• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3223 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

خبر

تعويق مكرر اساسنامه شركت ملي نفت در صحن مجلس| سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، در دستور كار قرار گرفتن طرح‌هاي اولويت‌دار در برنامه صحن علني مجلس را دليل به تعويق افتادن‌هاي مكرر ارايه طرح اساسنامه شركت ملي نفت ايران و گزارش شور دوم طرح حمايت از صنعت برق عنوان كرد. حسين اميري خامكاني گفت: قرار بود پس از چند بار به تعويق افتادن برنامه ارايه طرح اساسنامه شركت ملي نفت ايران و گزارش شور دوم طرح حمايت از صنعت برق از سوي كميسيون انرژي، اين دو در يكي از جلسات اين هفته صحن علني مجلس ارايه شوند اما اين امر محقق نشد.

معافيت مالياتي براي شهرك‌هاي صنعتي|معاون وزير صنعت با اشاره به تصويب قانون حمايت از توليد در مجلس، گفت: در اين لايحه براي واحدهاي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي واقع در شعاع ۳۰ كيلومتري شهرها معافيت‌هاي مالياتي در نظر گرفته شده است. سيد محمدعلي سيدابريشمي ادامه داد: بحث قانون حمايت از توليد را مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده كه در آن موارد خوبي براي حمايت از صنعتگران و توليد نظير معافيت‌هاي مالياتي پيش بيني شده است.

قيمت خريد تضميني گندم عادلانه نيست|يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به آغاز فصل خريد تضميني گندم با قميت 1150 تومان، گفت: اين قيمت عادلانه نيست و طبق قانون تعيين نشده است. عباس پاپي‌زاده عنوان كرد: قانون مي‌گويد خريد تضميني بايد بر اساس تورم باشد و ميانگين تورم سال 93 نيز نزديك به 25 درصد بوده كه با احتساب اين نرخ، خريد تضميني گندم بايد با قيمتي بيش از 1150 تومان اعلام مي‌شد، كه متاسفانه دولت اين كار را نكرده است. او ادامه داد: اين مساله موجب شده كه كشاورزان سطح زير كشت گندم خود را تا حدي كم كردند، به علاوه آنها منتظرند كه ببينند آيا بازار آزاد قيمت بيشتري براي گندم پيشنهاد مي‌دهد يا نه.

انتقاد از تبليغات چاي خارجي |مدير اجرايي سنديكاي كارخانجات چاي شمال گفت: رقابت نابرابري در تبليغات چاي خارجي با سرمايه‌هاي هنگفت صاحبان كارخانه‌هاي آن با چاي ايراني ايجاد شده كه ضرورت دارد دولت از چايكاران ايراني حمايت كند. صادق حسني گفت: در حال حاضر صاحبان كارخانه‌هاي توليدكننده چاي خارجي با تمام قدرت و سرمايه‌هاي هنگفت خود به بازار چاي وارد شده و صدا و سيما، معابر و مكان‌هاي عمومي مانند استاديوم‌ها را از آن خود كرده‌اند و اين در حالي است كه توليدكنندگان چاي ايراني با دست خالي توليد مي‌كنند و سهم محدود و مشخصي در بازار ايران دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون