• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4341 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

ائمه جمعه روز گذشته در خطبه‌هاي خود اقدام امريكا عليه سپاه را محكوم كردند

خطيبان سبزپوش

دوشنبه بود كه خبر تروريستي اعلام شدن سپاه از سوي امريكا به سر خط همه خبرگزاري‌ها تبديل شد. موضوعي كه به لحاظ اهميت حتي اخبار سيل را هم تا حدي تحت‌الشعاع خود قرار داد. همه شخصيت‌هاي سياسي و نظامي در اين رابطه اظهارنظر كردند و نمايندگان مجلس نيز در حمايت از سپاه يك دست لباس فرم پاسداري پوشيدند. در اين راستا روز گذشته تريبون‌هاي نماز جمعه نيز متوجه اين موضوع بود و ائمه جمعه نيز در خطبه‌هايشان از سپاه پاسداران حمايت كردند. البته واكنش به مهم‌ترين خبري كه هفته گذشته منتشر شد تنها به خطبه‌هاي ائمه جمعه محدود نشد و نمازگزاران نيز پس از پايان نماز در حمايت از سپاه راهپيمايي كردند.

 

اين ترامپ احمق چه مي‌داند كه چنين كاري مي‌كند؟؟؟

در اين ميان آيت‌الله موحدي‌كرماني كه با لباس سپاه نماز جمعه اين هفته تهران را اقامه كرد در خطبه‌هايش گفت:«اينكه نهاد حكومتي و نيروي نظامي يك كشور كه از اجزاي مهم هر نظام حكومتي است به عنوان يك گروه تروريستي محسوب شود با همه اصول و قوانين و مقررات بين‌المللي مغايرت دارد و من نمي‌دانم اين ترامپ احمق چه بلد است و چه كار مي‌كند و چه مي‌فهمد كه چنين كاري انجام مي‌دهد. ترامپ با يك اقدام احمقانه سپاه پاسداران را در ليست سازمان‌هاي تروريست قرار داد. اينكه يك نهاد حكومتي و نيروي نظامي يك كشور را به عنوان يك گروه تروريستي محسوب كنند، مغاير با مقررات بين‌المللي است.»

او در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: بسياري از كشورهاي جهان اين اقدام را زير سوال بردند و موجب پيچيده شدن اوضاع خاورميانه دانسته‌اند. امروز براي تمام مردم دنيا به ويژه ملت‌هاي منطقه ثابت شده كه امريكا مادر تروريسم است. خود امريكايي‌ها و ترامپ اعتراف كرده‌اند كه القاعده و داعش را امريكا ايجاد كرده است. خيلي مضحك است كه بگوييم امريكا مخالف تروريسم و سپاه تروريست است. امريكا دنبال فروپاشي نظام و تسليم مردم است. اين اقدام باعث انسجام و وحدت همه نيروهاي انقلاب و مسوولان كشور شد. رييس‌جمهور محكم و قاطع از كيان سپاه دفاع كرد. احمق‌ها نمي‌دانند همه ايران سپاه پاسداران است و همه ما سپاهي هستيم. ترامپ هنوز سپاه را نشناخته است. سپاه دستاوردهاي انقلاب را حفظ كرده و خادم مردم است و به همين دليل در دل مردم جاي دارد. ترامپ! اگر رهبري اجازه دهد، سپاه مي‌تواند تل آويو را با خاك يكسان كند.»

علم‌الهدي امام جمعه مشهد نيز مانند موحدي‌كرماني درباره سپاه و ترس امريكا از قدرت اين نيروي نظامي گفت. او اشاره‌اي به فعاليت‌هاي سپاه در 8 ‌سال دفاع مقدس كرد و گفت: پاسدار و سپاهي در ايثارش مرزنشناس است و هيچ مرزي هم وجود ندارد. ۴۰ سال نهاد مقدس سپاه و قشر پاسدار در كشور، اين دو خصوصيتي را كه امام از سيدالشهدا(ع) به عنوان خط پاسداري به پاسدار دادند جزو خط برنامه كاري سپاه و جريان پاسدار در مقابل چشم مردم وجود داشته است. نه در دوران 8 سال دفاع مقدس، نه در توطئه و فتنه‌ها و نه در درگيري‌ها، مرزي براي ارزيابي و امكانات دشمن از سوي سپاه وجود نداشت. روزي كه سپاه در مقابل دشمن ايستاد حتي يك گلوله موشك نداشت ولي امروز دشمن از موشك‌هايش اظهار عجز و ترس مي‌كند. او با بيان اينكه «كاري كه در طول ۸ سال دفاع مقدس يا دفاع از حرم، نهاد مقدس سپاه و عزيزان پاسدار انجام دادند، اگر ارزيابي شود همان خط سيدالشهدا(ع) بود، ابراز كرد: آنها مرزنشناس بودند و امكانات دشمن را هم ارزيابي نكردند و حتي در دفاع مقدس ممكن بود در مقابله با دشمن، دو نفر باقي مانده و جنگ را ادامه مي‌دادند و جنگ را ول نمي‌كردند.» او در بخش ديگري در صحبت‌هايش گفت:«در عرصه خدماتي، در فرهنگ سپاه «نمي‌شود» و «نمي‌توان» وجود ندارد. در عرصه‌هاي دفاعي و نظامي هم امكانات دشمن مطرح نيست.

اما وقتي يك غول بي‌شاخ و دم مانند رييس‌جمهور امريكا به سپاه توهين مي‌كند، ملت مي‌خروشد و به ميدان مي‌آيند زيرا در اين ۴۰ سال سپاه را با اين دو ويژگي شناختند. حركت احمقانه رييس‌جمهور امريكا شكست ذلت‌باري بود و به عنوان اهانت عليه سپاه بود ولي مانور محبوبيت سپاه به چشم جهانيان درآمد. سپاه قدرتمند و قدرتمدار بود و دنيا هم قدرت سپاه را ديده بود. ايثارگر بود و دنيا اين ايثارگري را شناخته بود. ولي محبوبيت را دنيا نديده بود و حماقت رييس‌جمهور اين مساله را به شكل مانور نشان داد و محبوبيت سپاه به شكل يك مانور نشان داده شد.

آيت‌الله سعيدي، امام جمعه قم كه اتفاقا او هم با لباس سپاهي به نماز جمعه آمده بود در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه گفت: هيچ‌كس نبايد براي توانمندي ارتش و سپاه دغدغه‌اي داشته باشد و همه امكانات مورد نياز اين نيروهاي مسلح در دريا و زمين و هوا بايد فراهم شود و دشمنان بايد بدانند كه صبر و فداكاري نيروهاي جوان كشور سدي در برابر آنها خواهد بود. سپاه پاسداران هم در مقابله با دشمن در مرزها و هم در دفاع از حرم پيشتاز بوده و روش امريكا در اين ۴۰ سال شكست خورده است و اين احمق‌ها همان روش‌ها را دنبال مي‌كنند.

 

هشدار به كساني كه به سيل‌زدگان كمك نمي‌كنند

هر چند خبر سپاه موضوع مهمي بود و محور خطبه‌هاي اين هفته‌ نماز جمعه حول آن چرخيد اما از آنجا كه همچنان موضوع سيل مهم‌ترين مشكل امروز كشور است اين موضوع جايگاه وي‍ژه‌اي در خطابه‌هاي ائمه جمعه داشت. مثلا موحدي‌كرماني به آنهايي كه پول دارند اما كمك مالي نمي‌كنند، هشدار داد و گفت:«در اين سيل خطرناك ناله‌هايي بلند است كه برخي خوب مي‌شنوند و كمك كردند، خدا هم صداي اين افراد را مي‌شنود و اجابت مي‌كند اما برخي افراد پول دارند ولي به سيل‌زدگان كمك نمي‌كنند. من به اينها هشدار مي‌دهم كه به خودتان رحم كنيد تا خدا صدايتان را بشنود.»

امام جمعه اهواز نيز از مردم و دولت درخواست كمك كرد و گفت:«اين حادثه يك آزمايش الهي است و ملت ايران و قواي مسلح و سپاه با حضور در صحنه و امدادرساني به سيل‌زدگان از اين امتحان الهي سرفراز بيرون آمد.» او با بيان اينكه بايد از حادثه سيل درس بگيريم و نقاط ضعف خود را برطرف كنيم بر رفع مشكل سرريز فاضلاب در مناطقي از شهر اهواز كه سبب نگراني مردم شده، تاكيد كرد. او گفت: بايد همه ما كمك حال سيل‌زدگان باشيم و هر آنچه در توان داريم در خدمت اين عزيزان باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون