• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5011 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۷ شهريور

خبر

كمك نقدي صليب سرخ به ايران
850 هزار دلار براي مقابله با خشكسالي

مديركل عمليات و برنامه‌هاي بشردوستانه جمعيت هلال‌احمر كشورمان از تخصيص كمك ۸۵۰ هزار دلاري فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ به ايران 
در راستاي مقابله با خشكسالي خبر داد.
به گزارش ايلنا، حسن اسفنديار درخصوص تداوم فعاليت‌هاي جمعيت هلال احمر در راستاي مقابله با خشكسالي در كشور گفت: هلال احمر در راستاي مقابله با خشكسالي در وهله اول از امكانات داخلي و در ادامه از كمك‌هاي بين‌المللي در راستاي مقابله با خشكسالي استفاده خواهد كرد. تمام تلاش ما اين است تا آلام شهرونداني كه زندگي آنها تحت تاثير خشكسالي قرار گرفته است، كاهش يابد.
او افزود: پيش‌بيني هلال احمر براي ورود به مقوله خشكسالي خوب و مبتني بر حقايق بود و امروز كه در اوايل شهريورماه هستيم، هنوز هم زندگي مردم برخي مناطق تحت تاثير خشكسالي است. هلال احمر در اين مناطق امروز در سه جبهه در حال تلاش است تا به مردم امدادرساني كند. براي نمونه عمده مناطق درگير با خشكسالي در استان‌هاي خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و خوزستان هستند. در كنار خشكسالي متاسفانه پيك پنجم كرونا نيز زندگي مردم را در اين مناطق سخت‌تر كرده و تعداد زيادي از هموطنان هر روز به اين بيماري مبتلا مي‌شوند و همين امر سبب شده است تا هلال احمر در اين عرصه نيز به كمك مردم شتافته و قسمتي از توان خود را صرف اين مساله كند. از سوي ديگر جنگ در افغانستان سبب شد تا خيل عظيمي از جمعيت اين كشور به ايران پناه آورده و امروز استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و خراسان رضوي درگير اين مساله هستند و تلاش مي‌شود تا خدمت‌رساني به اين پناهندگان نيز صورت گيرد.
اسفنديار ادامه داد: اين سه اتفاق، كشور را به صورت مشخص تحت تاثير قرار داده و به همين واسطه هلال‌احمر تمام تلاش خود را در اين سه حوزه انجام داده تا اين عرصه‌ها به شكل بهتري مديريت شوند. به علت گسترده بودن اين اتفاقات هلال احمر درخواست كمك از نهادهاي بين‌المللي نيز داشت تا بتواند خدمات بهتري ارايه دهد. در همين راستا پروپوزالي در جهت ارايه به صندوق اضطراري مقابله با خشكسالي نگارش و براي دفتر فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ در ژنو ارسال شد. بحث‌هاي فني در اين خصوص انجام و پروژه جمعيت هلال احمر پس از بررسي در ۱۱ كميته تخصصي به تصويب رسيد.
مديركل عمليات و برنامه‌هاي بشردوستانه جمعيت هلال‌احمر تصريح كرد: هلال احمر فارغ از اين مسائل در مردادماه طرح نذر آب ۴ را در استان‌هاي درگير خشكسالي آغاز كرد و پس از تصويب برنامه مقرر شد تا فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ نيز به اين برنامه كمك داشته باشد و مبلغ تخصيص داده شده نيز به صورت مشخص در ۴ استان هرمزگان، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و كرمان هزينه خواهد شد.
براساس اعلام روابط عمومي جمعيت هلال احمر، مديركل عمليات و برنامه‌هاي بشردوستانه اين جمعيت با اشاره به اينكه امروز امكان انتقال كمك‌هاي بين‌المللي به داخل كشور مهيا شده است، اظهار كرد: به واسطه تحريم‌هاي شديدي كه عليه ايران وضع شده، سيستم بانكي ايران نيز مسدود شده است و تا به امروز امكان انتقال كمك‌هاي بين‌المللي به داخل كشور وجود نداشت و مشخصا پس از انجام رايزني، دفتر منطقه‌اي فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ تمهيداتي را انجام داد و به كمك اين نهاد به زودي يك كانال مالي ايجاد مي‌شود تا به راحتي بتوان كمك‌هاي بين‌المللي را دريافت كرد.
اسفنديار با تاكيد بر اينكه مبالغ تخصيص داده شده صرفا در حوزه‌هايي هزينه مي‌شود كه فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ موافقت كرده، گفت: پس از تلاش‌هايي كه در ماه‌هاي اخير صورت گرفت، تا به امروز براي مقابله با خشكسالي مبلغ ۸۵۰ هزار دلار به ايران تخصيص داده شده است و با توجه به ميزان آسيب‌ديدگي استان‌ها، ميان ۴ استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان و خراسان جنوبي تقسيم شده و در موارد و مناطق ذكر شده هزينه مي‌شود.


اعضاي كميسيون‌هاي شوراي شهر تهران مشخص شدند
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران از مشخص شدن اعضاي كميسيون‌هاي تخصصي شوراي شهر پايتخت خبر داد.
به گزارش ايرنا، «عليرضا نادعلي» در جمع خبرنگاران از تعيين اعضاي كميسيون‌هاي تخصصي شوراي شهر سخن گفت و افزود: براي كميسيون برنامه و بودجه حبيب كاشاني، ناصر اماني، احمد صادقي، محمد آخوندي و ميثم مظفر انتخاب شده‌اند. مهدي چمران، جعفر شربياني و مهدي عباسي در كميسيون تخصصي معماري و شهرسازي فعاليت خواهند كرد.
نادعلي همچنين گفت: مهدي پيرهادي، مهدي بابايي و سوده نجفي نيز در كميسيون سلامت محيط زيست و خدمات شهري حضور خواهند داشت. به گفته او، زهرا شمس احسان، نرگس معدني‌پور، سيداحمد علوي و عليرضا نادري در كميسيون فرهنگي و اجتماعي حضور دارند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: تركيب كميسيون حمل و نقل و ترافيك را سيد جعفر تشكري‌هاشمي، علي‌اصغر قائمي و حجت‌الاسلام سيد محمد آقاميري تشكيل خواهند داد. كميسيون نظارت و حقوقي نيز با حضور پرويز سروري، مهدي اقراريان و نرجس سليماني تشكيل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون