• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4335 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

خبر

آغاز موج جديد بارش‌ها در كشور

احد وظيفه، مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن تشريح آخرين وضعيت جوي كشور طي سه روز آينده گفت: براساس تحليل آخرين نقشه‌هاي هواشناسي روز جمعه با ورود سامانه بارشي در استان‌هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نواحي غربي و مركزي خليج فارس، استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي البرز غربي و زاگرس مركزي استان‌هاي فارس و بوشهر رگبار باران گاهي رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. وي با اشاره به پيش‌بيني بارش پراكنده در نواحي مركزي كرمان، شمال هرمزگان، شرق، شمال شرق و بخش‌هاي مركزي كشور و استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي البرز مركزي افزود: اين سامانه در روز شنبه تقويت شده و علاوه بر نواحي ذكر شده به تدريج سواحل غربي خزر را در‌بر‌مي‌گيرد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به‌شدت بارش‌ها در بعد از ظهر جمعه در نيمه جنوبي آذربايجان غربي، نيمه جنوبي آذربايجان شرقي، كردستان، كرمانشاه، بخش غربي فارس و شمال بوشهر اظهار كرد: شدت بارش‌ها در روز شنبه در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، نيمه غربي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، جنوب كرمانشاه، نيمه شمالي فارس و بوشهر، خراسان رضوي و برخي نقاط آذربايجان شرقي و غربي است.

وظيفه با بيان اينكه در اواخر وقت شنبه از ميزان فعاليت سامانه از سمت غرب كاسته شده و عمده فعاليت آن تا ظهر يكشنبه در شمال شرق كشور در استان‌هاي خراسان شمالي و رضوي، شرق سمنان و دامنه‌هاي البرز شرقي خواهد بود، توضيح داد: لازم به ذكر است در اين مدت بارش در ارتفاعات البرز غربي و مركزي و ارتفاعات زاگرس مركزي به صورت برف است. وي تاكيد كرد: همچنين روزهاي جمعه و شنبه خليج فارس مواج و توفاني است. مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به آخرين وضعيت جوي پايتخت نيز گفت: تهران امروز كمي ابري، به تدريج ابري همراه با وزش باد، با حداكثر دماي ۲۰ و حداقل دماي ۹ درجه سانتي‌گراد است. فردا نيز آسمان تهران نيمه‌ابري، در بعضي ساعات ابري همراه با رگبار باران، گاهي رعد و برق و وزش باد شديد، با حداكثر دماي ۱۸ و حداقل دماي ۱۰ درجه سانتي‌گراد پيش‌بيني مي‌شود.

 

تعرفه‌هاي پزشكي ۹۸ تصويب شد

عليرضا اوليايي‌منش دبير شوراي عالي بيمه سلامت از تصويب تعرفه‌هاي خدمات تشخيصي و درماني پزشكي سال ۹۸ خبر داد و گفت: بنابر مصوبه هيات دولت، اين تعرفه‌ها در سال جاري، در بخش دولتي به‌طور ميانگين ۱۰ و در بخش خصوصي ۱۳ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش وبدا (پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي) عليرضا اوليايي‌منش گفت: براي نخستين‌بار در ساليان اخير، تعرفه خدمات تشخيصي و درماني، پيش از آغاز سال جديد در هيات دولت به تصويب رسيده است. وي اظهار داشت: در آخرين جلسه هيات وزيران در سال ۹۷، موضوع تعرفه‌هاي تشخيصي و درماني مورد بحث و بررسي قرار گرفته و در نهايت مصوب شده است كه تعرفه‌ها در بخش دولتي به‌طور ميانگين ۱۰ و در بخش خصوصي ۱۳ درصد رشد داشته باشد و اين مصوبه از ابتداي سال جاري قابل اجراست. وي همچنين تاكيد كرد: اجزاي تعرفه‌هاي تشخيصي و درماني مصوب به تفكيك بخش خصوصي و دولتي، به زودي و پس از ابلاغ رسمي به اين دبيرخانه، به صورت تفصيلي منتشر خواهد شد.

 

تحقيق درباره خبر سقوط هواپيما

رييس جمعيت هلال احمر گلپايگان گفت: خبر سقوط هواپيما در گلپايگان صحت ندارد، پس از ساعت‌ها در منطقه‌اي كه گزارش سقوط هواپيما داده شده بود بررسي و جست‌وجو صورت گرفت اما آثاري از اين موضوع مشاهده نشد. به گزارش پايگاه خبري تحليلي مشرق‌نيوز حميدرضا كريميان با اشاره به شايعه خبري مبني بر سقوط هواپيما در گلپايگان افزود: طي تماس يكي از شهروندان با نيروي انتظامي مبني بر سقوط هواپيماي سمپاشي در منطقه تيكن گلپايگان جاده باغستان، بلافاصله نيروهاي امداد و نجات هلال احمر اين شهرستان در قالب 3 تيم عملياتي همراه با نيروي انتظامي براي بررسي موضوع به منطقه اعزام شدند.

رييس جمعيت هلال احمر گلپايگان افزود: پس از ساعت‌ها در منطقه‌اي كه گزارش سقوط هواپيما داده شده بود بررسي و جست‌وجو صورت گرفت اما آثاري از اين موضوع مشاهده نشد، نيروي انتظامي درصدد بررسي موضوع و تحقيقات دقيق از شهروند ارسال‌كننده خبر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون