• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5055 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ آبان

رئال مادريد در نيوكمپ بارسلونا را به زانو درآورد

بردي به كام آنچلوتي، شكستي به نام كومان

گروه ورزش

 

دويست و چهل‌وهفتمين ال‌كلاسيكوي تاريخ عصر ديروز در ورزشگاه نيوكمپ شهر بارسلون آغاز شد و در نهايت اين رئال مادريد بود كه موفق شد با نتيجه دو بر يك از سد رقيب سنتي‌اش عبور كند. اين برد چهارمين پيروزي پياپي قوهاي سپيد مادريد مقابل كاتالان‌ها به حساب مي‌آيد. 

ال‌كلاسيكوي روز گذشته نخستين ال‌كلاسيكوي بدون مسي و رونالدو بعد از سال 2005 بود. در اين بين ابتدا رونالدو بود كه سال 2018 از رئال جدا شد و مسي هم در تابستان امسال راهي پاريس شد. در تمام طول روزهاي منتهي به رقابت حساس دو تيم بحث‌هاي زيادي در مورد اينكه آيا ال‌كلاسيكوي بدون دو اسطوره تاريخ فوتبال همچنان مي‌تواند بزرگ‌ترين بازي باشگاهي اروپا باشد يا خير انجام شد. با شروع بازي و شكل رقابت دو تيم مشخص شد كه حق بيشتر با آنهايي است كه اعتقاد دارند كه رقابت بارسلونا و رئال گرچه هنوز يك رقابت فوق‌العاده جذاب است اما ديگر نمي‌تواند رهبري فوتبال در قاره سبز را به دوش بكشد. سطح بازيكناني كه در رقابت عصر ديروز به ميدان رفتند به مراتب پايين‌تر از ستاره‌هايي بود كه بين سال‌هاي 2010 تا 2020 در اين مسابقه حاضر مي‌شدند. 
با تمام اين تفاسير رقابت دو غول فوتبال اسپانيا در نيوكمپ خالي از جذابيت نبود. رقابتي كه در آن يك طرف كارلو آنچلوتي باتجربه را روي نيمكت رئال مي‌ديد و رونالد كومان لرزان را روي نيمكت بارسا. بعد از گذشت 32 دقيقه از بازي و از دست رفتن چند موقعيت براي دو تيم، مخصوصا موقعيتي كه سرجينيو درست مقابل دروازه خالي رئال از دست داد، اين داويد آلابا بود كه با ضربه‌اي تماشايي گل اول بازي را وارد دروازه بارسلونا كرد. با اين گل آلابا سومين اتريشي تاريخ فوتبال لقب گرفت كه توانسته در ال‌كلاسيكو گلزني كند. نيمه نخست با نتيجه يك بر صفر به پايان رسيد. 
در نيمه دوم كارلتو به خوبي توانست با تغييراتي كه در چيدمان بازيكنانش داد همه حملات بارسلونا را مهار كند. بارسا در نيمه دوم و تا قبل از دقيقه 90 حتي يك موقعيت مسلم گلزني هم نتوانست روي دروازه رئال ايجاد كند. در دقيقه 93 رئال روي يك ضد حمله و در حالي كه همه آبي‌اناري‌پوشان جا مانده بودند توسط لوكاس وازكز به گل دوم دست پيدا كرد. اتفاق جالب اينكه لحظاتي بعد از شروع مجدد بازي بارسلونا با ضربه سرخيو آگوئرو يكي از گل‌هاي خورده را جبران نمود اما داور فرصت بيشتري به ميزبان نداد تا كار را به تساوي بكشاند و با دميدن در سوت خود پايان بازي با برتري دو بر يك رئال را اعلام كرد. 
به اين ترتيب بارسلونا كه بعد از شروعي نااميدكننده در ليگ و ليگ قهرمانان به دو برد پياپي دست يافته بود و هوادارانش اميدوار بودند كه تيم از بحران عبور كرده، با يك شكست نااميدكننده در خانه وارد بحراني عميق‌تر شد. بحراني كه مي‌تواند اين بار نسخه رونالد كومان را بپيچد و اين مربي را راهي درهاي خروج باشگاه كند. بدون شك هواداران و كارشناسان متوجه تاثيرات چيدمان اوليه مربي هلندي و تعويض‌هاي نابهنگام او در شكست بارسلونا شدند. 
در سمت مقابل رئال با اين پيروزي خيز بلندي براي درخشش در اين فصل لاليگا برداشت. كارلتو كه ابتداي فصل در ميان ترديد هواداران رئال از اورتون راهي مادريد شد، ثابت كرد هنوز يك مربي بزرگ و جاه‌طلب است و مي‌تواند هر تيمي با هر كيفيتي را به سطح ايده‌آل برساند. 
رئال مادريد با ثبت برد شماره 99 در تاريخ ال‌كلاسيكو مقابل رقيب قديمي با كسب 20 امتياز به صدر جدول لالگيا رسيد و بارسلونا نيز با همان 15 امتياز در رده نهم باقي ماند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون