• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

آموزش و پرورش

تصميم كلي بر بازگشايي مدارس در مهر ماه است

وزير آموزش و پرورش گفت: تصميم كلي بر بازگشايي است، اما كرونا وضعيت پيش‌بيني ‌نشده‌اي دارد. به گزارش ايلنا، محسن حاجي‌ميرزايي، وزير آموزش و پرورش درباره بازگشايي مدارس از مهرماه بيان كرد: ما عمليات آغاز سال تحصيلي جديد را شروع كرديم و ساماندهي نيروي انساني انجام شده است. كادر آموزشي براي تمام شهرستان‌ها، مناطق و استان‌ها پيش‌بيني شده است. او در ادامه خاطرنشان كرد: كمبودهاي نيروي انساني مورد نياز معين و راه‌هاي تامين آن هم پيش‌بيني شده است. كساني كه بايد دوره ببينند، تحت آموزش‌هاي لازم قرار گرفتند.از سه روز قبل سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي دانش‌آموزان بدو ورود ابتدايي كه بيش از يك و نيم ميليون نفر هستند را آغاز كرديم. در اين سنجش بينايي، شنوايي، اختلالات يادگيري، سلامت دهان، دندان و پوست و مو آنها مورد معاينه و بررسي قرار گرفته است. آنهايي كه به معاينات پزشكي نياز دارند به مراكز بهداشتي و درماني معرفي خواهند شد. كساني كه لازم است مشاوره‌اي دريافت كنند يا در مدارس خاصي ثبت‌نام كنند اين كار براي آنها انجام مي‌شود. وزير آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما اين است كه شروع سال تحصيلي آينده مدارس به صورت حضوري باشد. به اين علت است كه امروز دنيا به اين نتيجه رسيده كه دور بودن دانش‌آموزان از مدرسه با انواع و اقسام پيامدهاي رواني، اجتماعي، آموزشي و عاطفي همراه است، به همين خاطر همه تلاش ما اين است كه شروع سال تحصيلي به صورت حضوري باشد. حاجي‌ميرزايي تاكيد كرد: البته اين اقدام پيش‌نيازهايي دارد كه از جمله آن واكسيناسيون معلمان است. بر اساس مذاكره‌اي كه ما با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا داشته‌ايم، اميدواريم اين كار در مردادماه انجام شود و با شروع سال تحصيلي و بعد از ۱۷ ماه دوري دانش‌آموزان از مدرسه مجددا حضور گرم دانش‌آموزان در مدرسه را داشته باشيم. تصميم كلي بر بازگشايي است، اما كرونا وضعيت پيش‌بيني نشده‌اي دارد؛ اميدوارم اين مسير فعلي بيماري مهار و كنترل دولت بر بيماري بيشتر شود، اما قطعا در آن شرايط اوضاع مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.


بيش از ۳۰ هزار كادر اداري مشمول رتبه‌بندي فرهنگيان

عضو فراكسيون فرهنگيان مجلس، مصوبه روز گذشته كميسيون آموزش را موجب برطرف شدن دغدغه نيروهاي اداري آموزش و پرورش دانست و گفت: با اين مصوبه بيش از ۳۰ هزار كادر آموزشي فعال در بخش اداري نيز شامل رتبه‌بندي معلمان خواهند شد. قطعا در صحن علني نيز از اين مصوبه دفاع خواهيم كرد.
علي رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه‌ملت با اشاره به تصويب موادي از لايحه نظام رتبه‌بندي معلمان در كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري عنوان كرد: روز گذشته در جريان بررسي ماده 2 اين لايحه در كميسيون آموزش تصميمي مهم اتخاذ شد كه بر اين اساس تمامي نيروهاي آموزشي كه در بخش اداري آموزش و پرورش فعال هستند نيز شامل قانون رتبه‌بندي معلمان شوند. نماينده مردم كنگاور، صحنه و هرسين در مجلس شوراي اسلامي افزود: بر اساس اين مصوبه بيش از 30 هزار فرهنگي فعال در بخش اداري آموزش و پرورش نيز مشمول مصوبه رتبه‌بندي خواهند شد و اين عزيزان نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند. او ادامه داد: بر اساس مصوبه كميسيون آموزش، مشمولان اين طرح شامل آموزگار، دبير، هنرآموز، مربي امور تربيتي، مشاور واحد آموزشي، مراقب سلامت، مدير و معاون شاغل در واحدهاي آموزشي و تربيتي هستند كه صرفا در مشاغل مذكور در واحدهاي آموزشي و تربيتي اشتغال خواهند داشت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون