• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5018 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ شهريور

خبرخوان

برق ۹ ميليون و ۹۱۰ هزار مشترك رايگان شد

عبدالامير ياقوتي، مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان توانير درباره موضوع كاهش تعرفه برق مشتركان در قالب اجراي طرح برق اميد اظهار داشت: بر اساس مصوبه ابلاغي؛ مشتركان خوش‌مصرف مناطق عادي كه در ماه‌هاي معمولي زير 80 كيلووات ساعت و در مناطق گرم در ماه‌هاي گرم سال كمتر از 100 كيلووات ساعت مصرف برق داشته‌اند مشمول برق اميد شده‌اند به شرط اينكه مكان مربوطه تفرجگاه و منازل موقت نباشد.  وي افزود: بر همين اساس از تاريخ 99.8.1 قبوض برقي كه شامل شرايط مذكور بوده‌اند با مبلغ صفر محاسبه و صادر شد كه تعداد اين مشتركاني كه مشمول بخشودگي يا تخفيف برق اميد شدند از 99.8.1 تا پايان تيرماه نزديك 9 ميليون و 910 هزار مشترك بوده كه اين ميزان نسبت به كل مشتركان خانگي (30 ميليون مشترك) يك‌سوم است. مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان توانير تصريح كرد: طي 5 دوره (از ابتداي آبان سال گذشته تا پايان تيرماه) كه طرح برق اميد اجرا شده هر مشترك ممكن است بين يك تا 5 بار شامل قبض برق رايگان و صفر شده باشد.

دوبرابر شدن پروازهاي عبوري از آسمان ايران 

بر اساس آمار اعلامي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، در خرداد ماه امسال ۸ هزار و ۹۳۸ سورتي پرواز عبوري از آسمان ايران به ثبت رسيده است كه در مقايسه با ماه مشابه سال قبل (خرداد ۱۳۹۹) كه ۵ هزار و ۳۷۲ پرواز عبوري انجام شده بود، رشد ۳۹.۸ درصدي داشته است. اين در حالي است روند پروازهاي عبوري در سال جاري، نزولي بوده و از ۱۱ هزار و ۴۲۶ سورتي پرواز در فروردين امسال، به ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز در ارديبهشت و نهايتا ۸ هزار و ۹۳۸ پرواز عبوري در خرداد امسال كاهش يافته است. مجموع پروازهاي عبوري در ۳ ماهه نخست امسال ۳۰ هزار و ۴۵۸ سورتي پرواز بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (بهار ۱۳۹۹) كه مجموع پروازهاي عبوري ۱۴ هزار و ۹۲۳ سورتي بود، رشد ۱۰۴ درصدي نشان مي‌دهد.

تمركز بر نظام توزيع  براي تنظيم بازار

«سيدرضا فاطمي‌امين»، وزير صنعت، معدن و تجارت با اعلام اينكه هدف‌گذاري ۵ ميليارد دلار افزايش صادراتي اين هفته سهميه‌بندي و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: همچنين موضوع آمايش سرزميني را نيز دنبال مي‌كنيم و تا پايان سال براي ۴۵۰ شهرستان نقشه راه، اهداف و اقدامات لازم تدوين خواهد شد. فاطمي‌امين در خصوص تنظيم بازار اضافه كرد: در وهله اول روي توزيع بايد متمركز شويم كه سامانه جامع تجارت در اين جهت يك گام اساسي است. وي در ادامه گفت: همچنين فشار نقدينگي بر خرده‌فروشي با اصلاح نظام توزيع كاهش مي‌يابد، نقدينگي از عوامل بروز تورم است و تا زماني كه كنترل نشود بايد روي اصلاح نظام توزيع متمركز شويم، البته اين موضوع بايد همگام با اصلاح مولفه‌هاي اقتصاد كلان باشد.

حمل جاده‌اي ۱۱ ميليون تن كالاي اساسي در سال جاري

داريوش اماني، رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: بر اساس آمار بارگيري كالاهاي اساسي از بنادر كشور، بندر امام خميني (ره) با صدور بيش از ۲۸۵ هزار بارنامه و بارگيري در حدود ۶ ميليون و ۸۰۰ هزار تن و سهم ۶۲ درصدي در بين بنادر كشور در زمينه حمل كالاهاي اساسي در جايگاه نخست قرار دارد. رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي افزود: با توجه به اينكه بيشترين حجم جابه‌جايي كالاهاي اساسي در بين بنادر كشور، متعلق به بندر امام خميني(ره) است، روزانه ۲۵۰۰ دستگاه كاميون به اين بندر اعزام مي‌شود و آمار حمل كالاهاي اساسي روزانه نزديك به ۶۰ هزار تن از اين بندر بوده و پس از مصوبات شوراي عالي ترابري كشور در حال حاضر اين رقم به ۶۶ هزار تن رسيده است.
رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: از ابتداي سال تاكنون ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تن كالاي اساسي توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌اي كالا از بنادر به كشور وارد شده است.

 اجاره‌داري حرفه‌اي يك قدم تا تصويب در دولت

محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي درباره آخرين وضعيت برنامه اين وزارت در خصوص اجاره‌داري حرفه‌اي اظهار كرد: برنامه اجاره‌داري حرفه‌اي نيمه پاييز سال گذشته به هيات دولت ارسال شد؛ با توجه به نو بودن اين مطلب و نيز مسائل متعددي كه مبتلابه آن بود، در كميسيون‌هاي تخصصي متعدد هيات دولت بررسي شد. وي ادامه داد: در حال حاضر بررسي اين طرح در كميسيون‌هاي تخصصي هيات دولت به اتمام رسيده و به ‌زودي در صحن هيات دولت مطرح شده و به تصويب مي‌رسد. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: اين طرح، اصلاح آيين‌نامه فعلي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن است و در صورت تصويب هيات دولت، براي اجرا به وزارت راه و شهرسازي ابلاغ خواهد شد و نيازي به تغيير قانون و ارسال لايحه به مجلس نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون