• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4962 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير

بين‌الملل

ثبت بزرگ‌ترين رشد تورم سالانه امريكا در ۳۰ سال اخير

وزارت تجارت امريكا گزارش خود از شاخص كليدي تورم را ارايه كرد كه نشان مي‌دهد تورم اين كشور در ماه مه ‌به ۳.۴ درصد رسيده است. اين بزرگ‌ترين رشد تورم سالانه امريكا از اوايل دهه ۱۹۹۰ تاكنون است. شاخص كليدي تورم همان شاخصي است كه فدرال‌رزرو از آن در سياستگذاري‌هاي مالي خود استفاده مي‌كند. با اينكه اين رشد تورم بالاترين رشد تورم از آوريل ۱۹۹۲ تاكنون بود، اما از سطح تورمي كه اقتصاددانان انتظار داشتند كمتر بود و تاثير زيادي بر بازارهاي سهام امريكا نداشت. اقتصاددانان شركت‌كننده در نظرسنجي داوجونز پيش‌بيني كرده بودند كه تورم امريكا در اين ماه ۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل رشد كند در حالي كه در واقعيت با رشد ۰.۵ درصدي روبه‌رو شدند.


بزرگ‌ترين عمليات پولشويي با ارزهاي ديجيتالي در انگليس

بزرگ‌ترين مصادره ارزهاي ديجيتالي در تاريخ انگليس و يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌ها در سطح جهان سر و صداي زيادي به پا كرده است. پليس انگليس اعلام كرد به دنبال تحقيقات گسترده موفق شده است با شناسايي يك باند پولشويي، مقدار قابل توجهي ارز ديجيتالي به ارزش ۱۱۴ مييلون پوند (۱۵۸.۸ ميليون دلار) را كه براي پولشويي مورد استفاده قرار مي‌گرفتند، مصادره كند. اين بزرگ‌ترين مصادره ارزهاي ديجيتالي در تاريخ انگليس و يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌ها در سطح جهان بوده است. در بيانيه پليس انگليس آمده است كه عمليات رصد و مصادره اين رمزارزها توسط بخش مبارزه با جرايم اقتصادي صورت گرفته است. اگرچه در اين بيانيه به جزييات بيشتري اشاره نشده اما در آن گفته شده است كه تحقيقات در اين باره هنوز ادامه دارد. از هويت افرادي كه در اين باند فعاليت مي‌كرده‌اند فعلا اطلاعاتي در دست نيست.


شركت‌هاي بزرگ فناوري هدف لوايح جديد سنا

كميته قضايي مجلس امريكا لايحه‌اي را تاييد كرده‌ كه طبق آن شركت‌هاي بزرگ فناوري بايد بين اداره يك پلتفرم و رقابت در آن، يك مورد را انتخاب كنند.به نوشته پوليتيكو اين لايحه به رگولاتورهاي فدرال اجازه مي‌دهد در صورت تضاد منافع شركت‌هايي كه هم اپراتور يك پلتفرم هستند و هم كالاها و خدمات خود را در آن مي‌فروشند، آنها را تجزيه كنند. در حقيقت اين لايحه قانونگذاران را در مقابل شركت‌هاي بزرگي مانند آمازون قرار مي‌دهد كه در پلتفرم خودشان با فروشندگان طرف سوم كالاها رقابت مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون