• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5037 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۷ مهر

پيشخوان

تورم خط قرمز دولت سيزدهم است

رييس‌جمهوري مهار تورم را مساله مهم و اولويت دولت دانست و از بانك مركزي خواست تا سياست‌هاي پولي را متناسب با مديريت نقدينگي و كنترل تورم پيگيري كند. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در راستاي كنترل تورم، بانك مركزي را موظف كرد سياست‌هاي پولي را متناسب با مديريت نقدينگي و كنترل تورم پيگيري كند. رييس‌جمهوري ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه سال ۱۴۰۱ را با تاكيد بر اصلاح ساختار و حذف هزينه‌هاي غيرضرور بودجه تدوين كند. رييسي با بيان اينكه حمايت از توليد داخل در اولويت سياست‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي دولت قرار دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ريزي و سياست‌هاي متناسب با اين اولويت‌ به ويژه توسعه توليدات داخلي و بي‌نيازي از واردات كالاي خارجي و اعمال محدوديت و ممنوعيت براي ورود كالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي يا كالاهاي وارداتي غيرضروري را در دستور كار خود قرار دهد.


اقدامات وزارت نيرو با هدف‌گذاري‌ها فاصله دارد

رييس كل ديوان محاسبات در نهمين نامه به وزراي دولت، گزارش عملكرد وزارت نيرو در خصوص احكام مرتبط با توليد را به اطلاع وزير مربوطه رساند. به گزارش ايلنا وبه نقل از دفتر روابط عمومي و امور بين‌الملل ديوان محاسبات كشور، در نامه مهرداد بذرپاش كه در راستاي منويات مقام معظم رهبري و تحقق شعار «توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها» و با يادآوري اينكه مبناي رسيدگي ديوان محاسبات اسناد و قوانين بالادستي و ۷ قانون اقتصاد مقاومتي مي‌باشد، آمده است: اقدامات وزارت نيرو با هدف‌گذاري در قوانين و مقررات فاصله دارد. مقابله با بحران كم‌آبي، تامين، طراحي و ساخت حداقل معادل ۷۰ درصد آب‌شيرين‌كن‌هاي مورد نياز در شهرهاي حوزه خليج فارس و درياي عمان، افزايش توان توليد برق تا ۲۵.۰۰۰ مگاوات، احداث نيروگاه با بازدهي بالا و عدم جبران خسارت‌هاي وارده ناشي از قطع برق به شركت‌ها، مواردي است كه در اين نامه براي رفع آنها تاكيد شده است.


هلاكت سركرده يك گروهك تروريست 
وزارت اطلاعات از به هلاكت رسيدن سركرده يك گروهك تروريستي و دستگيري عناصر اصلي آن خبر داد. به گزارش ايلنا، با اقدامات اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) يك گروهك تروريستي كه با حمايت و هدايت سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي متخاصم قصد عمليات خرابكارانه در داخل كشور را داشت با هوشياري به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات مورد ضربه قرار گرفت.جزييات اين عمليات و لحظه هلاكت سركرده اين گروهك در مستند تهيه شده با نام «هزار چاقو» در بخش‌هاي خبري امشب رسانه ملي به استحضار ملت شريف ايران خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون