره تاكيد كردند اين اعتراضات به خاطر ايجاد فاصله بين مسوولان و مردم خصوصا نسل جوان است.
وي افزود: ايشان يادآور شدند كه مردم تلاش‌هاي مسوولان در مبارزه با فساد را كمتر مي‌بينند و نتيجه تلاش‌هاي آنان در جامعه احساس نمي‌شود. در اين باره لازم است دستگاه‌هاي قضايي و اطلاعاتي محكم باشند و در مبارزه با فساد پافشاري كنند و هيچ تعارفي با متخلفان در هر پست و مقامي نداشته باشند. ايلنا

واكنش علي مطهري به انتشار فيلمي از جلسه خبرگان رهبري
علي مطهري، نايب‌رييس مجلس با اشاره به انتشار ويديويي از مجلس خبرگان مربوط به انتخاب رهبري، گفت: فكر مي‌كنم كه انتشار اين فيلم مساله مهمي نبوده و اينكه مردم از مباحثات آن مجلس آگاه شوند امر مثبتي است.
وي تاكيد كرد: ما چيز پنهاني نبايد داشته باشيم و نداريم. بحث‌هايي هم كه در آن جا مطرح شده بحث‌هاي خوب و درستي بوده است و فكر نمي‌كنم كه مشكلي براي كشور داشته باشد.
اين نماينده مجلس در خصوص اينكه آيا انتشار اين فيلم پيامدي داشته يا خير، گفت: انتشار اين فيلم پيامدي ندارد و مطلب مهمي نيست. چون در بازنگري قانون اساسي آمد كه رهبر نيازي نيست كه مرجع باشد و صرف اينكه مجتهد باشد كافي است و امام‌(ره) هم همين موضوع را فرموده بودند لذا مشكلي نيست و مطرح شدن اين بحث‌ها فكر نمي‌كنم كه مشكلي ايجاد كند.
مطهري در پاسخ به اينكه آيا موافق انتشار ويديوهاي مربوط به ديگر جلسات مجلس خبرگان هستيد، اظهارداشت: فكر نمي‌كنم كه امر پنهاني باشد و اگر ساير فيلم‌ها هم منتشر شود به نظر نمي‌رسد كه مشكلي براي كشور ايجاد كند. اعتماد آنلاين

شناسايي ۱۰۰ مدير ۲ تابعيتي در تفحص مجلس
جواد كريمي قدوسي، رييس كميته تحقيق و تفحص از مديران ۲تابعيتي با تاكيد بر اينكه تعداد اين مديران بيش از ۱۰۰ نفري است كه اسامي آنها در نشست كميسيون امنيت ملي قرائت شد، گفت: بسياري از دستگاه‌هاي دولتي هنوز اسامي مديران ۲ تابعيتي خود را اعلام نكرده‌اند.  فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون