• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5032 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۱ شهريور

اهداي تابلوي «پيكاسو» در ازاي ماليات بر ارث!

دختر «پابلو پيكاسو» چند اثر هنري از اين هنرمند را به عنوان ماليات بر ارث به دولت فرانسه اهدا كرد. به گزارش ايسنا و به نقل از نشنال، يكي از دختران «پابلو پيكاسو» هنرمند مشهور اسپانيايي، هشت اثر هنري اين هنرمند و يك كتاب‌ طراحي را به عنوان ماليات بر ارث به دولت فرانسه اهدا كرد. شش تابلو نقاشي و دو مجسمه از آثار اين هنرمند برجسته توسط «مايا» دختر «پيكاسو» به موزه دولتي «پيكاسو» در پاريس اهدا شد. از جمله اين آثار به تابلو نقاشي «كودكي كه زير صندلي نشسته است» مي‌توان اشاره كرد كه به نظر مي‌رسد «مايا» را در دوران كودكي به تصوير كشيده باشد. يك پرتره از «ردان جوز روييس» پدر «پيكاسو» كه او هم يك نقاش بود، قديمي‌ترين اثر در بين مجموع آثاري است كه اخيرا اهدا شده است. اين نقاشي به سال ۱۸۹۵ تعلق دارد.
جديدترين اين نقاشي‌ها هم تابلو نقاشي «سر مرد»، يك پرتره كوبيسم متعلق به سال ۱۹۷۱ است. اين اثر هنري دو سال پيش از آنكه زندگي «پيكاسو» در ۹۱ سالگي به پايان برسد توسط او خلق شده است. اين آثار از ماه آوريل در «موزه پيكاسو» كه خانه بزرگ‌ترين مجموعه آثار اين هنرمند در جهان است به نمايش گذاشته خواهند شد. ارزش اين آثار به دليل محرمانه بودن اطلاعات مالياتي اعلام نشده است.

بازديد از نمايشگاه‌هاي موزه هنرهاي معاصر از ۳ مهرماه
بازديد از نمايشگاه‌هاي اندي وارهول و نهان بر عيان در موزه هنرهاي معاصر تهران از سوم مهرماه از سر گرفته مي‌شود.
به گزارش هنرآنلاين، نمايشگاه‌هاي موزه هنرهاي معاصر تهران با توجه به خروج تهران از وضعيت قرمز كرونا، از روز شنبه سوم مهرماه ادامه پيدا مي‌كند. نمايشگاه‌هاي نهان بر عيان (مهندسي تصوير در نگارگري ايران) و پرسونا (مجموعه آثار اندي وارهول) پس از مدتي تعطيلي به دليل وضعيت قرمز كرونا، از سوم مهرماه ميزبان علاقه‌مندان است. ساعت بازديد از نمايشگاه‌هاي موزه هنرهاي معاصر تهران در شرايط فعلي در سه سانس ۱۰ تا ۱۲،  ۱۲.۳۰ تا ۱۴.۳۰ و ۱۵ تا ۱۷ است و در هر سانس فقط ۱۰۰ نفر مي‌توانند از نمايشگاه‌هاي موزه ديدن كنند. با توجه به تعطيلي موزه هنرهاي معاصر تهران از ۱۲ تيرماه به دليل وضعيت قرمز كرونا، نمايشگاه نهان بر عيان تا ۲۹ آذر و نمايشگاه پرسونا (مجموعه آثار اندي وارهول) تا دوم آبان تمديد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون