• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4984 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد

مصائب آشپزي براي ديكتاتورها

نشست نقد كتاب «مصائب آشپزي براي ديكتاتورها» برگزار مي‌شود.
نشست هفتگي شهر كتاب ر روز سه‌شنبه، پنجم‌ مرداد از ساعت ۱۱ صبح به بررسي اين كتاب اختصاص دارد كه با حضور منصور ضابطيان، مهدي تديني، سودابه قيصري و زينب كاظم‌خواه (مترجم كتاب) به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: «به تازگي كتاب «مصائب آشپزي براي ديكتاتورها» به قلم يك روزنامه‌نگار به نام ويتولد شابوفسكي با ترجمه زينب كاظم‌خواه در بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه انتشار يافته است. نويسنده به چهار قاره مختلف سفر كرده و با آشپزهاي پنج ديكتاتور كشورهاي عراق، كوبا، كامبوج، اوگاندا و آلباني يعني صدام، فيدل كاسترو، پل پوت، عيدي امين و انور خوجه ديدار كرده و با آنها به گفت‌وگو پرداخته ‌است.
نويسنده در اين كتاب از دريچه آشپزي و آشپزخانه وارد شده ‌است تا به بررسي ويژگي‌هاي شخصيتي اين ديكتاتورها بپردازد. با آشپزهاي آنها آشپزي كرده و درباره غذاي مورد علاقه آنها گفت‌وگو و در كنار اينها به وضعيت سياسي و اجتماعي اين كشورها نيز پرداخته و توجه كرده‌ است».
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون