• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5009 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ شهريور

خبر كوتاه

مصدوم  آتش‌سوزي  ارتفاعات هايقر  جان  باخت

جهانبخش بهزادي آخرين مصدوم آتش‌سوزي ارتفاعات «هايقر» در شهرستان فيروزآباد پس از ۲۰ روز در بيمارستان اميرالمومنين (ع) شيراز جان باختند. به گزارش مهر، در پي آتش‌سوزي ارتفاعات هايقر فيروزآباد در مردادماه سال جاري ۳ نفر جان باختند و يك نفر نيز به دليل مصدوميت به بيمارستان در شيراز منتقل شد. مصدوم اين حادثه با ۶۴ درصد سوختگي صبح روز سه‌شنبه در بيمارستان حضرت اميرالمومنين(ع) شيراز پس از ۲۰ روز تحمل درد و رنج، جان باخت. در آن آتش‌سوزي حامد، ناصر و رضا بهزادي براي دفاع از محيط زيست به شهادت رسيده بودند.


جانمايي  اشتباه  سد سيوند  مانع آبگيري آن  شد

رييس كميته محيط زيست يونسكو با اشاره به اينكه جانمايي اشتباه و قرار گرفتن سد سيوند در نقطه آبرفت درشت دانه سبب شد تا آبگيري اين سد با مشكل مواجه شود، گفت: متاسفانه اين مهم سبب شده تا هيچ آبي نتواند در اين سد ذخيره شود و به‌رغم هشدار كارشناسان منابع طبيعي و محيط زيست در زمان تاسيس آن، كسي به اين مهم گوش نداد.
به گزارش ايلنا محمد درويش در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينكه مسوولان هدف از راه‌اندازي و احداث سد سيوند را اضافه كردن 300 هكتار اراضي زمين كشاورزي در منطقه سعادت شهر عنوان كردند، گفت: تامين آب شرب شهرستان‌هاي ارسنجان و سعادت‌شهر، افزايش و بهبود كيفيت زندگي شمال استان از ديگر اهداف راه‌اندازي و احداث سد سيوند بود.
درويش با بيان اينكه در رابطه با احداث سد سيوند مسوولان همواره اذعان كردند كه قراردادي با يك شركت هلندي منعقد و به واسطه آن سيماني را خريداري كرده‌اند كه توانايي ذخيره آب را دارد، ادامه داد: متاسفانه مسوولان با لجبازي هرچه تمام‌تر اقدام به احداث سد سيوند كردند كه اين مهم سبب شد تا نظام ايدئولوژيكي اين سد را بر هم بزنند و در نهايت احداث سد سيوند باعث شد تا نظام ورودي آب به پايين‌دست و تالاب بختگان و طشك از بين برود.
رييس كميته محيط زيست يونسكو در ادامه با بيان اينكه فرورفتگي آب در سد سيوند باعث شده تا سطح آب در چاه‌هاي اطراف منطقه سيوند موقتا بالارود، بيان كرد: قطعا بالا آمدن موقتي آب سبب شده تا مردم منطقه به يك رفاه آبي برسند به‌طوري كه اين مهم سبب شده بعد از ساخت سد سيوند مردم اين منطقه به كشت برنج روي بياورند. او با اشاره به اينكه كشت برنج يكي از دلايل مهم نابودي سرزميني در استان پهناور فارس به شمار مي‌رود، ادامه داد: قطعا اين مهم باعث تشديد بحران آب در كل استان فارس خواهد شد.
درويش با بيان اينكه هرچند كه يك شركت سيمان در هلند بر اين باور بود كه استفاده اين سيمان باعث افزايش نفوذ‌پذيري آب در منطقه و سد سيوند مي‌شود اما عملا اين اتفاق در عمل رخ نداد و آبي در سد سيوند ذخيره نشد، تصريح كرد: متاسفانه به هيچ عنوان نمي‌توان به احداث چنين سدهايي در آينده اميدوار بود چرا كه احداث سد سيوند يكي از عوامل افزايش ناپايداري و نابودي استان فارس به شمار مي‌رود.
رييس كميته محيط زيست يونسكو با بيان اينكه ذكر اين نكته ضروري است كه رودخانه‌هاي ملاصدرا، كر و سيوند رمز بقاي تالاب بختگان به شمار مي‌روند، بيان كرد: قطعا عدم احياي تالاب بختگان باعث مي‌شود تا قابليت سكونتگاهي بخش بزرگ و مركزي و نيمه شرقي از استان پهناور فارس از بين برود. درويش ادامه داد: احداث سد روي رودخانه‌هاي سيوند و كر ميخ بزرگي بر تابوت زندگي در استان فارس وارد مي‌كند.

«ابهامات پرداخت حقوق مردادماه فرهنگيان»  فاقد  اعتبار  است

رييس مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري وزارت آموزش و پرورش گفت: اخبار منتشرشده در شبكه‌هاي اجتماعي، در خصوص «ابهامات پرداخت حقوق مردادماه فرهنگيان» گمانه‌زني و فاقد اعتبار است. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، ناصر سليمانزاده؛ در خصوص اخبار منتشرشده نادرست، در ارتباط با پرداخت حقوق مردادماه فرهنگيان، اظهار كرد: اخبار منتشرشده در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي غيررسمي، گمانه‌زني‌‌هايي بيش نبوده و فاقد اعتبار و وجاهت قانوني است. وي تصريح كرد: تنها مرجع اطلاع‌رساني مورد تاييد اخبار وزارت آموزش و پرورش، پورتال رسمي وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir است. سليمان‌زاده در خصوص خبر ايجاد محدوديت ديوان محاسبات كشور براي اجراي احكام فوق‌العاده ويژه، تصريح كرد: پيام‌هاي ارسالي تحت عناوين مختلف، مورد تاييد نبوده و هيچ محدوديت و ممانعتي از سوي مراجع نظارتي و ديوان محاسبات كشور درباره اعمال فوق‌العاده ويژه معلمان وجود نداشته است. پيگيري‌هاي لازم به منظور رفع ابهامات اجراي احكام جديد در حال انجام است و به محض حصول نتيجه در اسرع وقت از طريق مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اطلاع‌رساني و پس از رفع ابهامات، مابه‌التفاوت حقوق همكاران محاسبه و به حساب آنها واريز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون