• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4148 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

خبر

كساني كه در غرب تحصيل كرده‌اند خود را رشد يافته مي‌دانند

«كساني بودند كه صريحا مي‌گفتند قبل از انقلاب درباريان خوردند و بردند، حالا نوبت ما است كه بعد از تحمل زندان و شكنجه به نان و نوايي برسيم!! آيا ما هم‌چنين تفكري داريم؟!» اين بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري است كه ديروز در كانال تلگرامي قرارگاه عمار، منتشر شد. او در ادامه خطاب به اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: «عامل انحراف در دل همه ما وجود دارد؛ اگر هنوز فعال نيست، به‌خاطر اين است كه شرايط و موقعيت مناسبي پيش نيامده و اگر روزي شرايط فراهم شود، معلوم نيست ما هم‌چنين حرف‌هايي نزنيم.»رييس مركز آموزشي و پژوهشي امام خميني در بخش ديگري از اين ديدار به ربا و رباخواري اشاره كرد و گفت: «زماني ربا با نرخ 12 درصد جنگ با خدا تلقي مي‌شد؛ اما امروز 30 درصد سود را اسلامي مي‌دانيم! در حالي كه بسياري از مشكلات اقتصادي و ورشكستگي‌ها ناشي از همين امر است. »مصباح‌يزدي در مورد مصرف وجوهات شرعي از سوي امام نيز توضيح داد: «امام (ره) در مصرف وجوهات براي خانواده خود نيز بر اساس مباني ديني رفتار مي‌كردند؛ تا جايي كه مرحوم حاج آقا مصطفي، اگر از برخي مراجع ديگر شهريه نمي‌گرفت، حتي نمي‌توانست زندگي‌اش را اداره كند. امروز نيز جانشين صالح ايشان همين گونه است؛ ايشان به فرزندان‌شان اجازه ورود به فعاليت‌هاي اقتصادي را نداده‌اند و برخي از آنها هنوز هم در منزل اجاره‌اي ساكن هستند.»او در بخش ديگري از سخنانش به موضوع ارتباط با غرب و نگاه ليبرالي مهندس بازرگان نيز اشاره كرد و گفت: «مهندس بازرگان با وجود اينكه در حوزه شخصي فردي متدين بود و حتي كتاب‌هاي ديني هم داشت، از نظر انقلابيون فردي غرب‌گرا تلقي مي‌شد، اما امروز با مشاهده برخي از مسوولان بايد گفت خدا پدر مهندس بازرگان را بيامرزد؛ برخي از ايشان به اندازه مهندس بازرگان هم اعتقاد به دين ندارند.» مصباح‌يزدي افزود: «آن‌چه جاي تعجب دارد اين است كه ما به عنوان يك كشور اسلامي و انقلابي كه امام (ره) آن را پايه‌گذاري كرده، درصدد هستيم كه براي حل مشكلات‌مان نسخه‌اي از دشمنان بگيريم؛ يعني با اين همه منابع غني به سمت كساني كه فساد و مشكلات‌شان عيان شده، دست دراز كنيم.»او همچنين ادامه داد: «متاسفانه بايد گفت امروز تعداد كساني كه با خودباختگي در مقابل امريكا و تمدن غربي گرايش‌هاي ليبرالي دارند، از دوران انقلاب بيشتر است. شايد يكي از دلايل اين امر اين باشد كه افراد تحصيل كرده به‌خصوص كساني كه در غرب‌ تحصيل كرده‌اند خود را رشديافته‌تر مي‌دانند.»

استاندارد دوگانه در برخورد با آقازاده‌ها

سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد روز گذشته در حاشيه سفر به گناباد نسبت به حواشي اخير برخي آقازاده‌ها واكنش نشان داد. علم‌الهدي البته در اين موضع‌گيري تفاوتي ميان پدران اين افراد قائل شد و نحوه برخورد با آقازاده‌اي كه پدرش روحاني است را با برخورد با آقازاده‌اي كه پدرش ملبس نيست، تمييز داد. امام جمعه مشهد گفت: اگر آقازاده‌اي وجود داشته باشد كه فرزند يك روحاني بوده اما فساد كرده باشد مسووليتش به گردن خود آن شخص است و پدرش تقصيري بر عهده ندارد مگر اينكه آن فرد بالغ نبوده باشد. هيچ فسادي در جامعه روحانيت وجود ندارد اما ممكن است در برخي از موارد فرزندان اين افراد ناخلف بوده و كارهاي ضد ارزشي را انجام دهند. همه ما شاهد بوديم كه اين بزرگوار در احتياجات اوليه زندگي خود هم كمبودهايي داشت اما در حالي بزرگ‌ترين روحاني نجف بوده و بزرگ‌ترين كتاب شيعه را هم تاليف كرده بود پسرش گرايشات توده‌اي و كمونيستي داشت كه اصلا دليل بر فساد خود اين فرد نمي‌شود. علم‌الهدي تاكيد كرد: با توجه به همين مساله بايد گفت كه فساد فرزندان دليلي بر فساد روحانيت نمي‌شود البته بايد اين را هم در نظر داشت كه اين حرف در صورتي درست است و آن هم اينكه فرزندان افراد از رانت پسر فردي خاص بودن استفاده كرده و خلاف‌هايي را مرتكب شده و فساد كرده باشد كه در اين صورت حتما بايد با آن پدر برخورد كرد.

ژن‌هاي خوب به جان اقتصاد كشور افتاده‌اند

 

محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات دولت دوازدهم روز يكشنبه در گفت‌وگو با روزنامه ايران از حضور مخرب ژن‌هاي خوب در عرصه اقتصادي كشورانتقاد كرد. جهرمي در اين مصاحبه با اشاره به مزيت‌هاي اجراي كامل دولت الكترونيك گفت: اگر در نظام فرآيندي دولت الكترونيك همه دستگاه‌ها به يكديگر متصل شوند و مطابق استاندارد، تبادل اطلاعات داشته باشند ديگر قانون منع مداخلات كه ژن‌هاي خوب مرتبا با آن درگير هستند و مثل زالو به جان اقتصاد كشور افتاده‌اند، نمي‌توانند فعاليت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون