• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4875 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

علم‌الهدي گفته نفوذ رسمي غربي باعث شده زن و همسر يكديگر را با اسم كوچك صدا بزنند

مرا به نام كوچكم صدا نزن!

«متاسفانه زن و همسر در خانه همديگر را با اسم كوچك صدا مي‌زنند»؛ اين جمله‌اي است كه سيداحمد علم‌الهدي روز گذشته در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد گفته است. نكته‌اي كه امام جمعه مشهد در خلال توضيحاتش درباره «لايه‌هاي داخلي و ظاهري» زندگي زن و شوهر مطرح كرده است. 
علم‌الهدي گفته است كه «در مقام مخاطبه يكديگر، هر وقت مولا (حضرت علي(ع)) مي‌خواستند صديقه اطهر را صدا بزنند، با اسم كوچك صدا نمي‌زدند، مي‌فرمودند «يا بنت رسول‌الله» و هر وقت صديقه اطهر مي‌خواستند مولا را صدا بزنند، مي‌فرمودند «سيدي و مولاي» و اين فرهنگ زندگي خانوادگي مولا و در ارتباط همسري بين زن و شوهر بود.»
 او در ادامه نسبت به از بين رفتن اين فرهنگ ابراز تاسف كرد و ادامه داد: «متاسفانه رسمي از غربي‌ها به داخل جامعه و مردم ما نفود كرد كه زن و شوهر يكديگر را با اسم كوچك صدا بزنند، خانمي در داخل منزل شوهرش را آن‌طور صدا مي‌زند كه بچه‌اش را صدا مي‌زند و آقا در منزل خانمش را آن‌طور صدا مي‌زند كه دخترش را صدا مي‌زند.»
 به عقيده امام جمعه مشهد، يك لايه داخلي و باطني مربوط به روابط محرمانه بين زن و شوهر است كه اين روابط در هيچ بعدي نبايد در فضاي ظاهري خانواده منعكس شود. 
او گفته كه لايه ديگر زندگي خانوادگي، فضاي ظاهري خانواده است؛ در لايه باطني و داخلي زندگي كه محرميت، صميميت و عشق حاكم است، هرطور مي‌خواهند همديگر را صدا بزنند اما در فضاي ظاهري خانواده، حرمت زن بر مرد و حرمت شوهر بر زن لازم است. او اينكه زن و شوهر همديگر را با اسم كوچك صدا مي‌زدند، رسمي غربي خوانده كه چند دهه است از غرب به خانواده‌هاي متدينان ايراني سرايت كرده است. 
علم‌الهدي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد، بار ديگر به انتقاد از دولت و رييس‌جمهوري پرداخت و با بيان اينكه نظارت آژانس بين‌المللي نسبت به غني‌سازي اورانيوم براساس قانون مجلس از ۵ اسفند ماه بسته مي‌شود و ديگر اين نظارت نيست، گفت: «اينكه دولتمردان ما با مدير آژانس بين‌المللي تفاهم كنند كه در اين مدت تمام برنامه‌هاي اجرايي در جريان غني‌سازي اورانيوم را ضبط كنند كه هر روزي كه اينها تحريم‌ها را لغو كردند، سلسله نظارت لغو نشود، اين خلاف قانون است.» به‌ گفته امام جمعه مشهد، قانون اين است كه تحريم اگر لغو نشد، اين نظارت هم نبايد وجود داشته باشد، اگر بنا شد يك ماه تحريم را لغو نكنند در همين يك ماه هم نبايد نظارت داشته باشند، شما كه گفتيد ما حقوقدان هستيم و سرهنگ نيستيم اين خلاف قانون است.
علم‌الهدي در عين تاكيد به اين نكته كه «مجلس و دولت طبق فرمايش رهبري بايد با يكديگر اين موضوع را حل كنند»، ادامه داد: «آنچه به ما مربوط است اين است كه چرا از امريكا و غرب بايد بهراسيم و مماشات كنيم و بايد برابر اين كفار نامرد ضدخدا دايم عقب‌نشيني كنيم؟!» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون