• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4986 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ مرداد

خبر كوتاه

ميلياردي شدن قيمت مسكن ملي شايعه دلالان است

محمود محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بعضا عنوان مي‌شود به دليل رشد قيمت مصالح ساختماني، هزينه تمام‌شده واحدهاي اقدام ملي مسكن ميلياردي شده شانتاژهاي برخي دلالان است كه مي‌خواهند امتياز واحدها را ارزان از مردم بخرند.
وي اظهار كرد: اعداد و ارقامي كه بعضي افراد غالبا در فضاي مجازي درخصوص واحدهاي اقدام ملي مسكن مطرح و عنوان مي‌كنند هزينه تمام شده اين واحدها ميلياردي شده، در واقع شانتاژ و شايعه برخي دلالان است كه با اين تدابير و شوك‌هاي بي‌منطق مي‌خواهند امتياز واحدها را با قيمت‌هاي پايين از متقاضيان خريداري كنند.
وي افزود: قراردادهاي واحدهاي اقدام ملي مسكن براساس شاخص سازمان برنامه و نظام فني اجرايي كشور منعقد شده كه مربوط به سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ است. اين قراردادها با قيمت متري حدودا ۲.۸ ميليون تومان براي ساختمان‌هاي چهار طبقه به امضا رسيده كه اگر طبقات اضافه شود اين مبلغ مقداري افزايش پيدا مي‌كند.


فرصت سه‌ماهه براي مرجوع كردن لوازم خانگي «بوش»

مهرداد ارونقي، معاون گمرك ايران اعلام كرد، صاحب بيش از 420 كانتينر لوازم خانگي بوش از زمان ابلاغ صورت جلسه سه ماه براي مرجوع كردن اين كالا كه واردات آن ممنوع بوده، فرصت دارد وگرنه كالا ضبط مي‌شود. وي ادامه داد: طبق قانون امور گمركي هرگاه كالايي كه ورود آن ممنوع است، براي ورود قطعي با نام و مشخصات صحيح به گمرك اظهار شود، گمرك بايد از ترخيص آن خودداري و به صاحب كالا يا نماينده قانوني آن به صورت مكتوب اعلام كند كه حداكثر ظرف سه ماه نسبت به مرجوع شدن آن 
اقدام كند. گفته‌ها حاكي از آن است كه صاحب كالا تاكنون براي واردات بيش از 420 كانتينر لوازم خانگي بوش يك ميليون دلار از بانك دريافت كرده كه از ارز اشخاص هم استفاده شده و مقداري از اين يك ميليون دلار دريافت شده ارز 4200 توماني بوده است.


احتمال  وقوع  خاموشي‌ها در زمستان

غلامعلي رخشاني‌مهر، معاون هماهنگي توزيع توانير گفت: احتمال وقوع خاموشي‌ها در زمستان هم وجود دارد اما از هم‌اكنون در تلاش هستيم تا با اعمال مديريت از اين موضوع فاصله بگيريم. 
رخشاني‌مهر با بيان اينكه در حال حاضر خاموشي نداريم اما مصارف ۴۸۰۰ مگاوات بيشتر از آمار و ارقامي بوده كه شركت مديريت مصرف ايران اعلام مي‌كند، اظهار كرد: اين ميزان عمدتا در استان تهران، تهران بزرگ و البرز است، در تهران بزرگ ۸۰۰ مگاوات، در تهران بزرگ ۲۰۰ مگاوات و در البرز ۲۰۰ مگاوات بيشتر از مرز‌هاي تعيين‌شده مصرف برق صورت مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون