• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4044 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

رييس‌جمهوري همزمان با آغاز «هفته منابع طبيعي» و «روز درختكاري»:

همه مردم در طرح درختكاري مشاركت كنند

بهره‌برداري از طرح ۱۲۰۰ هكتاري كمربند سبز پيرامون تهران روز سه‌شنبه و همزمان با آغاز «هفته منابع طبيعي» و «روز درختكاري»، با حضور حسن روحاني رييس‌جمهور آغاز شد.

رييس‌جمهور همچنين به مناسبت روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي، يك اصله نهال در منطقه شمال‌شرق تهران غرس كرد و گفت:

امروز براي سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حيات جامعه نيازمند محيط زيست سالم هستيم كه بخش بزرگي از اين مساله به درختكاري و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگي دارد.

متاسفانه در سال‌هاي گذشته ميليون‌ها متر از جنگل‌ها و مراتع تخريب شده و از بين رفته است و در اين زمينه سودجويان يا بي‌احتياطي‌ها، عاملي بوده كه كمتر از اين نعمت خدادادي استفاده كنيم.

سرانه مردم ايران نسبت به جنگل و مراتع در مقياس با ميانگين جهاني كمتر است، بايد تلاش بيشتري انجام دهيم تا اين كاستي‌ها را از بين ببريم.

تخريب جنگل آسيب‌هاي زيادي براي محيط زيست به همراه دارد و عامل مهم آلودگي هوا و ريزگردها، تخريب جنگل و بيابان‌زايي‌هايي است كه صورت گرفته است.

تشويق كشاورزان و مردم به زراعت ضمن درآمدزايي مي‌تواند در رفع مشكلات موجود در اين زمينه نيز موثر باشد.

براي مقابله با ريزگردها مي‌توان با نهال‌كاري بر آن غلبه كرد.

از همه اقشار مردم و سمن‌هايي كه در زمينه محيط زيست فعاليت دارند، دعوت مي‌كنم كه در زمينه درختكاري مشاركت كرده و از راه‌هاي مختلف و ابتكاري، مردم را به اين كار مهم تشويق كنند چراكه با مشاركت عمومي مردم بهتر مي‌توان در زمينه حيات و سلامت جامعه گام برداشت. همچنين از مردم عزيز مي‌خواهم كه در ايام عيد و در سفرها و گردشگري‌هاي خود از محيط زيست حفاظت كنند.پايگاه‌اطلاع رساني دولت

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون