• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

اين انتخابات را قبول ندارم

ناصر ابراهيمي

در وهله اول بايد بگويم من اين انتخابات را اصلا قبول ندارم، چون اين انتخابات از قبل تعيين شده است. يعني چه؟ يعني چيدمان نفرات مشخص است. مثلا فرض كنيد كه ۳۲ استان داريم كه نماينده‌هاي‌شان به عنوان هيات‌هاي فوتبال در سالن انتخابات حاضر مي‌شوند. اينها به چه كسي راي مي‌دهند؟ به كسي كه به آنها بگويد اگر من راي بياورم شما سر جاي خودتان مي‌مانيد. يعني ۳۲ راي هميشه هست. در ادامه فقط كافي است هفت، هشت، ده تا راي ديگر از اين‌ور و آن‌ور جور شود. اتفاقي كه هميشه مي‌افتد و يك نفر راي مي‌آورد. مثل همين آقايي كه الان رييس فدراسيون و با ۴۹ راي برنده شده است. 
خيلي چيزها از قبل مشخص شده است. اين شكل انتخابات به درد نمي‌خورد. چرا؟ چون الان هيچ تغييري در تركيب روساي هيات‌هاي فوتبال استان‌ها اتفاق نخواهد افتاد، زيرا همه اينها كمك كردند رييس جديد راي بياورد و رييس هم هواي اينها را دارد. 
علي كريمي هم به عنوان يك جوان خيلي خوب به خودش جرات داده و اين شهامت را داشته كه بيايد جلو. او فردي است كه نابساماني‌هاي فوتبال را ديده، مشكلات را در خيلي از حوزه‌ها ديده و دلش سوخته و تصميم گرفته بيايد حرفش را بزند و بگويد من مي‌خواهم رييس فدراسيون بشوم. اگر انتخابات صحيح بود، مي‌توانست راي هم بياورد. در مورد آقاي آجرلو هم بايد گفت ايشان سال‌ها در پاس تهران و بعد در تراكتور و جاهاي ديگر كار كرده بودند. ايشان هم راي نياورد. در فوتبال ايران تقريبا ۲۰ سال است كه آدم‌هاي فوتبالي رييس فدراسيون نشدند. با حساب ۴ سالي كه رييس جديد خواهد بود مي‌شود ۲۴ سال. يعني آدم‌هايي كه دلسوز فوتبال بودند، مثل عابديني، نوآموز، دادكان و سايرين از فوتبال دور ماندند. اشكال ندارد كه علي كريمي ۹ تا راي آورده است. همين كه با شهامت آمده و حرف فوتبالي‌ها را زده است خيلي مي‌ارزد. حرف فوتبالي‌ها را بايد خود فوتبالي‌ها بزنند.
در نهايت بايد بگويم من از اول مي‌دانستم كه يكي از اين دو نفر (هاشمي و عزيزي خادم) رييس فدراسيون خواهد شد. نمي‌خواهم بگويم كدام يك بهتر هستند ولي مي‌دانستم اين دو نفر راي بالايي مي‌آورند. به هيچ كس اين حرف را نزدم، چون ممكن بود خيلي‌ها ناراحت شوند. 
حالا بالاخره انتخابات شده است. سوال مهم اين است كه رييس آينده با پول و برنامه اقتصادي آمده است؟ آيا با سختي‌هاي فدراسيون آشناست؟ كسري بودجه را مي‌داند؟ قرار است زيرساخت‌ها و استاديوم‌ها را درست كند؟ آيا برنامه‌اي دارد كه ديگر كسي نتواند در فدراسيون فوتبال را پلمب كند و ساختمانش را به مزايده بگذارد؟ خيلي از مسائل ديگر هم هست. اميدوارم ايشان بتواند فوتبال ايران را درست كند. در چند سال گذشته آقايان تاج و كفاشيان كه من هميشه مخالف‌شان بودم ضربه‌هاي عجيبي به فوتبال زدند. اميدوارم اين وضعيت درست شود. من شناختي از آقاي خادم ندارم ولي به ايشان تبريك مي‌گويم و اميدوارم در انتخاب معاونان و مديران دقت كافي كند. به نظرم در همين ۶ ماه اخير مشخص مي‌شود كه ايشان چه مسيري در پيش خواهد گرفت و چه برنامه‌هايي خواهد داشت. اميدوارم مثل ۱۶ سال گذشته نشود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون