• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4061 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ فروردين

كيتارو علاقه‌مند به موسيقي نواحي

«ماسانوري تاكاهاشي» ملقب به «كيتارو» مهرماه سال 93 در سالن وزارت كشور روي صحنه رفت. استقبال از اين كنسرت باعث تمديد چندباره آن شد هرچند كه يك اجراي آن به دليل مشكل بين تهيه‌كننده و سالن برگزاركننده لغو شد اما اين مشكلات باعث نشد كه برگزاركنندگان به فكر برگزاري مجدد اين كنسرت در ايران نيفتند.

آهنگساز «جاده ابريشم» در مصاحبه‌اي كه با روابط عمومي اين كنسرت داشته اعلام كرده است: «به هنگام ساخت سري جاده ابريشم علاقه زيادي به نواهاي موسيقي سنتي ايران در من به وجود آمد و در كل علاقه‌مند به فرهنگ سرزمين ايران هستم. موسيقي نواحي ايران را بارها گوش كرده‌ام و از آنها چيزهاي زيادي آموختم و كشف كردم. مشخصا ايران داراي گنجينه‌هاي زيادي از موسيقي در بخش‌هاي مختلف آن است و كشف همه اين گنجينه‌ها بسيار زمانبر و طولاني خواهد بود.»

اين موسيقيدان ژاپني با به خاطر آوردن ساخت آهنگ «كوجيكي» كه 28 سال پيش ‌ساخته بود، اعلام كرد كه اين قطعه تصويري بسيار زيبا از سياره و جهان عالم است: «براي ساخت اين قطعه آقاي پروفسور kazunari shibata كه از اساتيد برجسته و معروف در زمينه منظومه شمسي است، كمك شاياني به من كرد. اين اجرا مفاهيمي در خود دارد كه فقط با غرق شدن در نت به نت اين موسيقي مي‌شود نسبت به درك آن سعي و تلاش كرد. من اين قطعه را در ايران اجرا خواهم كرد.»

16 تا 18 ارديبهشت‌ماه كيتارو در تالار وزارت كشور به روي صحنه مي‌رود. آن‌طور كه كيتارو گفته است در زندگي حرفه‌اي خود معلم نداشته و تنها به گوش‌ها و احساسات خود اعتماد كرده است. او درباره اجراي جديد خود در تهران گفت: «شايد يكي از خاصيت‌هاي موسيقي من اين است كه مخاطب و شنونده را با خود به سفري به اقصي نقاط جهان مي‌برد. اين براي من خوشايند است و به‌شدت پرهيجان. شنونده اين آثار به خاطر اين سفر پرهيجان است كه تا انتها با من همراه مي‌شود و همين براي من بهترين لذت‌ها را در پي داشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون