• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4929 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

معاون آموزشي وزارت بهداشت از تلاش براي كاهش فشار بر دستياران خبر داد

كنترل بر سقف شيفت‌ها را بيشتر مي‌كنيم

گروه اجتماعي|به دنبال خبرهايي كه از فشارها و خودكشي در ميان برخي دستياران پزشكي و رزيدنت‌ها مطرح شده بود، روز گذشته معاون آموزشي وزارت بهداشت اعلام كرد كه «تلاش مي‌كنيم» امكانات و تسهيلاتي براي امتحانات دستياران در نظر بگيريم.
روز گذشته ايسنا به نقل از دكتر علي‌اكبر حق‌دوست در خصوص جلسه‌ مشترك ميان معاونان فرهنگي و دانشجويي، آموزشي و نظام پزشكي در خصوص مشكلات دستياران نوشت: «در اين جلسه در خصوص وضعيت معيشتي، آينده شغلي و فشارهاي كاري دستياران صحبت و بررسي‌هايي انجام و راهكارهاي هر سه بخش روي ميز گذاشته شد تا به صورت هماهنگ براي رفع مشكلات اين دانشجويان اقدام كنيم.» او در خصوص موضوعاتي مانند فشار كاري دستياران به خاطر شرايط كرونا گفت: «آموزش بايد براساس نظم و انضباط تعيين‌شده حركت كند؛ بي‌انضباطي و بي‌نظمي در آموزش بيشترين ضررش در ابتدا متوجه خود دستياران است. ما شرايط كرونا و فشار كاري را درك مي‌كنيم و تمام تلاش خود را بر اين مي‌گذاريم كه استرس كمتري به دستياران وارد شود و نظم و انضباط را با فشار حداقلي رعايت كنيم. اينكه فكر كنيم برگزاري آزمون دستياري، ارتقا و تله‌بورد تنها مشكل دستياران است صحيح نيست اما تلاش مي‌كنيم امكانات و تسهيلاتي را فراهم كنيم كه امتحانات نسبت به سال گذشته سهل‌تر شود. معدود دانشگاه‌هايي وجود دارند كه تعداد شيفت‌هاي دستياران را رعايت نمي‌كنند، بر اين اساس تمهيداتي براي داشتن كنترل بيشتر بر رعايت موظفي كشيك‌هاي دستياران انديشيده‌ايم. بايد نظام كشوري شفاف وجود داشته باشد تا با داشتن داشبوردهاي مديريتي بتوانيم دانشگاه‌ها و رشته‌ها را رصد كنيم و اگر كسي از قوانين و مقررات عدول كرد، سريع شناسايي شود.»
روز 24 ارديبهشت هم مدير روابط عمومي سازمان نظام پزشكي كشور از تشكيل دو كميته براي بررسي مشكلات رزيدنت‌ها و بررسي خودكشي‌هاي اخير خبر داد و گفت: «دستياران شيفت‌بندي‌هاي سنگيني دارند؛ رزيدنت‌هايي داشتيم كه در طول شيفت بيهوش شدند و زير سرم نجات‌شان دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون