• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5021 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور

ويژه

بررسي رفتار كاربران اپليكيشن‌هاي ايراني نشان  داد

پيشتازي همراه اول در گزارش سالانه متريكس

مريم عباسي|همراه اول و سامسونگ در جديدترين گزارش «متريكس»، به عنوان پراستفاده‌ترين برند اپراتور تلفن‌همراه و موبايل در ايران معرفي شدند. موبنا؛ متريكس يكي از معتبرترين پلتفرم‌هاي تحليل موبايل ماركتينگ است و در گزارش سالانه خود آماري از آناليز رفتار كاربران ايراني قبل و بعد از نصب اپليكيشن‌هاي داخلي در سال ۹۹ منتشر كرده است. آمارهاي ارايه شده در بخشي از اين گزارش نشان مي‌دهد اپراتور همراه‌ اول و سامسونگ دو شركتي هستند كه كاربران ايراني بيشترين استفاده را از آنها داشته‌اند. همين آمار با گزارش‌هايي كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به ‌صورت فصلي منتشر مي‌كند نيز منطبق است.بر اساس جديدترين گزارش‌هاي منتشر شده، همراه اول با در اختيار داشتن بيش از ۷۰ ميليون سيم‌كارت فعال در رتبه نخست به لحاظ تعداد مشتركان است؛ به ‌اين‌ ترتيب همراه اول بيش از ۵۳ درصد از بازار تلفن‌همراه كشور را در اختيار دارد.بر اساس همين گزارش رتبه‌هاي بعدي نيز به ترتيب مربوط به ‌ام.تي.ان- ايرانسل و رايتل است، به‌طوري‌ كه اپراتور دوم با ۵۶ ميليون در رتبه بعد از همراه اول قرار مي‌گيرد. رايتل نيز با چهار ميليون مشترك، سهم اندكي از بازار ارتباطات سيار كشور را به خود اختصاص داده است. در حوزه توسعه‌يافتگي سايت‌هاي فعال شبكه نيز همراه اول رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، به‌طوري‌ كه اين اپراتور ۱۶ هزار و ۵۰۷ سايت نسل چهارم، ۱۸ هزار و ۶۲۵ سايت نسل سوم و بيش از ۲۸ هزار سايت دوم فعال در سراسر كشور دارد؛ در‌ حالي كه اين آمار براي دو اپراتور ديگر به‌ مراتب كمتر است.نكته‌اي كه در تحليل متريكس نيز به آن اشاره شده، بحث توسعه‌‌يافتگي همراه‌اول نسبت به ساير اپراتورهاي تلفن‌همراه و جايگاه قدرتمند برند آن حتي در ميان شركت‌هاي داخلي و خارجي فعال در كشورمان است. به‌طوري‌ كه در بخشي از گزارش متريكس كه به آمار توزيع كاربران به تفكيك اپراتور‌هاي تلفن همراه اشاره شده، همراه اول به‌طور معناداري پيشگام است.در گزارش متريكس نيز مثل گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نشان داده شده كه بيش از ۵۲ درصد كاربران از اپراتور همراه اول و ۳۹ درصد كاربران از اپراتور ‌ام‌تي‌ان- ايرانسل استفاده مي‌كنند. آمار كاربران رايتل به كمتر از ۳.۵ درصد رسيده، اما نكته جالب، رشد ديگر اپراتور‌هاي تازه بازار است كه سهم ۴.۷ درصدي را به خود اختصاص داده‌اند.توزيع جغرافيايي كاربران هم نشان مي‌دهد بيشتر كاربران اپليكيشن‌هاي ايراني با اختلاف زياد ساكن تهران هستند. پس از تهران، خوزستان، خراسان رضوي، فارس و اصفهان ميزبان تعداد بيشتري از كاربران اين اپليكيشن‌ها هستند.گفتني است همراه اول بيشترين سطح خدمات رومينگ ملي در ميان اپراتورهاي فعال تلفن‌همراه كشورمان را هم به خود اختصاص داده است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد همراه اول در مجموع ميزبان بيش از ۱۴ ميليون و ۲۶۹ هزار تماس از مشتركان اپراتورهاي ‌ام.تي.‌ان‌- ايرانسل و رايتل بوده است. در واقع بيش از ۷۸ درصد از كل رومينگ‌هاي انجام شده در كشور به ميزباني همراه اول بوده است.


برترين جايزه ملي تحول ديجيتال به همراه اول رسيد

همراه اول در پنجمين دوره ارزيابي جايزه ملي تحول ديجيتال، جايزه سال ۱۴۰۰ را از آن خود كرد.به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اختتاميه كنفرانس بين‌المللي و پنجمين دوره ارزيابي ملي تحول ديجيتال روز ۱۶ شهريور ماه در دانشگاه تهران برگزار شد. كنفرانس بين‌المللي تحول ديجيتال، در سال ۱۴۰۰، بزرگ‌ترين رويداد و گردهمايي نخبگان اين حوزه در كشور است كه خبرگان دانشگاهي و حرفه‌اي تحول ديجيتال گرد هم مي‌آيند. رويداد ارزيابي ملي تحول ديجيتال، مهم‌ترين رويداد حرفه‌اي تحول ديجيتال در كشور است كه با هدف مميزي، ارايه بازخورد و در نهايت معرفي سازمان‌هاي پيشرو در تحول ديجيتال طراحي شده است.اين رويداد با حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول در دانشگاه تهران آغاز به كار كرد و ارزيابي ملي در محورهاي «زبدگي ديجيتال»، «نوآوري ديجيتال»، «رهبري ديجيتال» و «مديريت كار در دوران كرونا» صورت پذيرفت. هيات داوران اين رويداد ملي، همراه اول را از بين تمامي شركت‌هاي رقيب در عرصه تحول ديجيتال، شايسته دريافت بالاترين سطح جايزه اين رويداد با عنوان «جايزه سال تحول ديجيتال ۱۴۰۰» دانست كه حميد بهروزي، قائم‌مقام مديرعامل همراه اول تنديس آن را دريافت كرد. علاوه بر اين، تنديس سيمين سطح ۲ «زبدگي ديجيتال» اين رويداد نيز به همراه اول رسيد. شركت همراه كسب و‌ كارهاي هوشمند همراه اول نيز در دو بخش «نوآوري ديجيتال» و «رهبري ديجيتال» به ‌ترتيب عناوين «تقديرنامه اهتمام به نوآوري ديجيتال» و «تنديس برنزي رهبري ديجيتال» را كسب كرد و بدين‌ترتيب همراه اول با دريافت پنج جايزه، بيشترين جايزه را از اين رويداد از آن خود كرد.

 

هيچ برنامه‌اي از وزارت نيرو براي شركت‌هاي فولادي نديديم 

سمينار تخصصي «چالش برق در زنجيره فولاد» با حضور سعيد زرندي معاون طرح و برنامه وزارت صمت، بهرام سبحاني رييس انجمن توليد‌كنندگان فولاد ايران، منصور يزدي‌زاده مديرعامل ذوب آهن اصفهان و تني چند از ديگر مديران عامل شركت‌هاي فولادي و صاحب‌نظران صنعت فولاد كشور و عرصه برق يكشنبه ۱۴ شهريور برگزار شد. منصور يزدي‌زاده مديرعامل ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصي تامين پايدار برق در زنجيره فولاد گفت: براي DRI به حدود ۶۰۰ كيلو وات تامين برق نياز داريم اما براي قراضه اين ميزان ۱۵۰ كيلو كمتر است و اگر بتوانيم اين نسبت را كاهش دهيم اندكي تاثيرگذار خواهد بود. او تصريح كرد: با توجه به اينكه منبع آب نيز دراختيار وزارت نيرو است اما در حوزه كاري ذوب‌آهن كوچك‌ترين برنامه‌ريزي را تاكنون شاهد نبودم. هميشه ديوار فولاد‌سازي‌ها به عنوان صنايع آب‌بر كوتاه است و لذا نياز است در وزارت نيرو برنامه‌ريزي راهبردي در اين خصوص تدوين شود كه تحت هيچ شرايطي آب ورودي شركت‌هايي كه خودشان تامين‌كننده برق‌شان هستند تحت‌الشعاع قرار نگيرد زيرا طبيعتا اين‌بار را بايد خودشان تحمل كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون