• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4992 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد

خبر

تغيير مديريت‌ها پايان مسووليت‌ها نيست

وزير علوم گفت: تغيير مديريت‌ها، پايان مسووليت‌ها نيست. حتي با تحويل مديريت، مسووليت داريم همواره پاسخگوي مديران بعدي باشيم.
به گزارش مركز اطلاع‌رساني وزارت علوم، آخرين نشست مشترك معاونان و مديران ستادي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با حضور دكتر غلامي وزير علوم در سالن شهداي جهاد علمي اين وزارتخانه برگزار شد. وزير علوم با بيان اينكه در اين مدت تلاش شد به تكاليف اصلي نظام آموزش عالي توجه شود، اظهار داشت: نكته كليدي همه موفقيت‌هاي به دست آمده اين است كه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پژوهشي و فناوري به عنوان مجريان برنامه‌هاي وزارت عامل اصلي اين توفيقات هستند و ستاد وزارت علوم صرفا نقش سياستگذاري، پشتيباني و نظارت و ارزيابي داشته است. در اين راستا تكميل فرآيندها، رفع نواقص و توجه به برنامه‌ها و شاخص‌هاي ارزيابي همواره مورد توجه بوده است كه اميدواريم در آينده نيز اين اتفاق  بيفتد.
غلامي، بازنگري در آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، به‌كارگيري روش‌هاي جديد، تشكيل كارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه‌ها و برخورد قاطع با تخلفات علمي و پاكسازي و پالايش ساحت علم از تقلب كه صدمات جبران‌ناپذيري به حيثيت علمي كشور وارد مي‌كرد، راه‌اندازي سامانه الكترونيكي استعلام مدرك تحصيلي و الكترونيكي شدن بسياري از خدمات براي دانشجويان و اساتيد را از جمله موفقيت‌هايي اعلام كرد كه در اين مدت حاصل شده است.
وزير علوم دولت دوازدهم در ادامه با بيان اينكه اسناد بالادستي نقشه راه آموزش عالي بوده است، تاكيد كرد: همه ما مسووليت اخلاقي و شرعي داريم كه براي جامعيت در تصميم‌گيري و هدايت درست سيستم توسط مديران آينده، هر آنچه حاصل شده را با ذكر جزييات در نقاط قوت و ضعف به درستي و شفاف انتقال دهيم. تغيير مديريت‌ها، پايان مسووليت‌ها نيست، حتي با تحويل مديريت، مسووليت داريم همواره پاسخگوي مديران بعدي باشيم.


شهريه برنامه‌هاي فوق برنامه در مدارس غيردولتي بايد به والدين برگردانده شود

رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي گفت: اينكه آموزش در كل كشور غيرحضوري باشد و مدارس بخواهند حضوري رفتار كنند يا آموزش حضوري باشد و مدارس بخواهند غيرحضوري برگزار كنند، تخلف قلمداد خواهد شد. شهريار فولادوند، رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و معاون وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ايلنا، در واكنش به اخذ شهريه كامل از سوي برخي مدارس پيش از شروع سال تحصيلي گفت: ما يك روند براي پيش ثبت نام داريم كه اوليا مي‌توانند براي ثبت نام فرزند خود در مدرسه‌هاي غيردولتي اقدام كنند. مبناي روابط‌شان در حوزه مسائل مالي شهريه معين سال تحصيلي 1400-99 است. بنابراين پيش‌ثبت‌نام براي سال تحصيلي آينده امكان‌پذير است تا بر اساس همين شهريه ثبت نام را انجام دهند. اينكه روند پرداخت بين اوليا و موسس چگونه باشد، بستگي به توافق آنها دارد. ولي ما يك روندي را در پيش ثبت نام تعريف كرديم به اين صورت كه تا قبل از آغاز زمان رسمي ثبت نام‌ها اگر كسي پيش ثبت‌نام كرده و شهريه پرداخت كرده باشد، اما منصرف شود مدرسه بايد شهريه را بازگرداند.فولادوند بيان كرد: اين يك دستورالعمل بوده و انجام هرگونه تخلفي قابل پيگيري است. ما دستورالعمل‌هايي داريم كه اگر به‌طور مثال كسي پيش ثبت نام را انجام داد و وجهي را پرداخت كرد، در صورت منصرف شدن والدين بايد به آنها بازگردانده شود. بنابراين اگر مدارس، پيش‌ثبت‌نامي بر اساس شهريه سال جاري انجام دهند اين را مي‌پذيريم اما اگر بر مبناي شهريه‌هايي كه هنوز ما اعلام نكرده‌ايم، از والدين دريافتي داشته باشند و در عين حال اين ميزان علاوه بر شهريه موجود باشد، يك تخلف است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها