• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4875 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

خبر

احتمال تكرار رويه بررسي صلاحيت مجلس يازدهم در انتخابات 1400

اكبر تركان، مشاور و از نزديك‌ترين چهره‌ها به حسن روحاني در جريان انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 معتقد است كه پيروزي يك اصولگرا، سرنوشت محتوم سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران است. او در همين راستا در جريان گفت‌وگويي كه پايگاه خبري انتخاب آن را منتشر كرده، گفته است: «من نمي‌گويم اصولگراها بيايند. من مي‌گويم يكي از اصولگراها خواهد آمد. اين سرنوشت محتوم است.» او با بيان اينكه هيچ يك از فعالان سياسي اصلاح‌طلب براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده تاييد صلاحيت نخواهند شد، گفته است: «ارزيابي من اين است كه نخواهد شد. اين شوراي نگهبان در مجلس تجربه‌اي كرده كه از نظر خودش نتايج مطلوب داشته. نتايج مطلوبش اين است كه الان يك مجلس است كه مقبول شوراي نگهبان است. اين تجربه را اينها رها نمي‌كنند. رياست‌جمهوري را هم روي همين مدل مي‌روند.» اين چهره سياسي در بخش ديگري از اظهاراتش با طرح اين پرسش كه «اجازه مي‌دهند ظريف رييس‌جمهوري شود؟»، متذكر شد: «مثل روحاني مي‌كنند. اين اعلام مواضع موتورسواران بيشتر از اينكه براي روحاني باشد، براي همفكران روحاني است. مگر شما 22 بهمن را نديديد؟»
او همچنين در پاسخ به پرسشي درباره بحث كانديداتوري با پيشينه نظامي نيز گفته است: «جريان اصلاح‌طلب با پديده نظامي‌گري در انتخابات رياست‌جمهوري مخالف است. قطع نظر از اينكه آدم‌هايش مثلا خوش‌خيم باشند يا بدخيم. دوره‌هاي قبل هم تعدادي نظامي كانديد شده‌اند كه اينها مورد اقبال مردم نبوده‌اند.»

هشدار امام جمعه كرج  نسبت به راي‌دهي قوميتي و ليستي

امام جمعه كرج و رييس شوراي فرهنگ عمومي استان البرز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته كرج از سبك و سياق راي‌دهي مردم در انتخابات‌ گذشته جمهوري اسلامي انتقاد كرد. سيدمحمدمهدي حسيني‌همداني در اظهاراتي كه ايسنا آن را منتشر كرد، در همين راستا گفته است: «كوركورانه و بدون تحقيق انتخاب كردن شرعا جايز نيست؛ لذا از همين الان دنبال كنيد و افراد صلاحيت‌دار مورد نظر خود را در نظر بگيريد.» نماينده ولي‌فقيه در شهرستان كرج در بخش ديگري از اظهاراتش درباره انتخابات با بيان اينكه «متاسفانه سال‌هاست كه افراد قبيله‌اي و قوميتي و گاهي ليستي انتخاب شده‌اند»، تاكيد كرد: «توجه داشته باشيد در اين دوره با بصيرت بيشتري وارد شويد و هرگز مثل نوبت‌هاي قبل راي ندهيد. كارايي، تعهد و توان افراد را در نظر بگيريد ولو هم‌محل و آشناي شما هم نباشد. والا ضرر خواهيد كرد و تا امروز هم ضررهايش را فراوان ديده‌ايد.»


اختصاص رديف بودجه  براي  شهر زلزله‌زده  سي‌سخت

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در جمع زلزله‌زدگان و در بازديد از منطقه زلزله‌زده سي‌سخت پاي صحبت‌هاي مردم اين منطقه نشست و از اختصاص رديف بودجه براي شهر زلزله‌زده سي‌سخت خبر داد با بيان اينكه «دولت و مجلس براي مناطق زلزله‌زده سي‌سخت پاي كار هستند»، از همراهي قواي مجريه و مقننه براي حل معضلات مردم اين شهر خبر داد. علي نيكزاد در اظهاراتي كه خبرگزاري صداوسيما آن را منتشر كرد، گفت: «باتوجه به اينكه ايام بودجه است بسيار راغب هستيم اعتبارات حوادث چه براي مقاوم سازي و چه براي پيشگيري و بازسازي در اختيار وزارت كشور قرار گيرد. اگر بتوانيم در مجلس نيز اين كار را انجام خواهيم داد و طبق ماده ۱۶ و ۱۷ ستاد حوادث در اختيار وزارت كشور قرار گيرد تا بتواند كارها را پيش ببرند. در مجلس نيز براي اين حادثه با كمك نماينده مركز استان رديف بودجه پيشنهاد شده و قطعا با حمايت خود از آن دفاع مي‌كنيم تا حداكثر شهريور ماه ۱۴۰۰ بتوانيم عمليات بازسازي را به اتمام برسانيم.»


هيچ دولتي در تاريخ ايران تا اين ميزان بحران نداشته است

يك چهره سياسي اصلاح‌طلب بحران‌هاي ايجاد شده براي دولت‌هاي تحت مديريت حسن روحاني را در طول تاريخ جمهوري اسلامي بي‌سابقه خواند. داريوش قنبري در همين راستا به خبرگزاري برنا گفته است: «بحران‌هايي كه ما پشت سر گذاشتيم به نسبت كشورهاي ديگر بسيار بيشتر بوده هم بحران كرونا و هم بحران تحريم كه واقعيت اين است در تاريخ ايران هيچ دولتي در اين حد بحران پيش‌ روي خود نداشته و دولت دكتر روحاني به نوعي خوب توانست همه مشكلات و مسائل را مديريت كند گرچه، همچنان مشكلات اقتصادي وجود دارد. برخي به دليل مشكلات اقتصادي كه دارند واقعيت‌ها را خوب نمي‌بينند اما واقعيت اين است كه اگر نگاه علمي داشته باشيم بايد انصاف به خرج داد كه دولت خوب توانست اين همه بحران را در كشور مديريت كند.» او همچنين بيان كرد: «اگر بعضي‌ها مانعي ايجاد نكنند دولت با تعهد خاصي كه نسبت به پيشبرد منافع ملي دارد، تلاش مي‌كند از فرصتي كه پيش آمده در جهت حل تحريم‌ها استفاده كند. اميدواريم برخي بي‌تدبيري به خرج نداده و اجازه بدهند دولت با كار كارشناسي در راستاي پيشبرد منافع ملت ايران تلاش لازم را انجام دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون