• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4062 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ فروردين

شب پاياني مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

يووه در انديشه انتقام

شب دوم مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با انجام دو ديدار به پايان مي‌رسد. دو ديدار نفسگير كه ميزبان‌ها در آن كار راحت‌تري دارند. چرا كه هم رئال و هم بايرن در بازي رفت و در خانه حريف موفق به كسب پيروزي شده‌اند.

 

رئال مادريد - يوونتوس

كهكشاني‌ها كه عنوان پرافتخارترين تيم ليگ قهرمانان اروپا را در كارنامه دارند، چهارشنبه شب در حالي در ورزشگاه سانتياگو برنابئو از يونتوس ايتاليا ميزباني مي‌كنند كه بانوي پير هفته گذشته و در جريان بازي رفت، در «تورين» سه گل از حريف اسپانيايي خود دريافت كرد. يوونتوس به عنوان پرافتخارترين تيم ايتاليا كه با حذف «تاتنهام» انگليس توانسته بود به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند، هفته گذشته مقهور قدرت تيمي رئال و خلاقيت رونالدو شد و با باخت 3 بر صفر در خانه اميد چنداني براي صعود به مرحله بعدي ندارد. بانوي پير فوتبال ايتاليا در ورزشگاه خانگي خود برابر رئال مادريد حرفي براي گفتن نداشت. اين تيم سال گذشته نيز در جريان مسابقه فينال ليگ قهرمانان اروپا با نتيجه 4 بر يك مغلوب رونالدو و يارانش شده بود. رونالدو در بازي رفت به‌يادماندني‌ترين گل دوران حرفه‌اي‌اش را به ثمر رساند تا نشان دهد چقدر آماده است.

با اين همه ايتاليايي‌ها بي‌اميد نيستند. ديروز روزنامه توتو اسپورت از قول آلگري، سرمربي تيم يووه تيتر زده بود: «هركس به ما باور ندارد، مي‌تواند در خانه بماند.» كيه‌ليني، مدافع يوونتوس هم روز گذشته در گفت‌وگو با تلويزيون يووه گفت: «از جوانب زيادي در بازي رفت حتي شايسته نتيجه بهتري نسبت به تساوي بوديم اما در عوض، دو گل عقب افتاديم و يك يار تيم اخراج شد. درباره آنچه اتفاق افتاده سوگواري نمي‌كنيم و با ميل براي ارايه نمايشي خوب به سوي مادريد مي‌رويم. در زندگي و فوتبال، نمي‌دانيد كه چه اتفاقي مي‌افتد بنابر اين به خانه حريف مي‌رويم تا خوب بازي كنيم. همانند يك ماراتن در اين ديدار بازي خواهيم كرد، نه يك مسابقه دوي سرعت.»

دل‌پيرو، اسطوره باشگاه هم نسبتا چنين نظري دارد: «يوونتوس باشگاه بزرگي است و صعودش هنوز هم امكان‌پذير. هر اتفاقي ممكن است، حتي مقابل تيم بزرگي مانند رئال مادريد. شرايط روانشناسي و ميل به نجات، براي چنين بازي‌هايي حياتي است. سخت خواهد بود اما به عنوان يك ايتاليايي و يك هوادار يوونتوس، آرزو مي‌كنم يووه صعود كند. »

سايت يوونتوس قبل از اين بازي نوشته بود: يووه خود را براي رقابتي پاياپاي با رئال مهيا كرده و قصد دارد قدرتمندترين جوخه خود را راهي برنابئو كند. «بن عطيه» و «پيانيچ» به تركيب تيم بازگشته و «مانژوكيچ» و «كوادرادو» رهبري سيستم 3-3-4 مورد نظر آلگري را عهده‌دار خواهند بود. «پايلو ديبالا» آرژانتيني نيز به دليل اخراج در دور رفت، بانوي پير ايتاليا (يوونتوس) را در اين جدال حساس همراهي نمي‌كند.

 

بايرن مونيخ – سويا

در ديگر بازي اين مرحله براي تعيين سرنوشت تيم‌هاي راه يافته به نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، بايرن ميزبان‌ سويا است. سويا اسپانيا در اين فصل عملكرد قابل قبولي در مرحله گروهي و حذفي داشت و توانست تيم «منچستر يونايتد» تحت سرمربيگري «ژوزه مورينيو» را از دور رقابت‌ها حذف كند. اين تيم همچنين در بازي رفت مقابل قهرمان آلمان، عملكرد مناسبي از خود به نمايش گذاشت، اما اميدهاي اين تيم با گل به خودي «خسوس ناواس» كمرنگ شد و با نتيجه دو بر يك شكست را پذيرا شد. بايرين مونيخ آلمان كه ابتداي اين هفته توانست از عنوان قهرماني خود در بوندس ليگا دفاع كند، در حالي پذيراي اين تيم اسپانيايي است كه به ادعاي بسياري از كارشناسان قهرمان آلمان براي صعود به مرحله نيمه نهايي كار سختي پيش رو ندارد. تيم آلماني 10 بار حضور در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا را در كارنامه دارد و از اين نظر بعد از رئال مادريد و بارسلونا قرار مي‌گيرد. سويا البته تيمي غيرقابل پيش‌بيني است. تيمي كه در حمله تند و تيز است و دفاع خوبي دارد. آنها كه براي خيلي از رقباي بزرگ ناشناخته هستند و با استفاده از همين فرمول تا بدين جاي جام زنده مانده‌اند و تيمي مثل منچستر را حذف كرده‌اند. سويا در اين بازي به دنبال اين است كه گل اول بازي را بزند و بعد با فشار بايرن، در ضد حمله كار را تمام كند. آيا مي‌تواند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون