• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4902 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۵ فروردين

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار وعده داد

تزريق ۲۴ هزار ميليارد تومان نقدينگي به بورس تا ۴۸ ساعت آينده

روزهاي ابتدايي سال ۱۴۰۰ با ريزش شاخص‌هاي بورس همراه بود و فعالين اين بازار بر اين باور هستند كه عدم حمايت دولت و اركان بازار سرمايه موجب بي‌اعتمادي و ادامه افت بدون منطق بازار سهام شده است، همين موضوع باعث شد تا محمدعلي دهقان دهنوي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته واكنش نشان داده و از صدور موافقت اصولي براي تزريق ۲۴ هزار ميليارد تومان نقدينگي ظرف ۴۸ ساعت آينده به بورس خبر دهد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته در جلسه با هلدينگ‌ها و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري فعال در بازار سرمايه، از انتشار ۲۴ هزار ميليارد تومان اوراق در بازار سرمايه خبر داد و گفت: اين ميزان اوراق ظرف ۴۸ ساعت آينده منتشر خواهد شد.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه بازار سرمايه به عنوان كانال اصلي براي تامين سرمايه‌گذاري و توليد در كشور مطرح است، ابراز داشت: هم‌اكنون بيش از ۵۷ ميليون نفر در بازار سرمايه حضور دارند و از همين رو حركت اين بازار براي آنها مهم است و بازار سرمايه به امري ملي تبديل شده است.
محمدعلي دهقان دهنوي تصريح كرد: در كنار آن بايد توجه داشت كه اين حرف به معني ناديده گرفتن روند فعلي بازار نيست. اميد مي‌رود با برنامه‌ريزي‌ها و اهميت يافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهي خوبي داشته باشد.
او با تاكيد بر اينكه بازار از درون خود توان ارتقا و توسعه دارد، ادامه داد: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در سال گذشته ۲۰۴ هزار ميليارد تومان نقدينگي جذب كرده‌اند، از همين رو مي‌توان گفت بانك و بازار سرمايه در كنار هم كار مي‌كنند و نقشي متقابل در رشد اقتصاد دارند.دهقان دهنوي با تاكيد بر نقش مهم شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ‌ها بر روند بازار سرمايه، ابراز داشت: توسعه فعاليت‌هاي اين شركت‌ها، عامل اصلي رشد اقتصادي كشور است.او ادامه داد: موانع توسعه براي اين شركت‌ها تامين مالي بانكي است در حالي كه در بازار سرمايه امكانات خوبي وجود دارد. بازار بدهي در سال ۹۰، حدود ۷۰۰ ميليارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار ميليارد تومان اوراق منتشر شده كه نشان از رشد ۳۰۰ درصدي اين بازار دارد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ‌ها دعوت كرد تا وارد فرآيند انتشار اوراق شوند و تاكيد كرد: سازمان بورس در نظر دارد فرآيندها را تسهيل كرده و زمان صدور مجوزهاي لازم را كوتاه كند.
 شاخص كل در بازار بورس (سه‌شنبه، ۲۴ فروردين‌ ماه) ۱۸ ‌هزار و ۴۵۷ واحد رشد داشت كه در‌نهايت اين شاخص به رقم يك ميليون و ۲۴۴ هزار واحد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون