• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5026 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور

پيشخوان

گفت‌وگوي تلفني رييسي و پوتين و احتمال ديدار در آينده
رييس‌جمهور روسيه روز سه شنبه در تماس تلفني با آيت‌الله دكتر سيدابراهيم رييسي، با بيان اينكه به علت احتمال ابتلا به بيماري كرونا به قرنطينه رفته است، خواستار انجام هماهنگي براي ديدار دو رييس‌جمهور در اولين فرصت شد. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور روسيه با اشاره به همكاري‌هاي مسكو-تهران در زمينه مقابله با كرونا و همچنين توليد مشترك واكسن اسپوتنيك، بر تداوم اين همكاري‌ها تاكيد كرد. رييس‌جمهوري اسلامي ايران نيز در تماس تلفني با ولاديمير پوتين، گفت: توسعه و تعميق همكاري‌هاي دو كشور را در همه ابعاد دنبال مي‌كنيم. ابراهيم رييسي همچنين با تاكيد بر ضرورت تداوم همكاري‌هاي دو كشور در زمينه مقابله با كرونا از جمله در زمينه توليد واكسن مشترك، اظهار داشت: اين همكاري‌ها بايد تا ريشه‌كن شدن كامل اين بيماري عالمگير با قوت ادامه يابد.


بخش خصوصي دولت و دستگاه قضايي را ياري كند

رييس قوه قضاييه گفت: انتظار از بخش خصوصي اين است كه دولت و دستگاه قضايي را در ايجاد ساز و كار مديريت اموال محكومان اقتصادي ياري كند. به گزارش ميزان، غلامحسين محسني‌اژه‌اي ظهر ديروز در نشستي با هيات رييسه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران و جمعي از فعالان اقتصادي، با بيان اينكه در همه كارها بايد قانون مبنا قرار بگيرد، متذكر شد: هر جا خلأ قانون وجود داشت بايد قانون وضع شود و ايرادات و اشكالات قانون نيز بايد برطرف گردد، اما اگر قانوني وجود دارد عدم التزام به آن ناپسند است. محسني‌اژه‌اي تصريح كرد: همه ما تلاش مي‌كنيم تا كشوري قوي و مستقل داشته باشيم و مردم عزيز آبرومند و در رفاه باشند و عدالت در همه ابعاد و حوزه‌ها برقرار باشد. او همچنين تاكيد كرد: همه ما بايد اعمال خود را محاسبه كنيم تا اگر اشكال و ايرادي در كارمان وجود دارد برطرف كنيم و نبايد از انتقادات ديگران ناراحت شويم. رييس قوه قضاييه خطاب به فعالان بخش خصوصي گفت: اگر چنانچه مردم از عملكرد يك مجموعه در بخش خصوصي يا دولتي از جمله دستگاه قضايي ناراضي هستند و يا به آن اعتماد و اطمينان ندارند، بايد علل آن بررسي و برطرف شود. او با اشاره به جايگاه بخش خصوصي و تعاوني در اقتصاد كشورمان، كنار اقتصاد دولتي گفت: باور من اين است كه با اقتصاد دولتي نمي‌توان به جايي رسيد.
تلاش صدا و سيما براي محدود كردن اينستاگرام
مدير سواد رسانه‌اي معاونت فضاي مجازي صدا و سيما با بيان اينكه صفحات اينستاگرامي باعث سرخوردگي و افسردگي كاربران شده، اظهار داشت اينستاگرام نبايد بسته شود اما بايد قدرتش كم و ميزان پهناي باندي كه اشغال مي‌كند، كاهش يابد. به گزارش ديجياتو، چهارمين جلسه از سمينار علمي حكمراني فضاي مجازي با موضوع «ابعاد فرهنگي - اجتماعي طرح حمايت از حقوق كاربران» برگزار شد و در آن محمدحسين سياح طاهري، مدير سواد رسانه‌اي معاونت فضاي مجازي سازمان صدا و سيما به عنوان مدافع طرح موسوم به صيانت، به بحث فيلترينگ اشاره و تاكيد كرد زماني كه حاكميت را اعمال كرد، چاره‌اي جز فيلترينگ باقي نمي‌ماند. او گفت: «اگر بتوانيم پلتفرم‌ها و سكوهاي خارجي را پايبند به قانون كنيم، ديگر نيازي به فيلترينگ نيست و صرفا محتواي نامناسب حذف مي‌شود و كاربر متخلف مسووليتش را مي‌پذيرد.» او با بيان اينكه كسب و كارها در اينستاگرام و ديگر پلتفرم‌هاي خارجي هيچ مسووليتي را به عهده نمي‌گيرند و رقابتي ناسالم در اين بستر وجود دارد، معتقد است در اينستاگرام، تبليغ مصرف‌گرايي و پيج‌هاي لاكچري موجب سرخوردگي و افسردگي كاربران شده است. مدير سواد رسانه‌اي معاونت فضاي مجازي سازمان صدا و سيما با ترسيم تصويري مطلوب از اجراي طرح حمايت از حقوق كاربران گفت: «ما اعتقاد نداريم كه مرزهاي فضاي مجازي بايد بسته شوند. اينستاگرام نبايد بسته شود، اما قدرتش بايد كاهش يابد و ميزان پهناي باندي كه اشغال مي‌كند كاهش يابد. علاوه بر اين از كساني كه در پلتفرم‌هاي داخلي فعاليت مي‌كنند، بايد حمايت شود.»


انتصاب رييس جديد دانشگاه مالك اشتر  وزارت دفاع
وزير دفاع در حكمي سردار سرتيپ پاسدار قاسم تقي‌زاده را به عنوان رييس دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع منصوب كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، آيين تكريم و معارفه رييس دانشگاه صنعتي مالك اشتر با حضور سرتيپ محمدرضا قرايي آشتياني وزير دفاع، روساي سازمان‌هاي حفاظت اطلاعات و عقيدتي- سياسي و جمعي از مسوولان ارشد اين وزارتخانه برگزار شد. در اين مراسم سرتيپ آشتياني در حكمي، سردار سرتيپ پاسدار قاسم تقي‌زاده را به عنوان رييس دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع منصوب و از تلاش‌هاي ارزنده سردار سرتيپ دوم پاسدار شفقت، رييس سابق دانشگاه مالك اشتر قدرداني كرد. آشتياني در اين نشست با بيان اينكه كشور داراي ظرفيت‌هاي زيادي در بخش‌هاي دولتي و خصوصي است، گفت: تعامل پايدار وزارت دفاع به ويژه «دانشگاه» با بخش‌هاي مختلف كشور از اهميت بسزايي برخوردار است. وزير دفاع افزود: دانشگاه صنعتي مالك اشتر علاوه بر تحقيقات و كارهاي علمي، پروژه‌هاي مهم و راهبردي را نيز در دستور كار دارد كه اميدواريم سرعت تكميل اين پروژه‌ها با حضور دكتر تقي‌زاده بيشتر شود. سردار تقي‌زاده پيش از اين جانشين وزير دفاع بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون