• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4062 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ فروردين

فرصت كي‌روش براي بازيكنان ايران و ليگ قهرمانان آسيا، حاصل جلسه با شفر

ليست تيم ملي هنوز نهايي نشده است

اشرف جمشيديان

 

 

كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي براي حضور موفق تيم ايران در جام جهاني روسيه خواهان فرصت بيشتري براي تمرين كردن با بازيكنان بود؛ اما از آنجايي‌كه دو تيم استقلال و پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند و نتايج خوبي هم تا به اينجاي كار كسب كرده‌اند، اين موضوع باعث شده بود تا كادرفني سرخابي‌ها با اين درخواست كي‌روش مخالفت كرده و همين امر باعث ايجاد تنش و حاشيه براي تيم ملي و دو تيم پايتختي شده و اين سوال مطرح شود كه حق با كدام طرف است و اولويت با كدام مسابقات؛ جام جهاني يا ليگ قهرمانان آسيا؟ عده‌اي به دليل نتايج خوبي كه دو تيم ايراني در ليگ آسيا به دست آورده‌اند، خواستار اين بودند كه بازيكنان در اختيار باشگاه‌ها بمانند تا نمايندگان كشورمان بتوانند با بهره‌گيري از تمام نيروهاي خود رقباي خود را شكست داده و به مراحل بعدي راه يابند و طرفداران تيم ملي هم معتقد بودند كه جام جهاني به عنوان بزرگ‌ترين رويداد بين‌المللي فوتبال در دنيا بر هر رقابت ديگري ارجحيت دارد، از همين رو بهتر است براي موفقيت تيم ملي در روسيه هم كه شده باشگاه‌ها بازيكنان را در اختيار كي‌روش قرار دهند. البته كه پر واضح بود با تعامل سرمربيان اين سه تيم و مداخله فدراسيون اين مشكل قابل حل است؛ اما خب لجاجت و خودخواهي باعث شده بود تا راه تعامل بين اين سه سرمربي بسته شود و فدراسيون هم به عنوان متولي فوتبال كشور كاري نمي‌كرد تا صداي منتقدان نسبت به اين موضوع بلند شود كه چرا فدراسيون كاري در اين خصوص نمي‌كند؟ تا اينكه بالاخره يك اتفاق خوب در اين زمينه رخ داد.

اختلاف بين برانكو، سرمربي تيم پرسپوليس و كارلوس كي‌روش بيشتر از آني بود كه يكي از دو طرف دست از لجبازي بردارد و براي حل مشكل ديداري ترتيب داده شود. در اين بين شفر نشان داد كه واقعا يك مربي حرفه‌اي است. سرمربي استقلال به دور از لجاجت و خودخواهي طي روزهاي اخير به ديدار كي‌روش رفت و با سرمربي تيم ملي ديدار كرد تا حسن نيت خود در اين باره را نشان دهد. در واقع او با اين كار خود، بدون تنش و با تعامل و به دور از اختلاف شرايطي را فراهم كرد تا بازيكنان خود را برخلاف اعلام قبلي كي‌روش در اختيار داشته باشد. شفر در ادامه جلسه‌اي با مهدي تاج ترتيب داد و درخواست خود را با رييس فدراسيون در ميان گذاشت تا به اين ترتيب بدون هيچ حاشيه‌اي كي‌روش قبول كند كه بازيكنان ليگ برتري از جمله بازيكنان استقلال و پرسپوليس به جاي حضور در تيم ملي، كنار باشگاه‌هاي خود باشند.

از طرفي سرمربي تيم ملي همان‌طور كه پيش از اين هم اعلام كرده بود، ليست نهايي تيم ملي را مشخص نكرده تا مشخص شود همه بازيكنان زيرنظر او قرار داشته و همچنان شانس ملي پوش شدن را دارند و اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان بر اين‌باور بوده و هستند كه ليگ برتر ايران كوچك‌ترين اهميتي براي سرمربي پرتغالي تيم ملي ندارد. پيش از بازي ايران و سيرالئون، ماركار آقاجانيان، دستيار كارلوس كي‌روش اعلام كرد كه مجبور به حذف چند بازيكن از تيم ملي هستند تا فهرست ۳۴ نفره اين تيم تكميل شود. بعد از اين بازي، بازيكناني مانند اميد نورافكن، احمد عبدالله‌زاده، محمد انصاري، و... از فهرست تيم ملي خارج شدند و كي‌روش با بازيكنان كمتري راهي تونس و اتريش شد. تصورات بر اين بود كه سرمربي پرتغالي تيم ملي در ادامه روزهاي باقي مانده تا جام جهاني، بازيكن جديد ديگري را به تيم ملي دعوت نخواهد كرد و از بين بازيكنان موجود در تيم ملي، ۲۳ نفر نهايي خودش را انتخاب مي‌كند.

بعد از بازي استقلال با الريان و مشكي‌پوشان، نام داريوش شجاعيان، هافبك استقلال نيز در فهرست دعوت شده‌ها به تمرينات ريكاوري قرار گرفت تا همه شگفت‌زده شوند.

شجاعيان در حالي به تيم ملي دعوت شد كه آخرين بار سال گذشته و در دوران حضورش در گسترش فولاد به تيم ملي آمده بود اما بعد از آن هرگز به تيم ملي نرسيد. حتي زماني كه دو ماه قبل اعلام كرد تلاش مي‌كند به تيم ملي دعوت شود، خيلي‌ها حرف او را جدي نگرفتند چرا كه تصور بر اين بود كه كي‌روش بازيكنان خود براي جام جهاني را انتخاب كرده است. دعوت شجاعيان به تيم ملي يك بار ديگر مشخص كرد كه هنوز بازيكنان ايراني زيرنظر كادرفني تيم ملي هستند. كي‌روش چندي پيش اعلام كرده بود كه براي داشتن بهترين تيم در جام جهاني، همه بازيكنان ايراني را زيرنظر مي‌گيرد و به همه بازيكنان فرصت خودنمايي مي‌دهد. او گفته بود: «بايد با تك‌تك بازيكنان تا لحظه آخر كار كنيم. همه آنها مستحق كار و پيشرفت و توسعه هستند. برنامه‌هاي ما تا خرداد سال آينده به اين شكل است». در حال حاضر سه هفته تا پايان ليگ برتر باقي مانده و كي‌روش در اين هفته‌ها ليگ برتر را براي انتخاب بهترين بازيكنان زيرنظر دارد. با وجود انتقاد او از وضعيت جسماني بازيكنان ليگ برتري براي حضور در جام جهاني، هنوز به اين بازيكنان نياز دارد و هر كاري براي انتخاب بهترين بازيكنان انجام مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون