• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5053 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۹ مهر

پيشخوان

راي ‌اعتماد هيات‌وزيران به استانداران گيلان، گلستان و همدان

رييس دولت سيزدهم پس از راي اعتماد هيات وزيران به استانداران استان‌هاي گيلان‌، گلستان و همدان تاكيد كرد: استانداران در انتخاب مديران و همكاران به هيچ‌وجه تحت فشار كسي قرار نگيرند. به گزارش ايرنا، عليرضا قاسمي‌فرزاد استاندار جديد همدان متولد ۱۳۴۵ در شهر همدان و داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته مطالعات منطقه‌اي است. همچنين اسدالله عباسي استاندار جديد گيلان متولد ۱۳۴۰ و داراي دكتراي تخصصي (P.H.D) در رشته تعليم‌وتربيت و برنامه‌ريزي، كارشناسي ارشد فلسفه تعليم‌وتربيت و كارشناسي علوم تربيتي است. علي‌محمد زنگانه استاندار جديد گلستان هم متولد ۱۳۵۰ و داراي مدرك دكتراي پزشكي و كارشناسي ارشد دوره عالي مديريت بهداشت عمومي (mph) از دانشگاه علوم پزشكي تهران و دكتراي PHD مديريت از دانشكده مديريت و اطلاع‌رساني تهران است.


ناراحتي قضات از مصوبه «مجلس انقلابي»
مصدق معاون اول قوه قضاييه در مراسم معارفه معاون امور بين‌الملل و حقوق بشر قوه قضاييه و معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: تجربه اين ۴۰ ساله نشان داده كه دشمن از اختلاف براي نفوذ استفاده مي‌كند؛ گاهي اختلافات به دليل غفلت و بي‌توجهي يك جناح و گروهي صورت مي‌گيرد و همين باعث مي‌شود عداوتي بين دو گروه اتفاق بيفتد كه آثار بدي دارد، در صورتي كه اگر غفلت نشده بود، مي‌توانستيم پيشگيري كنيم. به گزارش خبرگزاري ميزان، حجت‌الاسلام محمد مصدق در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس ناظر بر طرح تسهيل صدور مجوزهاي كسب‌وكار و عنوان اينكه قضات براي اينكه وكيل شوند بايد در آزمون شركت كنند، گفت: خروجي اين مصوبه آن است كه قضات بايد بعد از بازنشستگي و براي كار وكالت بعد از اين دوران، آزمون دهند. او ادامه داد: با اين مصوبه، قاضي در ديوان عالي كشور بعد از ۴۰ سال خدمت بايد آزمون دهد، بعد اگر در آزمون قبول شود، بايد دوره‌اي را به عنوان كارآموزي بگذراند، حال آيا اين موضوع منطقي است؟ معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه قضات ناراحت هستند كه چرا به آنها توهين شده است، گفت: اين مجلس انقلابي است و بدون شك مجلس نيز آن را اصلاح مي‌كند، اما انتظار آن است كه مجلس مصوبه محكمي داشته باشد تا همه آحاد مردم پشتيبان آن باشند.


روتيني مبني بر شكنجه زنداني در ايران وجود ندارد

نايب‌رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از تعلل در انتقال زندان‌ها به خارج از كلانشهرها به عنوان تكليف برنامه ششم توسعه انتقاد كرد. به گزارش اعتمادآنلاين، حسن نوروزي درباره ويديوهايي كه اخيرا از زندان اوين منتشر شده، توضيح داد: اين مسائل بر اثر يك اشتباه رخ داد كه زندانيان زندان اوين را به زندان تيپ ۵ بردند و زندانيان عمومي را به اوين منتقل كردند. او با بيان اين مطلب كه «در ايران روتيني مبني بر شكنجه زنداني وجود ندارد»، گفت: من با فرد روحاني كه در فيلم در محل كشيدن يك زنداني روي زمين حضور دارد، صحبت كردم و اطلاعات اين اتفاق را گرفتم. او ادامه داد: طرف معتاد بود و خود را به حالت غش انداخته بود و راه نمي‌رفت، در نتيجه سربازها او را روي زمين كشيدند. سرباز هم كه پسر پيغمبر نيست.


«بار مالي»؛ مانعي در مسير رتبه‌بندي معلمان

رييس مجلس با اشاره به پيشنهادات متعدد نمايندگان درباره لايحه رتبه‌بندي معلمان گفت: پيشنهادها اگر مغايرتي با قانون اساسي داشته باشد، قابل طرح نيست. به گزارش خبرگزاري تسنيم، حسينعلي حاجي‌دليگاني عضو هيات‌رييسه مجلس با اشاره به تعدد اين پيشنهادها گفت: تعداد زيادي از اين پيشنهادها با اصل ۷۵ قانون اساسي مغاير است و قابل طرح شدن نيست. محمدباقر قاليباف رييس مجلس نيز در اين راستا اظهار داشت: پيشنهادها اگر مغايرتي با قانون اساسي داشته باشد، قابل‌طرح نيست. اگر نمايندگان بخواهند گروه ديگري را به اين لايحه اضافه كنند، امكان‌پذير نيست، هدف اين لايحه رتبه‌بندي معلمان است.


«سردار قلابي» بازداشت شد

تصوير «مهدي اخوان» متهم به ادعاي اعتبار و نفوذ نزد ماموران دولتي و قضايي، غصب و جعل عناوين و جعل اسناد رسمي و كلاهبرداري در راستاي اجراي بند «ب» ماده ۹۶ قانون آيين دادرسي كيفري جهت شناسايي شكات به دستور مقام قضايي منتشر شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، متهم «مهدي اخوان» بدون داشتن هرگونه سمتي در دستگاه‌ها و با 4 سابقه كيفري از طريق اعمال نفوذ و تطميع برخي از مسوولان، اقدام به كلاهبرداري از اشخاص در برخي از محاكم و ادارات مي‌كرده است. متهم «مهدي اخوان» متولد سال ۱۳۵۱ كه خود را سردار نظامي معرفي مي‌كرده، در جريان فرآيند مجرمانه خود در حوزه‌هاي قضايي و دولتي ورود مي‌كرده و تاكنون ۲۰ نفر از مالباختگان شناسايي شدند كه اكثريت آنها از مسوولان هستند. متهم اخوان تحت عنوان خريد ملك، خودرو و خريد سربازي از اشخاص مبالغي بالغ بر 6 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است. متهم اخوان در جريان برگزاري انتخابات اخير رياست‌جمهوري، با حضور در ستاد انتخاباتي يكي از نامزدها به‌ منظور ارتباط‌‌گيري با برخي از مسوولان جهت پيشبرد اهداف مجرمانه خود فعاليت مي‌كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون