• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4875 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

پورمحمدي، وحيد دستجردي و افتخاري از تحركات انتخاباتي اصولگرايان با محوريت زنان گفتند

نگران از آشفتگي سياسي محافظه‌كاران

ديروز همايش «بانوان جبهه انقلاب»، با حضور چهره‌هاي مختلف سياسي برگزار شد. بخش مهمي از سخنراني‌هاي اين همايش به دفاع از فعاليت‌هاي سياسي جامعه روحانيت اختصاص پيدا كرد و البته كنار آن به موضوع اختلاف جدي ميان اصولگرايان پرداخته شد. در اين همايش مصطفي پورمحمدي دبيركل جامعه روحانيت مبارز نيز با تاكيد بر جايگاه اين تشكل سياسي گفت: «ما در جامعه روحانيت نه به عنوان يك كنشگر سياسي، بلكه به عنوان اينكه نقش هدايتي و مشورتي و دست‌گيري داشته باشيم، وارد اين عرصه شديم و دعوت كرديم به وحدت نيروها و خردجمعي و عقلانيت و اخلاق و رويكرد علم‌مدارانه و تخصصي. چند دوره تلاش كرديم اما ديديم دوستان در خردجمعي كوتاهي مي‌كنند. نبايد اجازه دهيم جامعه تكه‌تكه شود. در اين جهت تلاش شده و خواهد شد.» او ادامه داد: «شوراي وحدت اصولگرايان تشكيل شد تا همه دور هم جمع شويم. آرايش سياسي ما بايد از وضع آشفته خارج شود.»
پورمحمدي در حالي به وضع آشفته آرايش سياسي در اصولگرايان اشاره مي‌كند كه در حال حاضر شوراي ائتلاف و شوراي وحدت هر كدام عليه يكديگر موضع‌گيري‌هايي تند و تيز مي‌كنند. دو نهاد بالادستي و به اصطلاح اجماع‌ساز اصولگرايان كه قرار بود محور وحدت ميان نيروهاي اصولگرا باشند اما حالا هر دوي آنان محور اختلاف اساسي شده‌اند و به تعبير پورمحمدي آنچه ميان‌شان ديده مي‌شود، چيزي نيست مگر «آشفتگي سياسي».
در اين همايش اما مرضيه وحيددستجردي، وزير اسبق بهداشت هم سخنراني كرد و در بخشي از سخنانش گفت: «همه ما در سنوات گذشته از بركات وجود جامعه روحانيت مبارز بسيار بهره برديم. جامعه روحانيت بعد از پيروزي انقلاب در امور مذهبي، سياسي و اجتماعي نقش ويژه‌اي داشته و حتي تلاش‌ها و زحمات اين جامعه در پيروزي انقلاب اسلامي نقش مهمي داشت. بسياري از بزرگان كه در راس كشور هستند از اعضاي جامعه روحانيت مبارز بودند. ما امروز بايد به عنوان زنان، جايگاه و نقش خود را در جامعه پيدا كرده و وظيفه خود را اجرايي كنيم. چندي پيش چهل‌ودومين سال پيروزي انقلاب اسلامي را پشت‌سر گذاشتيم. انقلاب اسلامي طرح نويي براي نقش زنان در اجتماع و خانواده و تاريخ رقم زد.» همزمان لاله افتخاري، نماينده سابق مجلس نيز سخنان خود را به موضوع حقوق زنان بر اساس دستورات ديني اختصاص داد و به فعاليت‌هاي خود در اين حوزه پرداخت. او گفت: «با حمايت بزرگاني همچون آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله موحدي‌كرماني به مجلس هفتم راه پيدا كردم و در آنجا حقوق زنان را با نگاه اسلامي به تصويب رسانديم. دولت هشتم تلاش كرد كنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان را كه سراسر اشكال است، تصويب كند، اما در مجلس هفتم از طريق قانون مسووليت فرهنگي زنان، دست دولت هشتم براي پيوستن به كنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان را بستيم. خداوند ولايت عمومي را براي جامعه در نظر گرفته كه مختص مردان نيست؛ بلكه زنان و مردان را شامل مي‌شود. اگر همه دور هم جمع شديم كه اين ولايت را محقق كنيم پس بايد منتظر پيروزي‌هاي ديگر باشيم. بعد از پيروزي انقلاب، زنان در قالب تشكل‌ها نقش‌آفريني موثري كردند. در انتخابات؛ رياست‌جمهوري و شوراها مهم هستند، اما از يك نماينده مجلس و نماينده خبرگان رهبري هم نبايد غفلت كنيم؛ چراكه اينها حلقه‌هاي به هم پيوسته هستند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون