خبر
رييس بنياد مستضعفان خبر داد:
كارت هديه تا سقف يك ميليون تومان براي كولبران
رييس بنياد مستضعفان از ارايه كارت هديه تا سقف يك ميليون تومان به كولبران كه به دنبال بحران كرونا دچار مشكل معيشتي شدهاند، خبر داد. سيد پرويز فتاح در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «انشاءالله هفته آينده با تامين مالي بنياد مستضعفان و با همكاري استانداران آذربايجانغربي، كردستان و كرمانشاه، كارت هديهاي حداكثر تا سقف يك ميليون تومان به همه كولبران عزيز و زحمتكش كه به دليل بحران كرونا از نظر معيشتي دچار آسيب شدهاند، تقديم ميشود.»
رييس بنياد مستضعفان خبر داد:
كارت هديه تا سقف يك ميليون تومان براي كولبران
رييس بنياد مستضعفان از ارايه كارت هديه تا سقف يك ميليون تومان به كولبران كه به دنبال بحران كرونا دچار مشكل معيشتي شدهاند، خبر داد. سيد پرويز فتاح در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «انشاءالله هفته آينده با تامين مالي بنياد مستضعفان و با همكاري استانداران آذربايجانغربي، كردستان و كرمانشاه، كارت هديهاي حداكثر تا سقف يك ميليون تومان به همه كولبران عزيز و زحمتكش كه به دليل بحران كرونا از نظر معيشتي دچار آسيب شدهاند، تقديم ميشود.»
شناسايي دانشآموزاني كه به اينترنت دسترسي ندارند
رضوان حكيمزاده، معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش درباره راهاندازي شبكه اجتماعي دانشآموزي(شاد) گفت: با توجه به اينكه تضمينهاي امنيت اين شبكه بسيار مهم است، آغاز به كار شبكه براي مدتي به تعويق افتاده تا اطمينان لازم از همه آمادگيهاي فني و امنيتي كسب شود.
حكيمزاده در گفتوگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه در ايام تعطيلات ناشي از شيوع كرونا، آموزش تعطيل نشد و حتي در ايام عيد هم آموزش دروس از طريق مدرسه تلويزيوني دنبال شد؛ درباره راهاندازي شبكه اجتماعي دانشآموزي(شاد) اظهار كرد: يكي از اقداماتي كه در سطح ملي پيگيري شد، راهاندازي يك بستر فضاي مجازي امن و فراگير بود كه بتواند خانواده گسترده آموزش و پرورش را پوشش دهد و اقداماتي كه معلمان انجام ميدهند را پشتيباني كند.
او افزود: جلسات بسياري در طول تعطيلات عيد و بعد از آن برگزار و كارهاي لازم انجام شد؛ اما با توجه به اينكه تضمينهاي امنيت اين شبكه بسيار مهم است، آغاز به كار شبكه براي مدتي به تعويق افتاده تا اطمينان لازم از همه آمادگيهاي فني و امنيتي كسب شود.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه اقدام ديگر در سطح استانها و مدارس با همت دبيران در سراسر كشور رقم خورد، گفت: معلمان به ويژه معلمان دوره ابتدايي به صورت خودجوش و با انگيزه بالا از همه امكانات خود استفاده كردند. در اين ايام كه دانشآموزان در منزل بودند، معلمان آموزش را دنبال كردند و وارد ميدان شدند، جهادي كار كردند و شاهد دستاوردهاي خوبي بوديم. در اين ايام خلاقيتهاي ارزشمندي در حيطه شيوه تدريس ديديم.
حكيمزاده افزود: مديران مدارس و معلمان به فراخور شرايط خود سعي كردند اين كار را پيگيري كنند. سامانهاي نيز در آموزش و پرورش راهاندازي شد و همه مدارس به آن متصل شده و امكان گزارشگيري از اقدامات مدارس وجود داشت.
احصاي دانشآموزاني كه به اينترنت دسترسي نداشتند
او درباره برخي مناطق كه دسترسي به اينترنت و فضاي تلويزيوني ندارند، گفت: دستورالعمل خاصي را براي تداوم جريان آموزش در مناطق محروم و عشايري تدوين و ابلاغ كرديم. بر اساس شرايط و استفاده از ظرفيت راهبران آموزشي، تحويل بستههاي آموزشي، استفاده از ظرفيت صداوسيماي استاني و رسانه راديو اقدامات خوبي انجام شده است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانشآموزاني كه دسترسي نداشتند، احصا شدند و اعزام داوطلبانه معلمان و راهبران با رعايت نكات بهداشتي براي حضور در مناطق عشايري و استفاده از فناوريهاي قابل حمل و نقل براي آموزش انجام شده است.
پرداخت حق الزحمه مدرسان مدرسه تلويزيوني
او درباره پرداخت حقالزحمه به مدرسان مدرسه تلويزيوني نيز اظهار كرد: وزير آموزش و پرورش تاكيد داشت كه بايد از زحمات اين مدرسان تقدير كنيم؛ به همين خاطر ليستي را تهيه كرديم. هر چند اعتقاد داريم جبران خدمات و زحماتشان امكانپذير نيست اما كارهاي واريز حقالزحمهشان در حال انجام است.
حكيمزاده در پاسخ به اينكه آيا نگران افت تحصيلي و كيفيت پايين آموزش در دانشآموزان نيستيد؟ گفت: به هر حال در شرايط خاصي به سر ميبريم و همه دنيا اين وضعيت را دارند. خوشبختانه ما در زمينه تداوم آموزش جزو كشورهاي صف اول دنيا هستيم و اقدامات جامعه فرهنگي ما قابل ارايه به دنياست.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: به رغم شرايط سخت ميتوانيم بگوييم تا جايي كه به كادر آموزشي مربوط ميشود تمام انرژي خود را براي آموزش با كيفيت به كار گرفتهايم.