• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

خبر

تشريح جزييات عرضه سيمان  در بورس

مجيد عشقي، كارشناس بورس كالا اظهار داشت: خريداران سيمان در بورس كالا كاملا مشخص است كه چه كساني هستند. تمام اين افراد كد بورسي دريافت مي‌كنند و ضمن اينكه اسامي خريداران طبق روال بورس به تمام دستگاه‌هاي نظارتي ارائه مي‌شود، سازمان حمايت، سازمان امور مالياتي و... تمام اين افراد را مورد بررسي قرار مي‌دهند. بنابراين اينكه گفته مي‌شود 70درصد عرضه سيمان در بورس كالا به يك عده خاص تعلق مي‌گيرد، ادعاي عجيبي است.  او درباره انتشار اخباري مبني بر اينكه عامل افزايش قيمت سيمان عرضه آن در بورس كالا بوده، اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته تجربه كمبود سيمان در كشور را نداشتيم و همواره كارخانه‌هاي سيمان با 70درصد ظرفيت خود مشغول به كار بودند؛ در حال حاضر هم توليد سيمان كشور از مصرف آن بيشتر است.

توليد ۸۲ هزار ميليارد تومان  حق بيمه در سال ۹۹

غلامرضا سليماني، رييس كل بيمه مركزي گفت: حق بيمه توليدي صنعت بيمه در سال گذشته رقم قابل قبول ۸۲ هزار ميليارد توماني را نشان مي‌دهد و پيش‌بيني كرده‌ايم كه در سال جاري به بالاي ۱۱۰ هزار ميليارد تومان افزايش يابد.  او ادامه داد: تقويت نظام شايسته‌سالاري در بيمه مركزي و مجموعه صنعت بيمه در صدر برنامه‌ها قرار دارد كه همين امر به افزايش سطح بهره‌وري و ايجاد رضايتمندي عمومي منتهي شده است. سليماني، ارتقاي سطح حق بيمه توليدي را در شرايط تورمي حاضر، ارزشمند و درخشان توصيف كرد و افزود: اگر حق بيمه‌ها متناسب با تورم موجود و در رشته شخص ثالث با افزايش نرخ ديه، همسان‌سازي مي‌شد، ميزان حق بيمه توليدي رشد چشمگيرتري را تجربه مي‌كرد.

رشد ۹۵ درصدي ترانزيت كالا  از مرزهاي زميني

مهدي ميراشرفي، رييس كل گمرك ايران گفت: كارنامه تجارت خارجي كشور در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حاكي از بهبود وضعيت اين بخش و رشد آمارهاي صادرات و واردات است.  او افزود: در اين مدت ۵۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تن كالا به ارزش ۲۹ ميليارد دلار بين ايران و كشورهاي مختلف مبادله شد كه مقايسه آن با مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده رشد ۲۱ درصدي در وزن و ۴۷درصدي در ارزش كالاها است. او افزود: سهم صادرات كالاهاي غيرنفتي از مجموع تجارت خارجي ۳۸ ميليون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۷درصد و از حيث ارزش ۶۵درصد رشد داشته است. رييس كل گمرك ايران اظهار داشت: عمده كالاهاي صادر شده در اين مدت شامل گاز مايع شده، پلي‌اتيلن، محصولات نيمه‌تمام از آهن، متانول، بنزين، شمش آهن و فولاد و صنايع فولادي، ميله‌هاي آهني، پروپان مايع، قير و كاتد از مس بود.

سرپرست بنياد مسكن انقلاب اسلامي معرفي شد

به موجب حكمي از سوي حسين روحاني‌نژاد، نماينده ولي‌فقيه و رييس شوراي مركزي بنياد مسكن انقلاب اسلامي، عزيزالله مهديان به عنوان سرپرست بنياد مسكن انقلاب اسلامي منصوب شد. صبح شنبه
 ۹ مرداد ماه در جلسه‌اي با حضور اعضاي شوراي مركزي بنياد مسكن انقلاب اسلامي سرپرست بنياد مسكن انتخاب و در جلسه‌اي با حضور مديران ارشد اين نهاد اين حكم قرائت و ابلاغ شد.

رجيستري تبلت‌هاي مسافري هنگام ورود به كشور

سيدروح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك گفت: مسافراني كه از بامداد شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ وارد كشور مي‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند بايد قبل از خروج از گمرك نسبت به رجيستر دستگاه اقدام كنند. او با اشاره به پايان مهلت رجيستري تبلت‌ها اظهار كرد: مهلت رجيستري تبلت‌هاي لنوو از تاريخ دوم مرداد تمام شده و براي ساير تبلت‌ها از ساعت ۲۴ نهم مرداد تمام مي‌شود. لطيفي در ادامه بيان كرد: مسافراني كه از ساعت ۲۴ نهم مرداد از مرزهاي هوايي، زميني و دريايي وارد كشور مي‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند بايد آن را ثبت كنند، يعني قبل از خروج از گمرك ورودي آن را به بخش مسافري همان گمرك اظهار كنند تا فرآيند رجيستر آن دستگاه آغاز شود.

بازار كالاهاي اساسي به حال خود رها شد

 تسنيم گزارش داد: مشاهدات بازار نشان مي‌دهد كارخانجات رب گوجه‌فرنگي نسبت به افزايش چندين‌باره محصولات خود اقدام كرده‌اند، به نحوي كه هر قوطي رب گوجه‌فرنگي 800 گرمي از 18 هزار تومان به 24 هزار و 900 تومان رسيده است. علاوه بر اين برنج ايراني نيز متاثر از ساير كالاها هر روز با قيمت‌هاي متعددي در بازار به فروش مي‌رسد،عمده‌فروشان معتقدند برنج ايراني كيلويي 40 هزار تومان به زحمت پيدا مي‌شود و اكثرا قيمت‌هاي بالايي را براي برنج عنوان مي‌كنند. متاسفانه علاوه بر كالاهاي مذكور بازار حبوبات نيز با افزايش قيمت مواجه شده است
 بر همين اساس اكثر حبوبات رشد 15درصدي را شاهد است، به نحوي كه قيمت هر كيلو لوبياچيتي 42 هزار تومان، هر كيلو لوبياقرمز 32 هزار تومان و هر كيلو لپه 37 هزار تومان در عمده‌فروشي‌ها قيمت‌گذاري شده است. به‌طور حتم اين محصولات تا به دست مصرف‌كننده برسند رشد بيشتر قيمتي را تجربه خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون