• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5032 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۱ شهريور

صعود ملي‌پوشان فوتسال به دور حذفي جام جهاني

ايران ، باخت و به مسير ساده رفت

تيم ملي فوتسال ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي جام جهاني فوتسال ۲۰۲۱ دوشنبه شب به مصاف آرژانتين رفت و در نهايت با نتيجه ۲ بر يك مقابل مدافع عنوان قهرماني شكست خورد. 
تيم ايران با اين شكست در رده دوم گروه F قرار گرفت و در مرحله يك‌هشتم بايد در ساعت ۱۸ روز جمعه به مصاف ازبكستان برود. آرژانتين نيز با قرار گرفتن در صدر جدول اين گروه در مرحله بعد بايد رودرروي پاراگوئه قرار بگيرد. تركيب ابتدايي ايران در اين مسابقه را سپهر محمدي، علي‌اصغر حسن‌زاده، حميد احمدي، سعيد احمد عباسي و محمدرضا سنگ‌سفيدي تشكيل دادند. نيمه نخست اين مسابقه با برتري نسبي آرژانتين پيگيري شد اما درخشش دروازه‌بانان ايران مانع گلزني حريف شد تا اين نيمه با نتيجه بدون گل
 خاتمه يابد.
در دقيقه ۵ نيمه دوم سرانجام قفل دروازه ايران شكست و آرژانتين گل اول بازي را به ثمر رساند. لئاندرو كوزولينو كاپيتان تيم ملي آرژانتين پشت محوطه ايران صاحب توپ شد كه شوت نوك پاي او به تور دروازه ايران نشست. آرژانتيني‌ها در ادامه و در دقيقه ۷ گل دوم را نيز وارد دروازه ايران كردند. اين گل توسط داميان استازونه به ثمر رسيد. نفوذ بازيكن آرژانتين از سمت راست زمين و پاس او به مقابل تيرك دوم را استازونه تبديل به گل كرد.
اما اين پايان كار نبود، علي‌اصغر حسن‌زاده كاپيتان تيم ملي در دقيقه ۱۰ با يك ضربه چيپ رويايي يكي از گل‌هاي خورده ايران را جبران كرد و اختلاف به حداقل رسيد. در فاصله كمتر از يك دقيقه تا پايان بازي ايران صاحب يك ضربه ايستگاهي شد و ملي‌پوشان كشورمان موفق شدند با يك حركت تمرين شده دروازه آرژانتين را باز كنند اما داور گل را مردود اعلام كرد. در ادامه كمك‌داور ويديويي نيز گل را مورد بازبيني قرار داد و تصميم داوران تاييد شد. دليل تصميم داوران حركت بازيكن ايران و قرار گرفتن او مقابل ديوار دفاعي آرژانتين بود. 
در نهايت بازي بين تيم‌هاي اول و سوم جام جهاني ۲۰۱۶ با نتيجه 2 بر يك به سود آرژانتين به اتمام رسيد. با اين حال و با توجه به شكل جدول در دور حذفي به نظر مي‌رسد اين نتيجه چندان هم براي فوتسال ايران بد نشد، چراكه اگر ملي‌پوشان كشورمان به عنوان سرگروه راهي دور بعد مي‌شدند بعد از برد مقابل پاراگوئه احتمالا بايد به مصاف روسيه نايب قهرمان دوره قبل مي‌رفتند در حالي كه با دوم شدن ابتدا به مصاف ازبكستان مي‌روند و در صورت برتري يا با قزاقستان ديدار مي‌كنند يا تايلند كه حريفان به مراتب راحت‌تري هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون