• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

همه آنچه در سالن اجلاس سران گذشت

شهاب‌الدين عزيزي خادم رييس فدراسيون فوتبال شد

گروه ورزش

 

 

از صبح ديروز انتخابات فدراسيون فوتبال در سالن اجلاس و پس از تلاوت قرآن مجيد و سرود جمهوري اسلامي آغاز شد. در ابتداي مراسم چند تيزر نمايش داده شد و سپس با صحبت‌هاي علي فلاحتي رييس كميته بدوي، كار به شكلي رسمي‌تر پيش رفت. 

در ادامه حيدر بهاروند، سرپرست فدراسيون فوتبال در ابتداي مجمع انتخاباتي اين فدراسيون اظهار كرد: «بعد از تصويب اساسنامه فدراسيون فوتبال كه با تلاش و زحمات همكاران من و وزارت ورزش و اعضاي هيات‌رييسه انجام شد، الان انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار مي‌شود. در يك سال گذشته، تلاش‌هاي زيادي انجام شد كه الان انتخابات برگزار شود. براي فردي كه امروز به عنوان رييس فدراسيون فوتبال انتخاب مي‌شود، آرزوي موفقيت مي‌كنم.»
او افزود: «در چهار سال گذشته، زحمات زيادي كشيده شد كه انصاف نيست اشاره نكنيم. البته ايراداتي هم در كار بود. صعود به جام‌جهاني و انجام بازي‌هاي خوب در جام‌جهاني و كسب مقام در فوتسال و فوتبال ساحلي در آسيا از دستاوردهاي ما بود. ما در سال گذشته با وجود مشكلات فراوان با همكاري وزارت ورزش و وزارت بهداشت بازي‌هاي ليگ را برگزار كرديم در حالي كه در برخي كشورها به خاطر كرونا مسابقات لغو شد. الان هم كه مسابقات بدون مشكل در تمام رده‌ها برگزار مي‌شود.»
او ادامه داد: «برخي مي‌گويند فدراسيون فوتبال بدهكار است. با توجه به مطالبات فدراسيون در فيفا، اين بدهي ناچيز است. با توجه به اين منابع، رييس بعدي فدراسيون فوتبال ۱۵۰ تا ۱۶۰ ميليارد تومان دراختيار خواهد داشت تا براي فوتبال هزينه كند. در هر صورت براي رييس بعدي فدراسيون فوتبال آرزوي موفقيت مي‌كنم.»
از ساعت 11:30‌ با دعوت از اعضاي مجمع راي‌گيري رسما آغاز شد و دقايقي بعد ناظران شمارش آرا را آغاز كردند. پس از شمارش آرا مشخص شد كه شهاب‌الدين عزيزي خادم 35 راي، كيومرث هاشمي 24 راي، مصطفي آجرلو 18 راي و علي كريمي 9 راي را به خود اختصاص داده‌اند. اين در حالي است كه در ابتداي شمارش، هاشمي دست بالاتر را داشت اما به مرور عزيزي خادم به او رسيد و حتي اختلاف را هم بيشتر كرد.
بعد از اتمام راي‌گيري در دور نخست علي كريمي و مصطفي آجرلو سالن را ترك كردند. كريمي در جمع خبرنگاران گفت: «بعد از مدت‌ها شرايط براي حضور فوتبالي‌ها رقم خورد و من هم آمدم اما نشد. براي آقاي عزيزي خادم و هاشمي آرزوي موفقيت مي‌كنم. ان‌شاءالله هر كسي انتخاب مي‌شود كارهاي اساسي براي فوتبال انجام دهد. از اول مي‌دانستم چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد و فقط براي اين حضور پيدا كردم كه پس‌فردا نگويند شرايط مهيا شد كه فوتبالي‌ها بيايند اما كسي نيامد. من براي اينكه بهانه دست كسي نباشد اين كار را كردم.» او ادامه داد: «از آن ۹ عزيزي كه به من راي دادند تشكر مي‌كنم. ۹ نفر در اين مجمع بودند كه دوست داشتند فوتبال تغيير اساسي كند. از اين بابت از آن ۹ نفر تشكر مي‌كنم. اميدوارم رييس بعدي اين دوستان را اذيت نكند و رويه حرفه‌اي را دنبال كند.» كريمي در پاسخ به اين سوال كه آيا راي‌هاي داده شده به ديگر كانديداها پاك بود، گفت: «نمي‌دانم، بايد به وجدان دوستان واگذار كنيم. راي آنها براي من قابل احترام است و هر كسي يك حق راي داشت و اگر من هم جاي آنها بودم به آن كسي كه دوست داشتم راي مي‌دادم. اميدوارم افراد نزد وجدان خود راحت باشند و به فوتبال خيانت نكرده باشند.» كريمي در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخابات، مهندسي شد؟ گفت: «من نمي‌دانم اما جا دارد با تاخير روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزيز تبريك بگويم و براي‌شان آرزوي موفقيت كنم.» 
در ادامه فرآيند انتخابات باتوجه به اينكه عزيزي خادم نتوانست 50 درصد به اضافه يك راي را به دست آورد، كار به دور دوم كشيد و او با كيومرث هاشمي رقابت تازه‌اي را آغاز كرد. فرآيند راي از ساعت 12:10‌ آغاز شد و در حوالي12:30 به پايان رسيد تا دوباره روي وايت‌برد، نام دو كانديدا نوشته و شمارش آرا آغاز شود. اين بار شهاب‌الدين عزيزي خادم 49 راي گرفت و كيومرث هاشمي 38 راي را به خود اختصاص داد تا خادم برنده انتخابات سال 1399 فدراسيون فوتبال لقب گيرد و براي چهار سال هدايت فوتبال را برعهده داشته باشد.
بعد از انتخابات كيومرث هاشمي به عزيزي خادم تبريك گفت و حاضرين در سالن نيز يك به يك انتخاب عزيزي خادم را به او تبريك گفتند. كيومرث هاشمي نامزد رياست فدراسيون فوتبال پس از شكست در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار كرد: «راي مجمع قابل احترام است. وضعيت راي ما معلوم است. حضور در فوتبال سخت است و عزيزي خادم كار سختي دارد.» هاشمي در پاسخ به اينكه آيا او نماينده وزارت ورزش در اين انتخابات بود، اظهار كرد: «اين قضيه برعكس بود.»
سعيد آذري، مديرعامل باشگاه فولاد به عنوان يكي از كساني كه از كريمي حمايت كرده بود بعد از انتخاب عزيزي خادم گفت: «من دور اول به علي راي دادم و در دور دوم به آقاي هاشمي راي دادم؛ من به آقاي عزيزي خادم راي ندادم! من براي كانديداها جدول مقايسه تهيه كرده بودم و براساس آن راي دادم. اينكه چنين اظهارنظري صورت گرفته، اين نظر شخصي علي آقاست. من براي اين نظر او ارزش قائلم. فكر مي‌كنم اتفاقي كه در مجمع افتاد بار ديگر نشان داد كه ما هنوز براي شناسايي مرد تخصص نه در فوتبال بلكه در همه حوزه‌ها بايد تلاش كنيم. با تمام اين تفاسير براي آقاي عزيزي خادم آرزوي موفقيت مي‌كنم.»
در ادامه شمارش آراي نايب رييس سوم (نايب رييس بانوان) معرفي شده از سوي عزيزي خادم، انجام شد و به اين ترتيب، شهره موسوي با ۷۰ راي به عنوان نايب رييس سوم انتخاب شد.
شهاب‌الدين عزيزي خادم پس از انتخابش به عنوان رييس جديد فدراسيون فوتبال ايران اظهار كرد: «از همه عزيزان كه در اين انتخابات شركت كردند تشكر مي‌كنم و با افتخار مي‌گويم كه با تعامل با همه اركان نظام در جهت پيشبرد اهداف‌مان قدم ‌برداريم. ما تلاش خواهيم كرد با نگاهي نو و فعال در اين راه قدم ‌برداريم. از همه شما عزيزان كه تصميم سازن فوتبال هستيم هم تشكر مي‌كنم. ان‌شاءالله با يك نگاه حرفه‌اي برنامه‌هايي كه ارايه كرديم را اجرا مي‌كنيم. من به توسعه فوتبال در استان‌ها توجه ويژه‌اي خواهم داشت و با مشورت و تعامل حركت خواهيم كرد.»
او ادامه داد: «باشگاه‌ها و همه اركان فوتبال در اين راه بايد به يكديگر كمك كنيم. با يك نگاه جديد پيش خواهيم رفت. در يك سال گذشته زحمات زيادي كشيده شد كه امروز با يك اساسنامه جديد انتخاباتي برگزار شود و من از همه عزيزان كه اين كار را انجام دادند تشكر مي‌كنم. ما با كمك باشگاه‌ها نگاهي نو و جديد خواهيم داشت تا در راه توسعه فوتبال قدم‌ برداريم. خودم را موظف و مكلف به مشورت و تعامل سازنده مي‌دانم. » او تاكيد كرد: «ان‌شاءالله در كنار هم با افتخار و اقتدار و افتخار را به فوتبال برگردانيم. امروز شاهد تبلور دموكراسي و نگاه‌هاي جديد در فوتبال بوديم، ان‌شاءالله بتوانيم خالصانه در كنار هم برنامه‌هاي موجود را اجرا كنيم.» ايشان همچنين در مصاحبه با صفحه فدراسيون فوتبال در اينستاگرام درباره دخالت سياسيون در فوتبال هم گفت: «اين فدراسيون بنده، غيرسياسي است و عدالت‌محور خواهد بود خصوصا در مناطق كم‌برخوردار. نگاه جنسيتي هم نگاه ما به بانوان توسعه‌اي هست و با نگاه واحد در كنار هم به همراه مجمع فدراسيون فوتبال به عنوان ركن ركين فوتبال اين نگاه را توسعه دهيم و خودمان را مكلف به پاسخگويي و به‌كارگيري نيروهاي خبره و كارآمد مي‌دانيم. به اندازه كافي مدير هست و اميدوارم بتوانيم اين فضا را به اين سمت ببريم. نگاه همه اميدوارم حمايتي باشد. نگاه ما هم غيرسياسي خواهد بود و نگاه ما حفظ منافع فوتبال و مبتني بر منافع ملي باشد.»
بعد از اظهارات خادم آراي اعضاي مجمع براي انتخاب دو نماينده هيات‌هاي استاني در هيات رييسه فدراسيون فوتبال شمرده شد و در نتيجه، احسان اصولي (رييس هيات فوتبال خراسان رضوي) و طهمورث حيدري (رييس هيات فوتبال چهارمحال و بختياري) به عضويت هيات رييسه فدراسيون فوتبال درآمدند. بعد از اين آراي اخذ شده از اعضاي مجمع براي انتخاب دو نماينده باشگاه‌ها در هيات رييسه فدراسيون فوتبال شمرده شد و در نتيجه آن بهرام رضاييان (مديرعامل پارس جنوبي جم) با ۴۰ راي به عضويت هيات رييسه فدراسيون درآمد. مهرداد سراجي (مديرعامل سايپا) و محمدرضا ساكت (مديرعامل سپاهان) هر دو ۲۵ راي كسب كردند و به دور دوم رفتند و در اين مرحله سراجي با كسب ۴۹ راي برنده شد. 
در پايان ماراتن انتخابات فوتبال راي‌گيري ۳ كارشناس نامزد هيات رييسه فدراسيون فوتبال انجام شد و احمدرضا براتي با كسب ۲۴ راي، ميرشاد ماجدي با كسب ۲۰ راي و خداداد افشاريان با كسب۲۰ راي توانستند با كسب آراي لازم به هيات رييسه فدراسيون فوتبال اضافه شوند.
پيش از اين شهاب‌الدين عزيزي خادم به عنوان رييس، شهره موسوي به عنوان نايب رييس بانوان، احسان اصولي و طهمورث حيدري به عنوان نماينده هيات‌هاي استاني و بهرام رضاييان و مهرداد سراجي به عنوان نماينده باشگاه‌ها در هيات رييسه انتخاب شدند. به اين ترتيب انتخابات فدراسيون فوتبال به اتمام رسيد. حال بايد منتظر ماند و ديد رييس و هيات رييسه فدراسيون فوتبال چه عملكردي از خودشان به‌جا خواهند گذاشت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون