• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4063 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

۷ نكته جديد درباره طرح ترافيك سال ۱۳۹۷

گروه اجتماعي| هنوز بهاي عوارض ورود به محدوده طرح ترافيك پايتخت نيازمند تصويب شوراي شهر تهران است ولي ثبت‌نام از متقاضيان درحالي در جريان است كه سايت معرفي شده براي اين كار نواقص بسياري دارد.

براساس گزارشي كه سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر كرده است دو نرخ براي دريافت عوارض ورود به طرح ترافيك براساس معاينه فني برتر و معاينه فني عادي تعيين شده است. بنابراين اگر طبق آنچه اين سازمان اعلام كرده و شوراي شهر آن را تصويب كند پنجشنبه و جمعه‌ها و تعطيلات رسمي را بايد از روزهاي طرح ترافيك حذف كرد. بنابراين ۲۳۵ روز در سال هست كه شهروندان تهراني براي ورود به محدوده طرح ترافيك بايد فكري بكنند زيرا اگر معاينه فني عادي داشته باشند و همه اين روزها را بخواهند وارد محدوده طرح شوند رقمي معادل ۸ ميليون و ۴۶۰هزارتومان بايد بپردازند. اين رقم براي محدوده زماني ۶ و ۳۰ دقيقه صبح تا ۱۶است. ساير حالت‌ها را مي‌توانيد از جدولي كه در اينجا آمده خودتان محاسبه كنيد. در عين حال ديروز سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با انتشار اطلاعيه‌اي درباره طرح ترافيك اعلام كرد: به اطلاع عموم شهروندان تهراني مي‌رساند؛ بر اساس مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران و شوراي ترافيك تهران، طرح ترافيك در سال ۱۳۹۷ در همان محدوده سابق و با تغييراتي در زمان، شيوه پرداخت و نحوه اخذ مجوز، از ابتداي ارديبهشت‌ماه اجرا مي‌شود. شهرداري تهران به محض تصويب نهايي اين طرح در مراجع ذي‌ربط، فرآيند اجرايي آن را آغاز كرده است و پس از تقويت زيرساخت‌ها، نصب دوربين‌هاي جديد و برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به نحوه ثبت‌نام؛ هم‌اكنون ثبت‌نام از عموم متقاضيان اعم از مجوزهاي سالانه دستگاه‌هاي اجرايي و خريداران روزانه طرح در حال انجام است. براساس گزارش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اين ۷ نكته را بايد براي ثبت‌نام در ذهن داشته باشيد.

1- در سال جاري، عموم شهرونداني كه قصد دارند با خودروي شخصي در محدوده طرح ترافيك تردد كنند، بايد قبل ازاولين ورود، اطلاعات شخص و خودرو را در سامانه my. tehran. Ir ثبت‌ كنند.

2- در سال ۱۳۹۷ طرح ترافيك علاوه بر روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي، در روزهاي پنجشنبه نيز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافيك در اين روزها براي عموم شهروندان آزاد و رايگان است.

3- در سال ۱۳۹۷ طرح ترافيك در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 اجرامي‌شود.

4- مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد براي سال ۱۳۹۷ همچنان برقرار خواهد بود و تغييري در اين زمينه ايجاد نشده است.

5- در سال ۱۳۹۷ هزينه تردد در محدوده طرح ترافيك براي خودروهاي سهميه دستگاه‌هاي اجرايي و دولتي با عموم شهروندان كه طرح را به صورت روزانه خريداري مي‌كنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شوراي شهر براي سهميه‌هاي معلولان، بيماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت‌بارها تخفيف در نظر گرفته شده است. هزينه تردد در محدوده طرح ترافيك براي جانبازان ۲۵ درصد به بالا نيز در سقف سهميه بنياد شهيد و امور ايثارگران، رايگان است.

6- در سال ۱۳۹۷ به هيچ‌وجه فروش سالانه و يكجاي طرح ترافيك وجود ندارد و نرخ عوارض تردد درمحدوده طرح ترافيك براي هر روز براساس نوع معاينه فني خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه مي‌شود. هزينه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج وغيراوج ترافيك متفاوت است و همچنين خودروهاي داراي معاينه فني برتر از بيست درصد تخفيف برخوردار خواهند بود.

7- ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از 16 عصر، ساعات اوج ترافيك محسوب مي‌شود و هزينه تردد در ساعات بين روز كمتر از نصف هزينه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزينه عوارض طرح ترافيك در هر روز نيز صرفا به اولين و آخرين تردد ثبت‌شده خودرو بستگي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون