• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4341 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

آغاز مرحله پلي‌آف ليگ بسكتبال امريكا

در غياب كينگ جيمز

نويد خرم‌خورشيد

 

 

بامداد روز پنجشنبه پرونده فصل عادي اين فصل از مسابقات NBA هم بسته شد و مسابقات پلي‌آف از امشب رأس ساعت ۲۳ با ديدار فيلادلفيا و بروكلين آغاز مي‌شود.

طرفداران و دنبال‌كنندگان مسابقات NBA در اين فصل تا روز آخر فصل عادي منتظر ماندند تا تكليف تيم‌هاي راه يافته به پلي‌آف مشخص شود. هرچند كه تيم‌هاي راه يافته به پلي‌آف در كنفرانس غرب مدت‌هاست كه مشخص شده‌اند و هيجان بازي‌هاي اين كنفرانس كمي فروكش كرده بود اما تكليف تيم هشتم كنفرانس شرق تا روز آخر مشخص نشده بود و از بين سه تيم دترويت پيستونز، شارلوت هورنتس و ميامي هيت يكي مي‌توانست به دور حذفي صعود كند و دو تيم ديگر بايد از خانه به تماشاي مسابقات مي‌پرداختند. در پايان مسابقات روز پنجشنبه اين تيم دترويت بود كه توانست با پيروزي مقابل نيويورك نيكس راه خود را به سمت مسابقات پلي‌آف باز كند و به عنوان تيم هشتم كنفرانس شرق راهي دور بعدي مسابقات شود.

با پايان مسابقات در فصل عادي تيم‌هاي گلدن‌استيت وريرز، دنور ناگتس، پورتلند تريل بليزرز، هيوستون راكتس، يوتا جز، اوكلاهما سيتي تاندر، سن‌آنتونيو اسپرز و لس‌آنجلس كليپرز از كنفرانس غرب رتبه‌هاي اول تا هشتم را به دست آوردند و به مرحله بعدي راه پيدا كردند. در كنفرانس شرق اما كه رقابت براي رسيدن به پلي‌آف تا روز آخر مسابقات ادامه داشت، تيم‌هاي ميلواكي باكس، تورنتون رپترز، فيلادلفيا سوني‌سيكسرز، بوستون سلتيكس، اينديانا پيسرز، بروكلين نتس، اورلاندو مجيك و دترويت پيستونز توانستند جايگاه‌هاي اول تا هشتم را كسب كرده و در كورس رقابت براي قهرماني NBA باقي بمانند. پايان فصل عادي اين فصل از مسابقات NBA اما اتفاقات و حواشي جالبي به دنبال داشت كه پرداختن به آنها خالي از لطف نيست.با پايان مسابقات فصل عادي امسال دو تن از ستارگان NBA از دنياي بسكتبال خداحافظي كردند؛ دووين ويد ستاره تيم ميامي هيت و درك نويتسكي كهنه‌كار از تيم دالاس. دويين ويد ۳۷ ساله كه با پيراهن تيم ميامي موفق به كسب سه عنوان قهرماني شده است روز پنجشنبه با پيراهن همين تيم بازنشسته شد تا دومين ضلع مثلث طلايي سال‌هاي ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ميامي هم بازنشسته شود. از بين ستارگان آن سال ميامي تنها لبران جيمز است كه هنوز هم در قامت يك ستاره بازي مي‌كند و كريس باش و دووين ويد كفش‌هاي خود را آويزان كرده‌اند. درك نويتسكي ۴۰‌ساله نيز صبح روز پنجشنبه آخرين بازي خود را با پيراهن تيم دالاس انجام داد و پس ۲۱ سال بازي براي اين تيم به دنياي بازنشستگي وارد شد. نويتسكي كه از سال ۹۸ تاكنون در تيم دالاس بازي مي‌كرد تنها قهرماني تاريخ اين تيم را هم براي‌شان به ارمغان آورده بود.

ديگر اتفاق جالب اين فصل از مسابقات NBA اين است كه در مسابقات حذفي اين فصل لبران جيمز حضور ندارد. آخرين باري كه مسابقات پلي‌آف بدون حضور لبران جيمز برگزار شد سال 2005 بود. براي اينكه اين فاصله زماني كمي‌ براي‌تان محسوس‌تر شود بايد بدانيد كه آخرين باري كه لبران جيمز در دور حذفي حضور نداشته است، هنوز شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام و اينستاگرام متولد نشده بودند و شركت اپل هنوز محصولي به نام آيفون به بازار عرضه نكرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون