• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4984 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد

پيدا و پنهان

غرق شدن يك نفتكش در يمن و نشتي نفت در آب

غرق شدن يك نفتكش رها شده در ساحل جنوبي يمن باعث نشتي سوخت به داخل خليج عدن و در طول سواحل اين كشور جنگ‌زده شده است.طبق گفته رييس بندر عدن در روز پنجشنبه، مقامات هفته گذشته در مورد غرق شدن اين كشتي با نام «ديا» هشدار داده بودند. يكي ديگر از مقامات بندر عدن مي‎گويد اين نفتكش از 2014 در البريقه در غرب بندر اصلي لنگر انداخته و شامل ذخاير ديزل بوده است.نشتي سوخت در حال حاضر 20 كيلومتر در ساحل پراكنده شده است.احمد فهيم، يكي از اعضاي كميته نجات محيط زيست در عدن گفت: هيچ كس مسووليت نگهداري از اين نفتكش را برعهده نداشته و حالا اين فاجعه محيط زيستي به بار آمده است. 

حقوق كارگران تنها ۳۰ درصد نيازهاي ايده‌آل آنها را پوشش مي‌دهد

حميدرضا امام قلي‌تبار، بازرس مجمع عالي نمايندگان كارگران كشور با اشاره به اينكه حقوق ماهيانه كارگران صرفا مي‌تواند ۳۰درصد نيازهاي ايده‌آل يك خانوار كارگري را پوشش دهد، گفت: در بهترين حالت اگر حقوق كارگران به موقع پرداخت شود دريافتي كارگران نصف نيازشان است. او درباره وضعيت دشوار زندگي كارگران گفت: جامعه كارگري كشورمان به عنوان قشر عظيمي از جمعيت كشور، اين روزها حال و روز خوبي را تجربه نمي‌كند. سونامي‌هاي سهمگين تورمي چند سال اخير كه بر اثر تصميم‌گيري‌هاي غلط برخي مسوولان فاقد كارايي دولتي و غيردولتي به وقوع پيوسته است كمر اقتصاد كارگران و خانواده‌هاي آنان را در هم شكسته است. 

 

كاهش 381 ميليون مترمكعبي حجم آب سدهاي پنج‌گانه استان تهران

محمد شهرياري، مدير دفتر بهره‌برداري و نگهداري از تاسيسات آبي و برق‌آبي شركت آب منطقه‌اي تهران، از كاهش 381 ميليون متر مكعبي حجم آب سدهاي پنج‌گانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
او با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال حاضر حجم ذخيره آب در مخازن سدهاي پنج‌گانه استان تهران 704 ميليون مترمكعب است كه اين حجم در مقايسه با روز مشابه سال گذشته كه يك ميليارد و 85 ميليون مترمكعب بوده، 381 ميليون مترمكعب كاهش را نشان مي‌دهد. او همچنين با اشاره به حجم آب ذخيره شده فعلي سدهاي اميركبير، لتيان، لار، طالقان و ماملو كه به ترتيب 165، 50، 120، 273 و 98 ميليون متر مكعب است، ادامه داد: متاسفانه اين احجام نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهاي ماملو و طالقان با كاهش چشمگيري مواجه شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون